Vurderer ny hjelm

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Vurderer ny hjelm

Legg inn av Mysterion »

skal brukes på R sykkel, og være "rolig" ....
lurt litt på Shoei XR1100 Plugin, eller bare helsvart.
Noen synspunkter på hva keg bør velge?
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38084
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av AJ »

Mysterion skrev:skal brukes på R sykkel, og være "rolig" ....
lurt litt på Shoei XR1100 Plugin, eller bare helsvart.
Noen synspunkter på hva keg bør velge?
Lurer på om ikke Globe har en helsort Shoei XR 1100 :scratch
Virker som han er fornøyd med sin i hvertfall...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av LordShaft »

Hallaien frøken :-P

Tipp hva jeg kommer til å anbefale deg :-J Det er bare en ting som virkelig sverger til, å det er Arai! *mas

Jeg hadde forgjengeren til xr1100 og denne var god den, men veldig mye vindstøy i :-)

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av Mysterion »

Arai RX8??
hørt mye skryt om RX7, men denne er vel byttet ut nå...
vil ha en som ikke støyer, samt at man ser bra når man ligger godt nede på R sykkelen... kjøpte en HJC i fjor, denne har bare blitt liggende. når jeg legger meg ned så kommer den øvre kanten o dekker for sikten + at den støyer ganske mye når jeg løfter litt på hodet...
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av LordShaft »

Det er nok RX7 den heter enda :-) Rx7 GP for å være helt eksakt. Det geniale med denne er at visiret er gjort større, slik at du ser ut gjennom visiret når du ligger ned til tanken eller på utsiden i sving, og ikke i den "irriterende" visirkanten andre hjelmer!!

Den sitter sinnsykt godt på nepa, selv om dette er veldig inviduellt! Den er ekstremt god ventilering, er lett og er x antall ganger bedre enn noe annet jeg har prøvd. Men det skal sies at prisen er litt høy også :-#

http://www.araihelmet-europe.com/2010/c ... e/rx-7-gp/" onclick="window.open(this.href);return false;

Den monster hjelmen hadde du kledd jævlig godt :\m/:

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av Mysterion »

denne var jo sweet :D pris på dem i norsk forhandler da?
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av LordShaft »

Jeg mener på at du får den for 6000,- kroner hos forhandler i norge.
Du får den for drøye 3000 om du bestiller på nettet :-) Fra tyskland eller amerika. Som du sikkert husker, kjøpte jo jeg min ducati corse edition hjelm fra amerika til den nette sum av 4500,- ferdig levert på døren. Hos løvaas skulle de ha 8500,- for samme hjelmen :redface

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av Mysterion »

ja, kjøper stortsett ting på nett eller i utlandet jeg og. men får rabatter og gode priser nede hos Grårud på hjelm + god ekspertise...så vurderer der nede, med tanker på garantier etc...
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av ZZR-Tom »

Har hatt XR1000 og har no XR1100. XR1100 har bedre støydemping og enda bedre lufting en den forge, og visiret er større og pinnlock visiret går no over heile visiret slik at en ikkje får dei irriterandes kantane. En ser mykje meir til sidene på XR1100 en XR1000, veit at Shark vison-R har slikt visir og.
Shoei Qwest er nokelunde lik XR1100 men den har mindre ventilasjons muligheter men her derimot mindre støy. Kinnputene i XR1100 kan en bytte i forskjellig størrelser.

Om du skal gå for Plugin eller svart må no vere opptil lommebokja di, er vel ca 7-800kr pris forskjell

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av XRing »

ZZR-Tom skrev:Kinnputene i XR1100 kan en bytte i forskjellig størrelser.
Dette gjelder de fleste Shoei-hjelmer, og ihvertfall de bedre som XR1100, Qwest, Multitec etc.
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av ZZR-Tom »

XRing skrev:
ZZR-Tom skrev:Kinnputene i XR1100 kan en bytte i forskjellig størrelser.
Dette gjelder de fleste Shoei-hjelmer, og ihvertfall de bedre som XR1100, Qwest, Multitec etc.
Meiner at det ikkje gjek ann på XR1000, men det skal eg ikkje garantere.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av LordShaft »

Stemmer det Tom! Gikk ikke på forgjengeren :-)

Men tror alle de "dyrere" hjelmene har det som standar i dag, å bra er det. Shoei har også et slik genialt trekk/pute som en har på etter at hjelmen er kommet på hodet. Som hindrer så å si all vindstøy inn under haken og opp til ørene. (dårlig forklart)

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av joo »

Etter at min Shoei hadde nådd en viss alder vurderte jeg Shoei, Arai og Schubert. Shoeien hadde gjort en god jobb, men endte opp med Schubert S1 Pro i matt svart. Den er av de stilleste på markedet, god ventilasjon og behagelig på min knott. Ikke angret!
Schubert har også pute som går inn under haka, Arai har brukt det i mange år. Det er med på å dempe støyen mye. Ser de nede i 330 EURO på nettet uten leting akkurat.
Forrige sykkelen var en "R", så merket en sjelden gang at jeg ønsket anelsen mer sikt oppover.
Støyen kommer jo også an på hvor vinden treffer på akkurat den sykkelen man kjører selv :-k

Mye fint å velge mellom.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av Mysterion »

Lord: whisprer kit.
tror jeg kommer til å gå for Plugin ass... syns den er meget fet... vet den koster litt ekstra....
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Vurderer ny hjelm

Legg inn av ZZR-Tom »

Mysterion skrev:Lord: whisprer kit.
tror jeg kommer til å gå for Plugin ass... syns den er meget fet... vet den koster litt ekstra....
Enkelte ting her i livet kan vi ganske enkelt ignorere ;e
Plugin hjelmen passer meget bra til ZX7R`n :thumleft

Svar