GS650GT # Bad Medicine #
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
GS650GT # Bad Medicine #
Hei, her er jeg med mitt første innlegg.
Jeg har alltid likt motor og morro, og har hatt flere typer sykler oppigjennom, og her er en av mine to nåværende.
Noe utradisjonellt valg å bygge på kanskje, men denne dukket plutselig opp på Finn :-)
Slik så den ut da jeg hentet den:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Geir L den 25 feb 2013, 22:25, redigert 5 ganger totalt.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir' GS650GT Brat Style
Riktig så flott med kofferter, men ikke akkurat det jeg var ute etter utseendemessig...
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- bjornen
- Innlegg: 245
- Registrert: 01 sep 2012, 19:17
- Motorsykkelen din: 2 stk honda, en gammel + en ny
- Bosted: Drammen
Re: Geir' GS650GT Brat Style
hei, heiGeir L skrev:
Hei, her er jeg med mitt første innlegg.
Jeg har alltid likt motor og morro, og har hatt flere typer sykler oppigjennom, og her er en av mine to nåværende.
Noe utradisjonellt valg å bygge på kanskje, men denne dukket plutselig opp på Finn :-)
Slik så den ut da jeg hentet den:
greit utgangspunkt for ett eller annet det
eller helt greit slik den er
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38877
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Geir' GS650GT Brat Style
Hei Geir L og velkommen hit til MCsiden.no
Starten på en bygg-tråd?
Det tror jeg mange her inne vil sette pris på
Utgangspunktet ser jo strålende ut
Starten på en bygg-tråd?
Det tror jeg mange her inne vil sette pris på
Utgangspunktet ser jo strålende ut
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir' GS650GT Brat Style
Jeg og kompisen handlet prosjekt omtrent samtidig. Han fikk tak i en GS 400 som bygges i cafe racer stil. Mulig det dukker opp en tråd på denne også etterhvert...
Så langt har vi hatt som mål å ikke gjøre mere med syklene enn at de kan kjøres fra dag til dag, noe som er kjekt når man bor i Trondheim og har lyst til å ha muligheten for å kjøre sykkel når det endelig dukker opp en godværsdag :-) Når vinteren nå kommer er det derimot ikke så nøye, så da kan vi jo plukke litt ekstra..
Slik så den ut et lite stykke ut i første mekkekvelden etter handelen. Rompeløs, men ikke motløs :
Så langt har vi hatt som mål å ikke gjøre mere med syklene enn at de kan kjøres fra dag til dag, noe som er kjekt når man bor i Trondheim og har lyst til å ha muligheten for å kjøre sykkel når det endelig dukker opp en godværsdag :-) Når vinteren nå kommer er det derimot ikke så nøye, så da kan vi jo plukke litt ekstra..
Slik så den ut et lite stykke ut i første mekkekvelden etter handelen. Rompeløs, men ikke motløs :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir' GS650GT Brat Style
En annen kompis som driver skilt/reklamefirma donerte en rørstump som jeg fikk bukket i en riktig bue.
Sveisen ble plukket fram, og vips så var de bakre rammerørene atter en gang forbundet med hverandre. For å få den bakre vippen på røret kappet jeg et snitt på begge sidene og bøyde det opp med håndmakt før jeg sveiset det sammen igjen.
Jeg har så å si ingen erfaring med sveising da jeg har fridd til min bror om hjelp ved tidligere behov, men nå har jeg bestemt meg for å lære meg det jeg trenger selv. Learning by doing, og resultatet ble bra :
Sveisen ble plukket fram, og vips så var de bakre rammerørene atter en gang forbundet med hverandre. For å få den bakre vippen på røret kappet jeg et snitt på begge sidene og bøyde det opp med håndmakt før jeg sveiset det sammen igjen.
Jeg har så å si ingen erfaring med sveising da jeg har fridd til min bror om hjelp ved tidligere behov, men nå har jeg bestemt meg for å lære meg det jeg trenger selv. Learning by doing, og resultatet ble bra :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Geir' GS650GT Brat Style
Hei, dette blir spennende å følge med på.Geir L skrev:En annen kompis som driver skilt/reklamefirma donerte en rørstump som jeg fikk bukket i en riktig bue.
Sveisen ble plukket fram, og vips så var de bakre rammerørene atter en gang forbundet med hverandre. For å få den bakre vippen på røret kappet jeg et snitt på begge sidene og bøyde det opp med håndmakt før jeg sveiset det sammen igjen.
Jeg har så å si ingen erfaring med sveising da jeg har fridd til min bror om hjelp ved tidligere behov, men nå har jeg bestemt meg for å lære meg det jeg trenger selv. Learning by doing, og resultatet ble bra :
Learning by doing skulen, er det vel mange som har gått
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir' GS650GT Brat Style
For å få riktig stuk på hekken trålet jeg nettet for å se på forskjellige emner til bakskjermer.
Ikke alltid like lett å vite hva man skal gå for når man ser på en flat pc skjerm...
Vi er jo velsignet med å ha mc huggeren Kragnes Motor i byen, så veien dit var kort for å lete litt deler.
Der fant de fram en bakskjerm som jeg mener er fra en CB. Denne samt litt mere godis ble tatt med hjem i garagen for bearbeiding. Jeg vil benytte anledningen til å skryte av deres imøtekommenhet og ikke minst av den enorme kunnskapen de besitter når det kommer til gammelt japansk
Bakskjermen ble kappet til slik jeg ville ha den før prøvemontering med en stropp :
Ikke alltid like lett å vite hva man skal gå for når man ser på en flat pc skjerm...
Vi er jo velsignet med å ha mc huggeren Kragnes Motor i byen, så veien dit var kort for å lete litt deler.
Der fant de fram en bakskjerm som jeg mener er fra en CB. Denne samt litt mere godis ble tatt med hjem i garagen for bearbeiding. Jeg vil benytte anledningen til å skryte av deres imøtekommenhet og ikke minst av den enorme kunnskapen de besitter når det kommer til gammelt japansk
Bakskjermen ble kappet til slik jeg ville ha den før prøvemontering med en stropp :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir' GS650GT Brat Style
Takk for hyggelige kommentarer og velkomstmeldinger!
Så har det skjedd en del ting som det ikke er tatt bilder av. Kanskje like greit da ikke alt er like morsomt å se på
Noe måtte gjøres og noe ble gjort av ren lyst til å lage en, i mine øyne, tøffere sykkel. Noen av delene er pulverlakkert, mens andre er sprayet :
- Nytt styrelager
- Ny tenningslås
- Nye bøllete dekk
- Nye lyktefester foran
- Ny baklykt
- Sort eksos
- Fått hele fronten sort, nedre del av gaffel med wrinkle paint
- Sorte felger
- Kraftige gummibelger på gaffelbein
- Minispeedometer
- Konfilter
- Bar end speil
- Kappet inn setet( Midlertidig løsning for å kunne få kjørt når anledningen byr seg)
- Fjernet orig speedo/turteller,motorbøyler,bagbærer,speil,blinkerser,luftfilterboks m.m
Etter å ha brukt noen timer på ren rekreasjon i garagen har det vel så langt blitt en GS ulik de fleste andre GS'er. Så blir det opp til hver enkelt å avgjøre om jeg har forbedret den, eller ødelagt den
Slik ser den slik ut pr i dag :
Så har det skjedd en del ting som det ikke er tatt bilder av. Kanskje like greit da ikke alt er like morsomt å se på
Noe måtte gjøres og noe ble gjort av ren lyst til å lage en, i mine øyne, tøffere sykkel. Noen av delene er pulverlakkert, mens andre er sprayet :
- Nytt styrelager
- Ny tenningslås
- Nye bøllete dekk
- Nye lyktefester foran
- Ny baklykt
- Sort eksos
- Fått hele fronten sort, nedre del av gaffel med wrinkle paint
- Sorte felger
- Kraftige gummibelger på gaffelbein
- Minispeedometer
- Konfilter
- Bar end speil
- Kappet inn setet( Midlertidig løsning for å kunne få kjørt når anledningen byr seg)
- Fjernet orig speedo/turteller,motorbøyler,bagbærer,speil,blinkerser,luftfilterboks m.m
Etter å ha brukt noen timer på ren rekreasjon i garagen har det vel så langt blitt en GS ulik de fleste andre GS'er. Så blir det opp til hver enkelt å avgjøre om jeg har forbedret den, eller ødelagt den
Slik ser den slik ut pr i dag :
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir' GS650GT Brat Style
Noen planer for vinteren:
- Bakskjerm blir sort
- Sidedeksler og toppdeksel på motor blir sort
- Lage nytt sete
- Tank bytter nok farge. Har tro på å få den gul med sort stripe for å matche carbon lua mi
Andre forslag og innspill mottas med takk :-)
Lua:
- Bakskjerm blir sort
- Sidedeksler og toppdeksel på motor blir sort
- Lage nytt sete
- Tank bytter nok farge. Har tro på å få den gul med sort stripe for å matche carbon lua mi
Andre forslag og innspill mottas med takk :-)
Lua:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Geir L den 18 okt 2012, 20:51, redigert 1 gang totalt.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Geir' GS650GT Brat Style
Ser jo grisetøff ut!
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir' GS650GT Brat Style
Takk!Banditmannen skrev:Ser jo grisetøff ut!
Føler meg litt tøffere når jeg kjører den nå kontra da jeg hentet den
- Jompa
- Moderator
- Innlegg: 7101
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Geir's GS650GT Brat Style
Ødelagt ? Nei.
Forbedret ? Ihvertfall på bedringens vei. Med de planene du lista opp, kan det ikke bli annet enn bra
Følger spent med på hva som skjer.
Forbedret ? Ihvertfall på bedringens vei. Med de planene du lista opp, kan det ikke bli annet enn bra
Følger spent med på hva som skjer.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Geir' GS650GT Brat Style
Veldig pen ombygging! Dette ble stilig!Geir L skrev:Takk for hyggelige kommentarer og velkomstmeldinger!
Så har det skjedd en del ting som det ikke er tatt bilder av. Kanskje like greit da ikke alt er like morsomt å se på
Noe måtte gjøres og noe ble gjort av ren lyst til å lage en, i mine øyne, tøffere sykkel. Noen av delene er pulverlakkert, mens andre er sprayet :
- Nytt styrelager
- Ny tenningslås
- Nye bøllete dekk
- Nye lyktefester foran
- Ny baklykt
- Sort eksos
- Fått hele fronten sort, nedre del av gaffel med wrinkle paint
- Sorte felger
- Kraftige gummibelger på gaffelbein
- Minispeedometer
- Konfilter
- Bar end speil
- Kappet inn setet( Midlertidig løsning for å kunne få kjørt når anledningen byr seg)
- Fjernet orig speedo/turteller,motorbøyler,bagbærer,speil,blinkerser,luftfilterboks m.m
Etter å ha brukt noen timer på ren rekreasjon i garagen har det vel så langt blitt en GS ulik de fleste andre GS'er. Så blir det opp til hver enkelt å avgjøre om jeg har forbedret den, eller ødelagt den
Slik ser den slik ut pr i dag :
-
- Innlegg: 48
- Registrert: 18 okt 2012, 15:19
- Motorsykkelen din: 81 Gs650Gt brat,79 CX500,74 CB350 cafe
- Bosted: Trondheim
Re: Geir's GS650GT Brat Style
Fa@$¤%6, nå er jeg lei av kulda. Her i bartebyen har det etter sigende vært den kalleste nov-jan på noen og førti år, og det er jo ikke musikk i ørene til en som har uisolert garage.... Men nok om det, for nå har vi iallefall hatt noen sammenhengende dager med varmere temperaturer enn -10...
Jeg har ikke gjort noen verdens ting i garagen i vinter før denne uka, iallefall om en ser bort ifra at valget om kvitte seg med racerbilambisjonene for en stund ble tatt, og bilen solgt unna i deler.
Jeg har fått begynnt med setet. Jeg fikk en bit dørkaluminium fra en god kompis, og denne fungerte som emne til setepanna. Lagde først en mal i papp for deretter kappe den ut med stikksaga. Kantene ble jevnet til med en flapdisk på vinkelsliperen
Jeg har ikke gjort noen verdens ting i garagen i vinter før denne uka, iallefall om en ser bort ifra at valget om kvitte seg med racerbilambisjonene for en stund ble tatt, og bilen solgt unna i deler.
Jeg har fått begynnt med setet. Jeg fikk en bit dørkaluminium fra en god kompis, og denne fungerte som emne til setepanna. Lagde først en mal i papp for deretter kappe den ut med stikksaga. Kantene ble jevnet til med en flapdisk på vinkelsliperen