Vurderer å bytte til nytt bakdekk før sesongen. :-) Er en -96 Yamaha diversion.
Det som sitter på nå er: 160/70/17. Noe som er standard tror jeg.
Kan jeg sette på et bredere dekk.? Noen som har erfaring.(Fordeler eller ulemper.)
Hvor bredt og hvilken dim er å anbefale.
Bakdekk 900 diversion.
- Snikkeren
- Innlegg: 4964
- Registrert: 02 jul 2010, 14:03
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
- Sted: Ørsta
Re: Bakdekk 900 diversion.
Så lenge det er plass til det, så kan du sette på bredere dekk. Men det vil gå utover svingvilligheten til sykkelen. Hvor bredt dekk som går på din sykkel vet jeg ikke, men det kan kanskje andre svare på.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7004
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Sted: Alta
Re: Bakdekk 900 diversion.
Ikke noen fordel med svært bredt dekk på sporete vei heller, og det finnes jo endel av dem.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Bakdekk 900 diversion.
Sånn som var på min '01 Diversion, så var det ikke plass til å sette på en cm bredere dekk utover originalt.
Det er jo bare å måle seg frem hva det er plass til.
Det er jo bare å måle seg frem hva det er plass til.
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Bakdekk 900 diversion.
Kjøp det som står i vognkortet.
Den sykkelen blir ikke noe tøffere, samme hva du setter på.
(det var vel hovedkriteriet for å bytte til breiere dekk?).
Dessuten blir den tyngre å kjøre, og får feil profil pga smal felg.
Medfører mest sannsynlig mer slitasje på midten også.
Og mindre på sidene, så alle motorsyklister tror at du kjører som ei pingle...
Den sykkelen blir ikke noe tøffere, samme hva du setter på.
(det var vel hovedkriteriet for å bytte til breiere dekk?).
Dessuten blir den tyngre å kjøre, og får feil profil pga smal felg.
Medfører mest sannsynlig mer slitasje på midten også.
Og mindre på sidene, så alle motorsyklister tror at du kjører som ei pingle...
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- 2000Touring
- Innlegg: 265
- Registrert: 24 jan 2010, 12:12
- Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
- Sted: Kongsberg
- Kontakt:
Re: Bakdekk 900 diversion.
Snakka med reperatøren på Spinnin wheel i Hof ang. bredere dekk generelt, og han sa akkurat det du sier her. Ser helt klart at det blir feil profil/strekk på dekket når du får på for bredt dekk i forhold til felg. Så konklusjonen min er i hvertfall å bruke det som står i vognkortet.Kjellrf skrev:Kjøp det som står i vognkortet.
Dessuten blir den tyngre å kjøre, og får feil profil pga smal felg.
Medfører mest sannsynlig mer slitasje på midten også.
Og mindre på sidene, så alle motorsyklister tror at du kjører som ei pingle...
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999
- ejs
- Innlegg: 1635
- Registrert: 25 jun 2004, 23:52
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
- Sted: 4645 Nodeland
Re: Bakdekk 900 diversion.
På 5 tommers felg bruk 160 dekk... 5,5 tommers 180 dekk... 6 tommers 190 dekk...
På min 5 tommers felg er Pilot Road 2 ... 173 mm bredt
If it ain't broke, I'll break it.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Sted: Skien
Re: Bakdekk 900 diversion.
De fleste steder på nettet(alle jeg fant) opererer med 150/70 - 17 bak og 120/70 - 17 framme på din sykkel.
Bør vel kanskje legge ved nettstedene jeg refererer til:
http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... -17075.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... 994--2004/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... i%2096.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motoprofi.com/motospecspictures/ ... -1999.html" onclick="window.open(this.href);return false; (riktignok 1999, men tror ikke det er forskjell)
http://www.bitzforbikes.co.uk/Yamaha/XJ ... on_95_-_03" onclick="window.open(this.href);return false;
Bør vel kanskje legge ved nettstedene jeg refererer til:
http://www.motorcycle.com/manufacturer/ ... -17075.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclenews.com/MCN/biker ... 994--2004/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... i%2096.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://motoprofi.com/motospecspictures/ ... -1999.html" onclick="window.open(this.href);return false; (riktignok 1999, men tror ikke det er forskjell)
http://www.bitzforbikes.co.uk/Yamaha/XJ ... on_95_-_03" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bakdekk 900 diversion.
Da får jeg kjøre ut dekket i år,og heller bytte før neste sesong.
Dekket er bra enda,men er litt kantete etter forrige eier som nok bare har kjørt rett fram ser det ut som.
Takker for nyttig info.
Dekket er bra enda,men er litt kantete etter forrige eier som nok bare har kjørt rett fram ser det ut som.
Takker for nyttig info.
- Kjellrf
- Innlegg: 1604
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Sted: Sandefjord
Re: Bakdekk 900 diversion.
Dekket får også den kantete profilen hvis du kjører med for lavt lufttrykk.vegageir skrev:Da får jeg kjøre ut dekket i år,og heller bytte før neste sesong.
Dekket er bra enda,men er litt kantete etter forrige eier som nok bare har kjørt rett fram ser det ut som.
Takker for nyttig info.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.