Hvilken ledning i CPU gir fulleffekt?

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Hvilken ledning i CPU gir fulleffekt?

Legg inn av vim »

Jeg driver og handler brukt R-sykkel om dagen og det er mange GSXR 750/1000 som er fiklet med.
Vil gjerne ha det lovlig og vite hva jeg ser ettet, før jeg begynner å se på syklene...
Hvilken ledning skal man egentlig se etter, om det er klippet over eller ikke?
Jeg ser bare et hav av ledninger som ikke sier meg noe som helst, så hvis noen kan forklare med bilde, så var det flott.
Jeg har googlet masse og blir ikke mye klokere dessverre.

Brukeravatar
gorbys
Innlegg: 1150
Registrert: 04 des 2012, 12:12
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Re: Hvilken ledning i CPU gir fulleffekt?

Legg inn av gorbys »

Det er som regel en ledning som går til ECU. ECU sitter vel under setet så det er nærliggende å tro at det er enklest å klippe ledningen i nærheten av denne

Brukeravatar
MrPitlane
Innlegg: 624
Registrert: 01 feb 2011, 22:26
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Sted: Eidsvoll
Kontakt:

Re: Hvilken ledning i CPU gir fulleffekt?

Legg inn av MrPitlane »

vim skrev:Jeg driver og handler brukt R-sykkel om dagen og det er mange GSXR 750/1000 som er fiklet med.
Vil gjerne ha det lovlig og vite hva jeg ser ettet, før jeg begynner å se på syklene...
Hvilken ledning skal man egentlig se etter, om det er klippet over eller ikke?
Jeg ser bare et hav av ledninger som ikke sier meg noe som helst, så hvis noen kan forklare med bilde, så var det flott.
Jeg har googlet masse og blir ikke mye klokere dessverre.
Hei, sikreste måte å kjøpe noe med lovlig effekt, det er å lese i vognkortet. Der vil hk /KW være merket, og da trur je du slipper å kjøpe laveffekt registrert mc, som er tuklet med. Dersom dette er frykten?

Du kan sjekke på nettet her:http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og ... plysninger

så slipper du å reise og kikke på feilvare. :thumleft

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Hvilken ledning i CPU gir fulleffekt?

Legg inn av E-strom »

gorbys skrev:Det er som regel en ledning som går til ECU. ECU sitter vel under setet så det er nærliggende å tro at det er enklest å klippe ledningen i nærheten av denne
Ett kjapt Google-søk lærte meg to ting:
1. Det er tydeligvis mange ulike ECU'er der ute
2. Du behøver kanskje ikke å kappe noen ledning, det kan være nok å løsne en plugg i fra en kontakt
Ser ut som du må finne en konkret sykkel (modellbetegnelse), og så undersøke mulighetene som finnes. Men; hvis du ser at en ledning til ECU mangler så bør det ringe en bjelle... :-k

Les mer f.eks. her:
http://www.gixxer.com/forums/238-09-11- ... 000-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.gixxer.com/forums/241-gsx-r6 ... 00-k7.html" onclick="window.open(this.href);return false;
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Hvilken ledning i CPU gir fulleffekt?

Legg inn av vim »

Fant ledningen, men tok den lovlige - men dyre utveien. Nå står sykkelen hos Snellingen for ny ECU og date er booket hos Biltilsynet fredag.
8000,- for ECU, 2000,- for jobben og 3600,- i avgift... PUH!
Likevel har jeg endt opp med en svært velholdt sykkel til meget fornuftig totalpris, og er happy (og med god samvittighet på eventuelle kontroller i tillegg).

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Hvilken ledning i CPU gir fulleffekt?

Legg inn av E-strom »

vim skrev:Fant ledningen, men tok den lovlige - men dyre utveien. Nå står sykkelen hos Snellingen for ny ECU og date er booket hos Biltilsynet fredag.
8000,- for ECU, 2000,- for jobben og 3600,- i avgift... PUH!
Likevel har jeg endt opp med en svært velholdt sykkel til meget fornuftig totalpris, og er happy (og med god samvittighet på eventuelle kontroller i tillegg).
Skal ikke se bort fra at du får igjen mye av det ekstra utlegget når sykkelen eventuelt skal selges videre. De aller fleste liker egentlig at ting er på stell :thumleft
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Monstr
Innlegg: 342
Registrert: 25 feb 2015, 12:46
Motorsykkelen din: Samme som alltid

Re: Hvilken ledning i CPU gir fulleffekt?

Legg inn av Monstr »

Kan sees bort i fra denne posten. Lovverket er endret siden den gang.
Sist redigert av Monstr den 10 apr 2017, 19:03, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
vim
Innlegg: 272
Registrert: 08 apr 2015, 09:51
Motorsykkelen din: Ducati Supersport
Sted: Viken

Re: Hvilken ledning i CPU gir fulleffekt?

Legg inn av vim »

Det hørtes rart ut og definitivt ikke det biltilsynet fortalte meg.
Nå er det uansett en uke og noen tusen kroner for sent :)

Svar