Hvem er vi? Forummedlemmenes presentasjonstråd.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Hvem er vi?

Legg inn av werner »

Takk for det :D
Har noen bilder av xs'n, men det spørs hvor detaljerte de må være.
Kommer til å spørre med en gang jeg lurer på noe ja..og det blir det helt sikkert.. Den xs'n gjorde jeg faktisk litt på. Skiftet pakning bak motordeksel venstre side b.l.a. Firebladen har jeg loddet sammen igjen turtelleren inv. Xj'n la jeg opp igjen lysnettet, gjorde om fronten litt, pusset og lakkerte selv. Har da gjort noe da jeg tenker meg om.
Har skrevet dette før her, men fra tlf så det spørs om det forsvant..

werner
Innlegg: 133
Registrert: 27 apr 2011, 19:54
Motorsykkelen din: KTM 950 Adv

Re: Hvem er vi?

Legg inn av werner »

Merket at det elektriske var litt forskjellig fra bil da jeg satte på to lamper på xj'n. Lysnettet smeltet! Det er vel to lamper på den originalt men de går ikke på samme.
Nå er ikke el nettet på nyere bil så stabilt heller. Skrur på et gammelt engelsk merke med stort sett 4wd, og der skjer det mye rart.
Er nok et bra sted å "lurke" rundt dette ja. Har vært litt andre steder, men følte med ikke på samme nivå.. Gikk litt mer på andre ting der.
Får ta meg en tur til vormsund da det blir tid en onsdag. Mange fra oppi her som pleier å dra dit tror jeg.

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Svein2 »

:vs Hei werner, velkommen hit, artig med flere folk fra Hedmark. :thumleft

Brukeravatar
KawaSuki
Innlegg: 83
Registrert: 06 mai 2011, 22:27
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 1200 SA 2006 mod. -
Sted: Halden/Tistedal

Re: Hvem er vi?

Legg inn av KawaSuki »

Hei ! jeg heter Øyvind og er flyktning fra Stavanger , nå bosatt i Tistedal/Halden .
Siden jeg er født tidlig på 50-tallet , har jeg begyndt å " gå meg til " .
Fikk Mc- lappen ( lett ) i 68 , og kjørte litt en del år , med div.sykler .
I siste halvdel av 90-tallet var jeg bosatt i Spania , og begyndte forsiktig med en Suzuki 250 .
Deretter gikk det fort oppover til en Sporstster 883 for så å ta steget opp til en Fat Boy 1340-99mod. .
Etter noen år på østlandet , kjøpte jeg en Virago 1100 , lettkjørt og grei sykkel for en som ikke " rager "
særlig høyt over havflaten . Etter kort tids " øvelseskjøring " , begyndte intressen å bevege seg mot noe mer sportslig .
Liker best å holde meg unna E6 , og andre " hovedveier " .
En fin Suzuki 750 GSF , med lav km. dukket opp på nettet , adresse Harstad , så da var det å ta bussen fra Halden
til Gardermoen , for så å ta flyet til Evenes . Sykkelen ble kjøpt ! .
Turen nedover gikk med siste ferja klokka halv to på natta sør for Harstad , ( Lødingen ) , for så å kjøre på direkten
til Trondheim , ca 100 mil . deretter to kjempefine dager i Trondheim , før hjemturen fortsatte til Halden .
Kjempefin sykkel for meg , som var vant med customsykkel , også på grunn av at den passet min anatomi .
Siden jeg begynner å dra på årene ble den allikevel litt slitsom på langtur , noe jeg var klar over før kjøpet .
Sykkelen ble solgt uten tap , og jeg kjøpte en Bandit 1200 SA 06 mod. , registrert i 2008 kjørt 230 mil , med full pakke .
Kjørestillingen på Banditten passer meg , meget godt .
Da jeg oppholder meg i Thailand 3-mndr. i året , kjøpte jeg meg en Kawasaki Er 6 F der , med toppboks , får man
med seg det nødvendige for en ukes tur der . Har kjørt 11000 km der på to vintre .
Da jeg ikke har " Kjerring og unger " , må jeg fordrive tiden med noe fornuftig ! .


Kawasuki

Brukeravatar
fikse
Innlegg: 953
Registrert: 28 apr 2011, 19:48
Motorsykkelen din: ´93Honda NX250, ´86 FZX700, ´87 Honda PX
Sted: Sund, Sotra, vest for Bergen

Re: Hvem er vi?

Legg inn av fikse »

Velkommen KawaSuki :D
Livet er en lek: OBS: KTM Sting 125 (1997) kommer snart for salg!

Bent Are Fikse ´93 Honda NX 250 ´86 FZX 700 (US)

Gammelgutt

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Gammelgutt »

KawaSuki skrev:Hei ! jeg heter Øyvind og er flyktning fra Stavanger , nå bosatt i Tistedal/Halden .
Da jeg ikke har " Kjerring og unger " , må jeg fordrive tiden med noe fornuftig ! .


Kawasuki
Det er vel endel fine smæveier i indre enfold?. Jeg kjører ofte om Lillestrøm når jeg skal på Harrytur til Svinesund. Kjører da riksvei 21 nedover, flott vei med masse svinger, skog, vann og lite trafikk.
Jeg har heller ikke "kjerrring og unger", så det er godt å høre at jeg også driver med noe fornuftig. :=D>

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hvem er vi?

Legg inn av JRO »

Hei
Da har jeg idag blitt registrert medlem av MCsiden, har vel vært her inne som gjest noen måneder og lest mange fine innlegg og tok motet til meg for å bli registrert bruker. Jeg er en godt voksen kar i midten av 50 årene. Jeg bor og jobber i Kongsberg med kone, barna en jente og gutt er flyttet ut for mange år siden. Kommer opprinnelig fra Fredrikstad med flyttet alene til Kongsberg i 1974 og begynte som verktøymaker lærling på Kongsberg Våpenfabrikk og bodde på hybel.

Tok MC lappen som 16 åring og var så heldig at jeg kunne kjøpe meg en splitter ny Honda CB 100 i 1972, hadde mange fine og hyggelige turer med den sykkelen. Kjørte litt aktivt cross på slutten av 70 tallet med Husqvarna 360. Så ble det militæret, familie og mange år uten mc kjøring. Hadde råderetten over en Suzuki 1000 E et par år som det ble mange mil på. Så igjen en lang periode uten mc kjøring.

Fikk muligheten i 2006 å flytte over til USA for jobben, og fikk i oppdrag å etablere en rep og overhalingsbedrift der borte. Bodde i Pennsylvania, nord øst i USA. Og i USA fikk forsåvidt både kona og jeg realisert noen ungdomsdrømmer. Hun kjøpte en 1994 Corvette C4 og jeg kjøpte en Kawasaki KZ1300 1981 modell. Den eneste 6 sylindrede Kawasakien. Bodde 2,5 år i USA og vi tok både med oss Corvetten og Kawasakien hjem.
IMG_2837web.jpg
IMG_2278web.jpg
KZ1300
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av JRO den 31 mai 2011, 23:28, redigert 3 ganger totalt.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Globe »

Hei kz1300 :vs og velkommen til oss her på mcsiden.no :=D> :=D>

Endelig registrerte du deg ja...GOOD!! Og jeg må si du du har jo en spennende historie også hva gjelder din mc-erfaring. Er nok mange her inne som har huller fra oppkjøringstidspunktet til der de er i dag!

Skal bli veldig spennende å følge deg og ditt mc-virke videre!

NICE RIDE!! :bananas :bananas

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Snikkeren »

Velkommen til mcsiden.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hvem er vi?

Legg inn av JRO »

Et lite spørsmål hvilken fototjeneste bruker dere for å dele bilder?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Globe »

Du kan legge bilder direkte på vår server, eller du kan bruke en ekstern tjeneste, f.eks. PhotoBucket.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=OOH7NzZ3dO0[/video]

[video]http://www.youtube.com/watch?v=hr5yy2KiDOw[/video]


Spørsmål?? Spør i vei :thumleft

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: Hvem er vi?

Legg inn av JRO »

Da har jeg fått lagt bilder inn i innlegget mitt.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Globe »

Nice!! Kjempebra!! :=D> :=D>

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Dexter »

Hei og velkommen hit kz1300!

Endelig en til fra Kongsberg! Kanskje du har lyst å være med på noen av de mer eller mindre spontane turene som jeg hiver meg rundt på? Typiske "faste" turer jeg tar er Smia MC på søndager og Vindfjelltunet på tirsdager.

Ellers har jeg planer om en tur til Tyrigrava og Vormsund i løpet av sommern.

Noen ettermiddager tar jeg bare å hopper på sykkelen å kjører til kubikken i drammen å tar en kopp kaffe å ser på andre sykler.

Har du lyst å være med så send meg en PM med telefonnummer så kan jeg varsle når det blir tur. Ellers så kommer det ofte opp i forumet her når det "planlegges" turer.

Jeg flytta til Kongsberg for 2 år siden å jeg har ikke klart på den tiden å få kontakt med verken Kongsberg MC, Unicorn MC eller noen andre "klubber" i området. Tenker vi må ha en lokal MCsiden avdeling her snart :knegg Det er flere forumister som bor i Kongsberg. Mest aktiv er meg og 2000Touring som ofte slenger oss på småturer eller dagsturer rundtforbi.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Hvem er vi?

Legg inn av Jompa »

Skikkelig bra sykkel, den Kawaen din. US-tanken er bra mye finere enn europa-kassa.

Hvis noen enda er i tvil er det bare å studere bildet.
Alternativet til 4-cylindret japse er 6-cylindret japse.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar