Da var det madamen sin tur...

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Kris
Innlegg: 124
Registrert: 10 aug 2010, 12:42
Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675
Sted: Vikersund

Da var det madamen sin tur...

Legg inn av Kris »

Da har jammen min bedre halvdel meldt seg på lappen også :thumleft

Har kikket litt rundt omkring på en sykkel til henne, hun er ganske lav, 160cm, noen som har noen formening om hvordan en ca.90-95 model cbr 600F ville vært til henne? Har hatt en slik selv for ca 100 år siden og etter det jeg kan huske (gammel mann så husker sikert feil) så var dette en lav og grei sykkel.

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av evike »

Selv har jeg valgt "chopper" Virago for å rekke ned, men hvis ikke den typen sykkel er noe, så vil jeg foreslå en Diversion 600. Passe mye krefter, grei sittestilling, men gode kjøreegenskaper.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
GTline
Innlegg: 123
Registrert: 20 jan 2010, 12:10
Motorsykkelen din: Harley Davidson Low Rider.

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av GTline »

Kawazaki ZZr 600 er ganske lav, den bør gå.
Tror du må ned på 78 cm salhøyde minst.
Problemet er ikke bare salhøyden, men også hvor langt det er over tanken til styret.
Tror hun vil få et problem der på Hondaen.
Husker nemmelig at jeg i "gamledager" gikk å siklet på en Kawa GPZ 1100 og når jeg satt på den gikk det fint, men når jeg strakk meg frem etter styret "skvatt" beina opp.... :doh så jeg endte på en FJ 1100 istedet.

Men chopper, vel det er jeg feil dame til å uttale meg om :lol

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av Flattop »

Kawa ER-5 eller ER-6 kan jo også gå bra.

Har en ER-5 til konesykkel, og det går visstnok greit, rent bortsett fra at den ikke er så MYE i bruk da.............
Bilde

Brukeravatar
Kenny
Innlegg: 36
Registrert: 25 aug 2010, 18:38
Motorsykkelen din: Suzuki SV 650 S 2003

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av Kenny »

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10008526" onclick="window.open(this.href);return false;

Litt rart at de har en 125cc som første omtalen, men bla lenger ned... Kjører selv SV650S, kanongrei førstegangssykkel, billig forsikring. Hun som hadde den før meg var relativt kort :-)

Lykke til !!

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av Snikkeren »

Kenny skrev:http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel. ... d=10008526

Litt rart at de har en 125cc som første omtalen, men bla lenger ned... Kjører selv SV650S, kanongrei førstegangssykkel, billig forsikring. Hun som hadde den før meg var relativt kort :-)

Lykke til !!
Bare en bitteliten avsporing her :[-X : I den artikkelen skriver de dette om Fazer'en:
Det er ikke uten grunn at dette er Norges mest solgte motorsykkel gjennom tidene. Fazer - som den populært kalles - har alt du trenger: Fin kjørestilling, sprek motor, god vindbeskyttelse, gode bremser og et chassis som liker aktiv kjøring. Aksjonsradiusen er på rundt 300 kilometer, noe som også gjør den til en potensiell kamerat på langturen.
Motor: 4-syl, 4-takt, 599 ccm
Effekt: 95 HK / 11500 rpm
Pris: Fra 70.000 kroner.
PLUSS: Svært komplett sykkel
MINUS: Litt vel turtallsvillig

Hvis en motor er turtallsvillig er det vel bare positivt det? Hvis de derimot mener at motoren krever en del turtall, så er det en helt annen sak.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av evike »

Er man kort i beina så er ikke Fazeren et strålende valg. Tro meg! Den er i høyeste laget for oss småvokste.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av Snikkeren »

Jepp, jeg vet. Men det var derfor jeg skrev at jeg tok en liten avsporing. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AndreasM
Innlegg: 23
Registrert: 19 aug 2010, 12:59
Motorsykkelen din: Yamaha XT600E -00
Sted: Karasjok

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av AndreasM »

Har hatt en sv650 , det er en fin førstegangssykkel. Har en masse krefter i lav og mellomregister. Veier vel rundt 175 kilo og lav er den også tror salhøyden var på 70 cm ?? Hadde selv en 2001 modell men det kom en oppgradering i 2003 da den fikk insprøytnings motor istedet for forgasser. Nydelig lyd er det også på V-twin motoren.

Anbefaler deremot at man prøver en først, jeg kjøpte en uprøvd og blev litt overrasket over den kraftige motorbremsen....:)
(Kjørte opp til lappen med en fazer...) Men når man har vant seg till det og anpasset kjørestilen er den superfin å kjøre med.

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av gbruaset »

AndreasM skrev:Har hatt en sv650 , det er en fin førstegangssykkel. Har en masse krefter i lav og mellomregister. Veier vel rundt 175 kilo og lav er den også tror salhøyden var på 70 cm ?? Hadde selv en 2001 modell men det kom en oppgradering i 2003 da den fikk insprøytnings motor istedet for forgasser. Nydelig lyd er det også på V-twin motoren.

Anbefaler deremot at man prøver en først, jeg kjøpte en uprøvd og blev litt overrasket over den kraftige motorbremsen....:)
(Kjørte opp til lappen med en fazer...) Men når man har vant seg till det og anpasset kjørestilen er den superfin å kjøre med.
Helt enig, Andreas. Hadde maken sykkel, den er superfin! Kører en v strom nå, men samme motor, men det er litt større og tyngre.

Brukeravatar
Guro78
Innlegg: 120
Registrert: 13 jul 2010, 01:48
Motorsykkelen din: HD sportster 1200
Sted: Nedre Eiker

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av Guro78 »

Kris skrev:Da har jammen min bedre halvdel meldt seg på lappen også :thumleft

Har kikket litt rundt omkring på en sykkel til henne, hun er ganske lav, 160cm, noen som har noen formening om hvordan en ca.90-95 model cbr 600F ville vært til henne? Har hatt en slik selv for ca 100 år siden og etter det jeg kan huske (gammel mann så husker sikert feil) så var dette en lav og grei sykkel.
Er selv 160 cm høy og har problemer med det meste av sports/touring syklene hva høyde/lengde angår. Kjørte opp i sin tid nettopp på en Hornet og kjørelærer sa dette var greit kun fordi jeg hadde grei balanse (hvis ikke ville han flyttet meg over til kjøreskole med Kawasaki ER-5 og andre lavere). Da tiden kom for at jeg skulle velge sykkel, falt jeg pladask for ER-6F'n til Kawa, men siden denne også var i høyeste laget fikk jeg den salet om (skrellet av litt på høyde/bredde). Imidlertid var ikke dette heller nok og jeg endte med å selge den etter to sesonger; jeg følte jeg ikke mestret sykkelen like bra i alle situasjoner; ved start-stopp/bykjøring/ujevnt underlag følte jeg meg utrygg. Jeg mener å huske originalhøyden på denne er 79cm og med å senke den vil man jo kunne vinne ytterligere noen ekstra cm, men jeg tok ikke sjansen: Ble derfor custom på meg i steden og har ikke angret et sekund; rekker nedi med flat fot og kan slappe mer av! Men så dét er sagt: Vi er alle skrudd sammen ulikt så anbefaler henne å prøvesitte litt forskjellig hvis det er sport/touring hun er ute etter; er ikke bare salhøyden som er av betydning, men også hvor bredt setet er! Eller/og så får hun kjøpe platåsko :knegg
Ønsker henne lykke til med lappen og valg av sykkel! :-) :thumleft
PS! Kan forøvrig anbefale ER6-F og N (med og uten kåpe) hvis den passer høydemessig; glimrende sykkel (mens ER-5, som jeg ser noen foreslår, tror jeg hun fort vil "vokse" fra ;-);) ). Denne finnes imidlertid ikke eldre enn 2006 og vil jo være vesentlig dyrere enn sykler fra -90 til 95 som du snakker om ;-);)

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av SheDevil »

Du får gratulere madamen med lappen, flott at enda flere damer tar "saken" i egne hender ;e

Selv er jeg 163 cm og veldig fornøyd med min Honda CBR600F, 88 modell, jeg får begge labbene i bakken.

Anbefaler sykkelen til flere kortvokste, den er lettkjørt og et morsomt leketøy :prf
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38149
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av AJ »

cbrdama skrev: Selv er jeg 163 cm og veldig fornøyd med min Honda CBR600F, 88 modell, jeg får begge labbene i bakken.

Anbefaler sykkelen til flere kortvokste, den er lettkjørt og et morsomt leketøy :prf
... også går'n no' voldsomt av og til og ikke så rent sjelden, har jeg lagt merke til... :-J :prop:

:mc1
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av hansraymond »

Hey kanskje den Honda'en jeg har i verkstedet mitt kunne være noe? den har fått full service, er bare småtteri igjen, (montere stålomspunne bremseslanger foran) pluss vask polish etc,
eier ønsker bud over 50.tusen da den er i meget god stand, og har kun kjørt 24821 km garantert! :D
se tråden min her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=16&t=2223" onclick="window.open(this.href);return false; der er det noen bilder også, :thumleft
Denne sykkeln går meget bra,,, !! :prop: :prop:
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Da var det madamen sin tur...

Legg inn av SheDevil »

AJ skrev:
cbrdama skrev: Selv er jeg 163 cm og veldig fornøyd med min Honda CBR600F, 88 modell, jeg får begge labbene i bakken.

Anbefaler sykkelen til flere kortvokste, den er lettkjørt og et morsomt leketøy :prf
... også går'n no' voldsomt av og til og ikke så rent sjelden, har jeg lagt merke til... :-J :prop:

:mc1
:redface
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Svar