Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Kenneth 81
Innlegg: 69
Registrert: 31 aug 2023, 16:28
Motorsykkelen din: -
Sted: Skedsmokorset

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Kenneth 81 »

Ikke så veldig mye nytt å rapportere, men har hatt to kjøretimer til nå. En med litt bykjøring og resten landevei (og trinnvurdering 2 som fikk to tomler opp av sjåførlæreren :twothumbs: ) og en med litt kjøring i kjøregården hos Statens Veivesen.
Kjøregården stengte en halv time etter timen startet, men fikk noen runder med slalom inn i "garasjen", gikk rimelig greit synes jeg. Traff kjegler eller svingte ikke hardt nok når jeg ikke husket å se langt fram, gikk veldig greit når jeg husket å se langt fram. Omtrent som man har lært med andre ord. :lol

By- og landeveiskjøringen har nådd det punktet der jeg endelig føler at jeg fokuserer mer på veien og trafikken enn på sykkelen. Å legge seg ned i svingene er ikke lengre noe jeg på tørre å gjøre, men faller seg helt naturlig. :D Øyeblikket ting "klikket" på plass var når jeg begynte å lene meg inn mot speilet på vei inn i svingene i stedet for å sitte stiv som en stokk på sykkelen. Før så ble det litt sånn at jeg følte at jeg måtte nærmest velte sykkelen inn i svingen, noe som tidvis føltes litt ubehagelig og ikke gav en særlig fin inngang i svingen. Nå så lener jeg meg mot speilet på den siden jeg skal til, så kommer styrekommando og resten av svingen nærmest automatisk! Med mye smidigere inngang i svingen, jevnere fart igjennom svingen, mindre skummelt, bedre flyt og kjøringen ble ennå mer artig som resultat! :twothumbs: :mc1

Neste post på programmet: et til time med kjøregård og landevei den 16. Deretter "kurs i presis kjøreteknikk på bane" på Gardermoen Raceway den 21. mai. Gleder meg som en overivrig 5-åring til julaften! :lol :twothumbs:

kaLARSnikov
Innlegg: 200
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '20 Tiger 900 Rally Pro
Sted: Østfold

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av kaLARSnikov »

Kenneth 81 skrev: 08 mai 2024, 07:09 Ikke så veldig mye nytt å rapportere, men har hatt to kjøretimer til nå. En med litt bykjøring og resten landevei (og trinnvurdering 2 som fikk to tomler opp av sjåførlæreren :twothumbs: ) og en med litt kjøring i kjøregården hos Statens Veivesen.
Kjøregården stengte en halv time etter timen startet, men fikk noen runder med slalom inn i "garasjen", gikk rimelig greit synes jeg. Traff kjegler eller svingte ikke hardt nok når jeg ikke husket å se langt fram, gikk veldig greit når jeg husket å se langt fram. Omtrent som man har lært med andre ord. :lol

By- og landeveiskjøringen har nådd det punktet der jeg endelig føler at jeg fokuserer mer på veien og trafikken enn på sykkelen. Å legge seg ned i svingene er ikke lengre noe jeg på tørre å gjøre, men faller seg helt naturlig. :D Øyeblikket ting "klikket" på plass var når jeg begynte å lene meg inn mot speilet på vei inn i svingene i stedet for å sitte stiv som en stokk på sykkelen. Før så ble det litt sånn at jeg følte at jeg måtte nærmest velte sykkelen inn i svingen, noe som tidvis føltes litt ubehagelig og ikke gav en særlig fin inngang i svingen. Nå så lener jeg meg mot speilet på den siden jeg skal til, så kommer styrekommando og resten av svingen nærmest automatisk! Med mye smidigere inngang i svingen, jevnere fart igjennom svingen, mindre skummelt, bedre flyt og kjøringen ble ennå mer artig som resultat! :twothumbs: :mc1

Neste post på programmet: et til time med kjøregård og landevei den 16. Deretter "kurs i presis kjøreteknikk på bane" på Gardermoen Raceway den 21. mai. Gleder meg som en overivrig 5-åring til julaften! :lol :twothumbs:
Skikkelig artig å lese om fremdriften her, kanskje spesielt siden det bare er 3 år siden jeg var gjennom akkurat samme løpet selv. Kjenner faktisk igjen det med å "lene seg mot speilet", men skal innrømme at det ikke klikket helt for meg før på banekurset...

Virker for meg som at du ligger an til å ha lappen i boks mens det fortsatt er masse sommer igjen :)

Kenneth 81
Innlegg: 69
Registrert: 31 aug 2023, 16:28
Motorsykkelen din: -
Sted: Skedsmokorset

Re: Kenneth på tur - en nybegynners MC-logg

Legg inn av Kenneth 81 »

kaLARSnikov skrev: 08 mai 2024, 08:45 Skikkelig artig å lese om fremdriften her, kanskje spesielt siden det bare er 3 år siden jeg var gjennom akkurat samme løpet selv. Kjenner faktisk igjen det med å "lene seg mot speilet", men skal innrømme at det ikke klikket helt for meg før på banekurset...

Virker for meg som at du ligger an til å ha lappen i boks mens det fortsatt er masse sommer igjen :)
Takk, virkelig artig med slike tilbakemeldinger på det jeg skriver! :D Det motiverer til å skrive mer! :twothumbs:

Håper virkelig å ha lappen på plass tidlig i juni (med litt flaks og hvis MC-gudene står meg bi! :P ), da blir det nok ikke mange dagene før det står en sykkel i garasjen! :twothumbs: Eller, garasjen og garasjen, den skal jo rase bortover svingete landeveier med meg i salen med tidenes største glis om kjeften! :lol :mc7

Svar