Slik kan det gå......

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Indian
Innlegg: 652
Registrert: 24 jun 2004, 23:14
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Everywhere
Kontakt:

Slik kan det gå......

Legg inn av Indian »

Bilde
Klikk for hjemmesiden min.

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Legg inn av bm »

Uff :x :x :x

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg har testa den modellen der, og det er den sykkelen jeg hrar kjørt med dårligst bakkeklaring, noen sinne... Håpløst :roll:
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
B. Sveigdalen
Innlegg: 85
Registrert: 18 okt 2005, 19:50
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Hundorp
Kontakt:

Legg inn av B. Sveigdalen »

Au. Tipper at t-skjorta ikke tar av mye for det fallet der.

Måtte forresten le litt av et par av innleggene på det andre forumet. :)
GSX-R 750

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Nei, kjører man slik sykkel får man ta det rolig. Har ikke få ganger vært nedi med fothvileren på shadowen, og det er like jævli hver gang.
Regner med han fikk noen skrubbsår på armene ja....
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg pøver å unngå å skrape med fothvilerne for da vet jeg at jeg har enda litt mer å gå på, hvis noe uventet skulle skje.

Skjer jo noen ganger allikevel, men det plager meg egentlig ikke så mye.
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Da tenker vi likt Ronny, men når det begynner å viberere i foten, skvetter jeg til hver gang. Det ender som regel med at jeg retter opp sykkelen og har da en lei tedens til å komme over gullinja....ikke bra, ikke bra.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

rogg skrev:Håy..

Da tenker vi likt Ronny, men når det begynner å viberere i foten, skvetter jeg til hver gang. Det ender som regel med at jeg retter opp sykkelen og har da en lei tedens til å komme over gullinja....ikke bra, ikke bra.
Huff og huff, nei det er skummelt. Hvis du kjører i en venstresving, så havner du utenfor den hvite linja. DET er ille det. De fleste utfokjøringer skjer i venstresvinger, for da har man ikke et ekstra felt å gå på.

Du burde kaskje jobbe litt mer med se-teknikken din (tving deg selv til å løfte opp blikket i sånne situasjoner, og se "langt inn i svingen"), uten at jeg vil være belærende. Bare et tips.

Jeg har skrevet en artikkel om netopp dette også. den finner du her: http://www.cruiser.no/index.php?artikkelid=410&back=1
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Ja det er skumle greier. Jeg sikter langt fram og føler jeg behærsker dette. Trener faktisk med det når jeg er på fire hjul også. Men det er når det skraper, og hele foten vibererer. Det forplanter seg helt opp til aslet. Det er da jeg svetter til og får en vipp på sykkelen.
Det som er merkelig er at når jeg er forberedt skjer det skjelden. Det skjer som regel når man er i godt driv, kusker og vugger seg framover småveier. Så...helt plutselig, mens tankene er på utsiden av hjelmen, skjer det. Og jeg skvetter til og får en vipp.
Det ender som regel med at jeg må presse sykkelen ned og det skraper til igjen, men da er jeg forberedt.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Ronny
Innlegg: 379
Registrert: 14 jun 2004, 23:17
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Kristiansand

Legg inn av Ronny »

Jeg trener også på å se langt frem i bil, det faller liksom ikke helt 100% naturlig hele tiden hvis man ikke er litt bevisst på det. Sånn er det i allefall for meg...
mvh:
Ronny Aas, mob: 40 40 50 60

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Jeg også må være bevist på dette med å se langt fram og inn i svingen i bil. Blir mer naturlig på sykkelen. Men er uten tvil en god trening.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

Lønner seg alltid å se lenger enn nesen rekker.
Faktisk et godt ordtak om man tolker det rett :wink: .

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Legg inn av rogg »

Håy..

Helt klart et godt ordtak, selv om nasen ikke er så liten lenger.

Datteren min blir snart 16, og jeg er godt i gang med å lære henne og få oversikt over trafikkbildet. Hun er like overrasket hver gang, over hvor mye jeg ser, som hun ikke ser. Så det er trening og atter trening på og være oppsevang og tolke situasjoner langt framme.
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

GSXR

Legg inn av GSXR »

rogg skrev:Håy..

Helt klart et godt ordtak, selv om nasen ikke er så liten lenger.

Datteren min blir snart 16, og jeg er godt i gang med å lære henne og få oversikt over trafikkbildet. Hun er like overrasket hver gang, over hvor mye jeg ser, som hun ikke ser. Så det er trening og atter trening på og være oppsevang og tolke situasjoner langt framme.
Erfaring er gull verdt :wink: .

Brukeravatar
Gullvingen
Innlegg: 27
Registrert: 23 nov 2005, 16:12
Motorsykkelen din: Din MC her
Sted: Akershus
Kontakt:

Legg inn av Gullvingen »

Hvis alle bilførere hadde brukt øya like godt som oss på mc hadde det blitt mindre å gjøre for forsikringsselskapene...


Terje el winge
Norge er som Rubik's kube..
vend og vri - fortsatt firkantet...

Svar