kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Eirik
Innlegg: 12
Registrert: 17 apr 2016, 21:59
Motorsykkelen din: ingen :C

kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av Eirik »

Hei!

Ser etter en sykkel har sett på en litt nyere kawasaki ninja 250r og litt eldre zx6r, det jeg lurer på er hvordan er en 250r blir det for lite går man lei etter 3 måneder? girer man seg ihjel og sliter i oppoverbakker? eller burde jeg gå for en zx6r? med nok guffe. Har på mangen måter lyst å begynne med sykkel som ikke er så sprek og derfor ser jeg på en 250 pluss de er billig.

- Er 15-20000 km mye for en 2012 model?
- Hva er verdien på kawasaki ninja 250r 2012 noen som vet sånn ca? er ikke så mangen ute så vanskelig å sammenligne.

Takker for svar! :)

KawaGreen
Innlegg: 58
Registrert: 24 mai 2016, 18:46
Motorsykkelen din: Kawasaki zx9r

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av KawaGreen »

Bare lyden er grunn nok til og velge zx6r;)

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av Juicebox »

Jeg startet med en gsxr600 med full effekt. De fleste, tror jeg, ville ha sagt at det var en dum ide, men jeg angret ikke et sekund. Lærte ganske mye og hadde det sykt gøy.

"Den er for sterk for deg"
Du bestemmer selv hvordan den skal oppføres, respekter den og den vil respektere deg tilbake. Ergo, ikke vær dum.

"Du vil bygge selvtillit på en 250 og lære deg det basiske"
600 har også 2 hjul. Ser ikke hvorfor du ikke kan vokse deg på en 600 som på en 250, slik de fleste skal ha det til.

Og, med en større sykkel vil du ikke gå lei av like fort som en mindre sykkel. Start med drømmesykkelen :twothumbs:

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av SverreOlsen »

Alt etter alder og hvem den skal forsikres på kan du sjekke opp prisen på forsikring.
Du må ta med i regnestykket att en 250 har relativt dyrer service intervall. Ventil justering på hver service osv.

Eirik
Innlegg: 12
Registrert: 17 apr 2016, 21:59
Motorsykkelen din: ingen :C

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av Eirik »

SverreOlsen skrev:Alt etter alder og hvem den skal forsikres på kan du sjekke opp prisen på forsikring.
Du må ta med i regnestykket att en 250 har relativt dyrer service intervall. Ventil justering på hver service osv.
Hvor ofte er en slik service da?:) og eventuelt pris ca?

SverreOlsen
Innlegg: 594
Registrert: 02 jan 2016, 13:39
Motorsykkelen din: Mz Baghira 660
Sted: Talgje

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av SverreOlsen »

Hadde ikke kawasaki men honda, der var det vell c. Pr 4500 km der det kostet c. 6000
Eg kjørte 14 tusen på ett år så ble dyrt å opprettholde garantien...

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23222
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har kjørt en Yamaha R6 som jeg anntar ligger i samme sjiktet og min opplevelse på en slik var at den var langtr mindre skremmende enn jeg trodde. En R sykkel i 600 klassen opplevdes faktisk som ganske trygg å kjøre da det ikke skjer stort på de lave turtallene som man ofte befinner seg i. Faktisk så syntes jeg ikke akkurat det skjedde så voldsomt mye lenger opp heller i forhold til hva jeg hadde forestilt meg, men det er jo en annen sak.

En sykkel med kraftig bunndrag ville nok skremt meg mer som nybegynner og det er det vel svært få sykler i 600cc eller under som har.

Så jeg ville gått for en 600R hvis det er det du sikler etter. Altså hvis du har råd til forsikringen. :thumleft

En 250R tror jeg fort blir kjedelig. Altså jeg tror du fort blir vant til kreftene. Uhyre artig en stund, men etter første sesong og etter prøvekjøring av mer motorsterke sykler så tror jeg nok denne blir solgt ganske kjapt. Tror jeg... Men jeg er jo ikke deg... :thumleft

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av JK95 »

Jeg gjorde som JuiceBox, og angrer ikke :twothumbs: MEN, om du går for Ninja 250, så gjør du ikke feil. Mye "lettere" å kjøre aktivt, da du må pushe den litt. Har prøvd, og har mye større mulighet for å kjøre den til max, enn du noen gang vil være nær på 600cc. Kompisen min solgte sin 675 Daytona, men beholdt 250R, da han syntes den var bedre å kjøre. Kan og legge til at Ninja 250 ikke må sammenlignes med crossere på samme kubikk, da det er en laveffekts firetakt, med lange serviceintervaller. I tillegg er den langt mer lettskrudd enn 600cc R-sykler, så service koster også mindre :thumleft Ninja 250 holder seg godt i pris om dagen, og er tilsynelatende lettsolgt, så tror ikke du gjør feil om du starter på en slik, og heller oppgraderer om den blir kjedelig ;)

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av gsx750_80 »

JK95 skrev:Jeg gjorde som JuiceBox, og angrer ikke :twothumbs: MEN, om du går for Ninja 250, så gjør du ikke feil. Mye "lettere" å kjøre aktivt, da du må pushe den litt. Har prøvd, og har mye større mulighet for å kjøre den til max, enn du noen gang vil være nær på 600cc. Kompisen min solgte sin 675 Daytona, men beholdt 250R, da han syntes den var bedre å kjøre. Kan og legge til at Ninja 250 ikke må sammenlignes med crossere på samme kubikk, da det er en laveffekts firetakt, med lange serviceintervaller. I tillegg er den langt mer lettskrudd enn 600cc R-sykler, så service koster også mindre :thumleft Ninja 250 holder seg godt i pris om dagen, og er tilsynelatende lettsolgt, så tror ikke du gjør feil om du starter på en slik, og heller oppgraderer om den blir kjedelig ;)
En 250 til tilsynelatende "uslåelig" pris her: http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=88195407

Kjøpte selv en ny Ninja 250R våren 2012. Den har snart gått 40 000 km, og det har ikke vært noen problemer med den.
Har fulgt servicer, og skiftet bakdekk et par ganger, og framdekk en gang. Kjede og drev holder ikke særlig godt,
og jeg må snart skifte kjede og drev for 2. gang.
Veldig artig sykkel å kjøre, og den jeg foretrekker blant mine sykler. Har en 900 og en 1100, men disse er tunge og ikke noe
jeg foretrekker i det daglige.
Uhyre lettkjørte disse 250R'ene. Her er en video fra Laguna Seca, med 250 vs større sykler:
https://www.youtube.com/watch?v=Kz03sQeX02c
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av Dansekris »

Jeg ville vurdert en nakensykkel fordi forsikringen er så vanvittig mye rimeligere enn det vil koste deg å forsikre en ZX6R. Særlig hvis du er ung og uten nevneverdig bonus.

Hvis ikke forsikring er et issue ville jeg gått for 600cc supersport. Ikke skremmende mye krefter, men nok til å kjenne at man lever.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23222
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av Bjerknez »

Hadde jeg vert ung og viste det jeg gjorde i dag hadde jeg MYE heller valgt sykkel ala Yamaha MT09 eller Triumpg Street Triple. Mye artigere å kjøre på norske veier og man sitter også langt mer behagelig på dem. Dessuten så sparer du VELDIG mye i forsikring også.

Men er valget tatt så kjør på. Alle sykler er bedre enn ingen sykkel. Bortsett fra Goldwing da..

Bjarne89
Innlegg: 340
Registrert: 20 okt 2015, 18:43
Motorsykkelen din: Yamaha r1
Sted: Oslo

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av Bjarne89 »

Kjøp det du aller mest har lyst på:) jeg prøvde meg først på en naken sykkel. Kawa z800. Men trives mye bedre på den jeg har nå:) Suzuki gsxr 600:)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev:Hadde jeg vert ung og viste det jeg gjorde i dag hadde jeg MYE heller valgt sykkel ala Yamaha MT09 eller Triumpg Street Triple. Mye artigere å kjøre på norske veier og man sitter også langt mer behagelig på dem. Dessuten så sparer du VELDIG mye i forsikring også.

Men er valget tatt så kjør på. Alle sykler er bedre enn ingen sykkel. Bortsett fra Goldwing da..
Jeg er enig i at 250 er moped, men mt09 og syke hjulløft ved gasspådrag er ikke akkurat nybegynner vennlig

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av gsx750_80 »

supersic skrev:
Bjerknez skrev:Hadde jeg vert ung og viste det jeg gjorde i dag hadde jeg MYE heller valgt sykkel ala Yamaha MT09 eller Triumpg Street Triple. Mye artigere å kjøre på norske veier og man sitter også langt mer behagelig på dem. Dessuten så sparer du VELDIG mye i forsikring også.

Men er valget tatt så kjør på. Alle sykler er bedre enn ingen sykkel. Bortsett fra Goldwing da..
Jeg er enig i at 250 er moped, men mt09 og syke hjulløft ved gasspådrag er ikke akkurat nybegynner vennlig
250 er "moped". Enig i det. Anbefales ikke for folk som er for usikre på seg selv, feks. For disse er vel ofte HD et trygt valg. ;-)
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Zettexx
Innlegg: 469
Registrert: 21 aug 2011, 20:01
Motorsykkelen din: ZX10R, Suki Gsx.
Sted: Søndenfor Nord

Re: kawasaki ninja 250r eller zx6r som nybegynner

Legg inn av Zettexx »

:scratch

Dagens moderne mellomklasse, også Ninja 250, er helt topp. Det er ikke moped, og ikke forbeholdt nybegynnere.

Her i landet er vi hekta på kubikk ( jeg også),Ingen andre land i Europa har så stor andel store mc.

Svar