Dimensjon på bolt FZ6

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Dimensjon på bolt FZ6

Legg inn av KydeX »

Hei.

Er det noen som vet dim på den bolten som er i ramma rett over sylinderne? Jeg har en motorvernbøyle som jeg skal fjerne for å montere helkåpe, og da blir de eksisterende (uoriginale) boltene for lange.

I tillegg lurer jeg på hvor mye moment de skal trekkes til med?

Setter pris på eventuelle svar.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Dimensjon på bolt FZ6

Legg inn av KydeX »

Da har jeg bestilt originale bolter hos den lokale mc sjappa.

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Dimensjon på bolt FZ6

Legg inn av Tysnes »

Ok, var litt for sein.http://www.oemparts.no/catalog/14388?so ... order=Pris" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Dimensjon på bolt FZ6

Legg inn av KydeX »

Aaargh. Skulle kose meg og montere det nye kåpesettet, så skjedde dette under demontering av første bolten :(
ImageUploadedByTapatalk1344081949.090334.jpg
Bolten knakk nesten helt inne i motorblokka. Blir vel verkstedet neste, med en s***ns regning som resultat. Dårlig humør nå altså.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Dimensjon på bolt FZ6

Legg inn av KydeX »

Er det noen av dere som vet om Bikerstreet i Rogaland klarer å fikse noe sånt (helst uten å skifte motorblokka)? Eventuelt om det er noen dyktige mekaniske verksted i området som kan klare det?

Edit: bikerstreet sier de skal greie å fikse det, men de måtte plukke ut motoren for å få det til. Så nå skal sykkelen inn dit i morgen, så får vi se. Blir nok uansett dyrt...

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Dimensjon på bolt FZ6

Legg inn av KydeX »

Da har jeg fått sykkelen tilbake igjen. Det gikk visst rimelig greit å få ut den knekte bolten. Også fikk jeg utført 20k service samtidig.

Når har jeg montert nedre kåpe, som jo var planen til å begynne med. Det endte opp som en dyrere affære enn planlagt, men sluttresultatet ble ikke så aller værst.
ImageUploadedByTapatalk1344586150.383790.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar