MC tyver løs i Bergen

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
OooDCLXVIooO
Innlegg: 1
Registrert: 13 jan 2013, 08:12
Motorsykkelen din: Honda VFR400R NC

MC tyver løs i Bergen

Legg inn av OooDCLXVIooO »

Hva F#&@ gjør jeg nå dah....?
Noen tomskaller prøvde å ta med seg min VFR400R NC natt til i går, på Danmarksplass i Bergen. Reinplukket tenningslåsen helt ned til rammen, ant. vis m hj.a. rørtang eller sag.
Dustene lot tydeligvis ikke tankene :-k streife innom at sykkelen kaaaaaanskje ikke har så veeeeeldig mye strøm innabords......i ro i 3 mnd i minus 9,0 - 0,5 grader... :thumleft ...
Må ha stått 30 m fra øret mitt.....hvor jeg satt...våken.....mens de prøvde å knekke den.
Jeg hørte ikke en dritt =; ......(heldiggrisene :twisted ),,,,,,men....nå skal den innendørs.
Uansett så er hele inngangen området den står på dekket av minst ett kamera m opptak, så jeg får prøve å få tilgang.
Men....SÅ mitt endelige spørsmål.-..... Hva vil dette koste meg i kr og øre? Glem forsikring, glem politi.....vi snakker trynefaktor....(Bergen... :evil )....
Men, R det en j..... pes av en jobb å bestille ny tenninglås selv og montere den? Hva kan de ha ødelagt i samme slengen som jeg ikke har sett ennå? :prop:

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: MC tyver løs i Bergen

Legg inn av Tysnes »

OooDCLXVIooO skrev:Hva F#&@ gjør jeg nå dah....?
Noen tomskaller prøvde å ta med seg min VFR400R NC natt til i går, på Danmarksplass i Bergen. Reinplukket tenningslåsen helt ned til rammen, ant. vis m hj.a. rørtang eller sag.
Dustene lot tydeligvis ikke tankene :-k streife innom at sykkelen kaaaaaanskje ikke har så veeeeeldig mye strøm innabords......i ro i 3 mnd i minus 9,0 - 0,5 grader... :thumleft ...
Må ha stått 30 m fra øret mitt.....hvor jeg satt...våken.....mens de prøvde å knekke den.
Jeg hørte ikke en dritt =; ......(heldiggrisene :twisted ),,,,,,men....nå skal den innendørs.
Uansett så er hele inngangen området den står på dekket av minst ett kamera m opptak, så jeg får prøve å få tilgang.
Men....SÅ mitt endelige spørsmål.-..... Hva vil dette koste meg i kr og øre? Glem forsikring, glem politi.....vi snakker trynefaktor....(Bergen... :evil )....
Men, R det en j..... pes av en jobb å bestille ny tenninglås selv og montere den? Hva kan de ha ødelagt i samme slengen som jeg ikke har sett ennå? :prop:
Hei, og velkommen til forumet. Kjedelig sak, mildt sagt. er det kun tenningslåsen som er ødelagt, så er det en forholdsvis grei sak å skifte. er vel forskjellig fra sykkeltype, noen har vel skruer du må bore ut. er det mere som er ødelagt, er vel bruktmarkedet som gjelder. håper det ordner seg.

KawaKjetil

Re: MC tyver løs i Bergen

Legg inn av KawaKjetil »

Er det en sammenheng her? Dette skjedde natt til torsdag forrige uke på Laksevåg.
http://www.bt.no/nyheter/trafikk/Kjorte ... 24447.html
Du får surfe nettet og leite etter deler. Sikkert ikke allverdens timer som går med å montere en ny lås.
Uansett kjedelige saker. Få deg en lås med alarm, så gir den iallefall beskjed om noen tukler med jernet ditt =;

Brukeravatar
Stranger
Innlegg: 109
Registrert: 28 feb 2012, 18:38
Motorsykkelen din: 2004 ktm lc4
Sted: Byen under skyen (Bergen)

Re: MC tyver løs i Bergen

Legg inn av Stranger »

Lei sak. Parkerer selv aldri der og sentrum lengre på kveld/natt uten mulighet til og låse kjøretøyet inn. Har selv mistet og fått herpet kjøretøy der.


Er ikke noe vrient og kjøpe ny tenningslås, får en brukt på ebay fra 30 dollar og opp komplett med nøkler til slike sykler. Tar max en halvtime og skifte vis du har verktøyet. Ikke godt og si hva de kan ha ødelagt, ett bilde sier 1000 ord.

Svar