Lonely rider, Australia tur.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

vel hjemme fra en liten ukestur så har jeg satt meg ned og sett på bildene. Og legger merke til at jeg ikke har tatt så mange. Tror det kan forklares med at enten så regnet det eller så var det ikke mye å ta bilder av. Men her er noen få.

Dette var standaren når vi campet. ikke store teltet men nok tl å sove i.
Bilde

En bedre middag kokt på egen primus. Kan nesten ikke bli bedre. Ble faktisk ganske mange av disse på turen.
Bilde

første campingen vår ble det som amerikanerne kaller stelth camping. Vi fant en bad/fiske/rasteplass som var merket no camping og slo opp teltet vårt der. Tror ingen så oss så da er det vel lov.
Bilde

Anbefaler et besøk i sølvgruvene det var morro

Bilde

Her er vi på Harryhandel ved Nordby kjøpesenter. Legg merke til Løsningen for å få med seg to campingkrakker og litt ekstra bagasje. Det er en sånn vantett pakksekk fra McKinley og fungerte utmerket.
Bilde
Legg og merke til oppakkningen på den svenske motorsykkelen bak. Enten så er de 4 på sykkelen eller så har de tenkt å aldri dra hjem igjen og har tatt med seg alt!
Bilde

Bilde

Kammeraten hans hadde og med seg endel
Bilde

Ikke for å henge ut våre svenske venner men jeg var imponert over mengden. Tror jeg ville satset på litt mindre. kanskje droppet kjøleskapet (for det må vel være det med i den haugen)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37907
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Lonely rider

Legg inn av AJ »

Drister meg til å påstå i beskjedenhet at vi - Bakpå og jeg - pakker bedre enn denne dansken (ikke svenske, vel...? :scratch )...:

http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=123759#p123759" onclick="window.open(this.href);return false;

Men for all del! Vi har også en lei tendens til å ta med oss for mye på tur!

Må si det var fornøyelig lesning JohnnyTH :thumleft Fine bilder også :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Ja jammen var det vist en danske.
Er ikke vant med at de handler i sverige

AJ pakkingen din er minimalistisk sammenlignet med denne dansken:)
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Ser ut som været er på min side. Skal kjøre til CCB basen utenfor bergen et sted for 14 dager men jobb. Og det var meldt skikkelig møkkavær, men så skinner sola. Og ser ut som til og med Yr.no mener det skal bli bra hele veien. Deilig å slippe 7 timer i regn.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Hadde en flott tur oppover til Bergen idag. Sol og flott vær hele veien. Startet hjemmenfra i 9 tiden og da var tempraturen 15 grader. den sted utover dagen og var helt oppe i 21 grader. Jeg beregnet god tid på turen og håpet å få fire timer før jeg skulle på nattskifte kl 1900. Så jeg kunne få meg en liten høneblund. Men da jeg kom til sandnes begynte sykkelen å vibrere noe voldsomt. Rask kontroll av forhjul avdekket ikke noe men når jeg kom til bakhjulet så hang det dreiespon ut av hjullageret på høyre side.
Prøvde å ringe til flere jeg kjenner i området men ingen svarte. Så bestemte meg for å prøve å komme meg bort til nærmeste mc verksted, men måtte gi opp etter et par kilometer. Men fant da Sandnes Bilverksted og fikk lov til å stå der og låne verktøy. Ikke bare de men de letet opp telefon nr til en butikk som hadde lager på lager og kom nøkkler til en firmabil som jeg kunne låne for å hente lagrene. Fantastisk service. Ikke tok de betalt heller. Hadde jeg bare bodd nærmere så hadde jeg vært fast kunde der fra nå av!

Slik så det ut når jeg tok av hjulet.
Bilde

tror ikke dette lageret kan fikses.
Bilde

Resten av turen gikk som en drøm.

Var glad når jeg fikk tak i nye
Bilde
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Måtte kjøpe meg nytt kjede her i Bergen. Var nesten umulig å få bestilt det over telefon siden de ville ha håndpenger vanligvis, men han gikk nå med på å bestille det inn. 2500kr var prisen jeg fikk. Så nå gjenstår det bare å finne ut om jeg kan skaffe meg tilgang til noe verktøy i helgen slik at jeg kan bytte det før jeg reiser hjem neste uke.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6974
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Lonely rider

Legg inn av Jompa »

Det var da en råtten pris på ett kjede, men må man så må man vel...
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Bilde

Da har dette prosjektet tatt slutt og skal over på riggen Songa Delta. Har vært spennende å gå som prosjektleder på nattskift. Og har byttet kjedet så er klar for å utforske veiene her ute i havgapet litt mer.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Re: Lonely rider

Legg inn av Misha »

Bare å ta til høyre i rundkjøringen og cruise nordover til øygarden. Grei liten aftentur, se opp for onkel på rettstrekkene... :mc1
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Da har det skjedd litt her. Igår tok jeg en kar i handen på at det blir handel og senere i uken er jeg den stolte eier av en 2008 kawasaki gtr1400. Håper jeg blir fornøyd med valger med å gå fra R sykkel til mer sportsturing. Jeg hadde en 15 min prøvetur og fant meg fort tilrette på denne sykkelen. Blir vel litt snillere for ryggen min.
Jeg har aldri hatt så ny sykkel før så det blir morro. Er jo til og med fremdeles garanti på enkelte ting på den. Så vidt jeg kar forstått så har Kawasaki 5 års garanti på enkelte komponenter. Men uansett så var følelsen av å kjøre den for meg som om jeg hadde tatt en helt ny ut av butikken. Riktig nok er det noen riper og slitasjemerker her og der, men er jo nesten bare deilig å ikke lage det første selv.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2724
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Lonely rider

Legg inn av Busa Trond »

:prf Da er det lov å gratulere med ny gtr1400. Du blir helt sikker fornøyd :thumleft . Vi venter på bilder.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Lonely rider

Legg inn av Kawasaki »

Du skal vel kvitte deg med zzr'en da?

Isåfall så kan du jo like godt selge den nye salen til meg :yeyeye
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3441
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Lonely rider

Legg inn av JohnnyTh »

Hmm selge salen....jeg vet ikke helt. Skal jo selge hele sykkelen og tenkte den kunne hjelpe til å gjøre den mer lett å selge. Sitter å gransker finn nå og pekkulerer på hva jeg kan ta forden.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Lonely rider

Legg inn av Kawasaki »

Jeg får ta sykkel'n på kjøpet,da. Blir jo dobbelt så mye som jeg i utgangspunktet hadde tenkt å by,men pytt pytt :knegg

Vanskelig å si hvor mye du kan forlange,jeg legger merke til at det spriker veldig når det ligger sånne til salgs. På den ene siden begynner den jo å bli gammel,men på den andre så er det fremdeles en veldig bra sykkel. Og så er det jo et ikon,er det ikke? Sett den til sides,og så pusser du den skikkelig opp og beholder den.

Jeg kommer nok aldri til å selge min.
ikkebike.norwegianforum.net

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Lonely rider

Legg inn av joo »

Gratulerer, håper den nye faller i smak. Noe jeg tror den gjør :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Svar