Russland til sommeren???

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Russland til sommeren???

Legg inn av EtronX »

Heisann alle sammen :vs

Jeg planlegger nå en liten tur til Russland til sommeren. Et land jeg kan anbefale på det varmeste til alle som kjører MC :thumleft Sommerens tur blir en off road tur der, de som ønsker å være med møtes i Kirkenes den 23. august. Så ruller vi inn i Russland dagen etter. Vi skal kjøre Nemetsky halvøya og Rybachiy halvøya. Dette er områder der ingen vestlige har vært grunnet militær aktivitet og nærhet til Norges grense. Det er mye historie fra disse områdene :D Jeg har sjekket litt rundt og det ser ut som om det er mulig å komme inn i disse områdene nå, men det er ingen garanti :roll Vi gir det et realt forsøk. Dette blir "adventure riding" på et høyt plan :thumleft Jeg ser for meg ca. en uke i dette området før vi setter kursen for Murmansk og "Red Pub" der vi møter likesinnede Russiske MC-folk.

Etter dette er det opp til hver enkelt hvor man vil kjøre, men jeg kan anbefale turen sydover fra Murmansk via Revda til Umba. Dette er en tur langs en nedlagt jernbane som er helt konge. Kjøringen en frisk med dårlige veier og en del elvekryssinger :yeyeye

Bilde


Er det lite regn går det greit. Er det mye regn blir det en utfordring :knegg

Bilde


Har du lyst til å utfordre komfortsonen litt? Jeg kan garantere deg en tur som vil gi deg ett nytt syn på MC-kjøring og de muligheten som ligger foran deg om du vil :D

Bilde

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av dag-zzr »

:-)å :-)å :-)å
Dette hadde vært noe å blitt med på. Har jo lest i din tåd og flere andre sine skildringer fra MC kjøring i Russland. Kan ikke noe for det, men blir alvorlig revet med.
Her jo ikke sykkel til en slikt tur i dag. Sveipa innom Finn akuratt nå. Det ser ut til å være flere aktuelle kandidater som sikker hadde klart en tur til Russland, til salgs der.
Er vel heller litt mer bekymret for kroppen min sin tilstand. Har vel pådradd meg noen skavanker i rygg og ledd i løpet av årene. Kunne sikkert trenet meg litt opp- eller :scratch :scratch
Ja-Ja det er vel lov å drømme og ønske seg litt bort på MC tur? Drømmer kan vel også være starten en tur?

Holder du til her på østlandet, slik at du starter turen herfra?

Uansett blir det spennende å se om noen av oss her på/fra forumet klarer å henge seg på en slik tur. :yeyeye

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av ArcticTiger »

dag-zzr skrev::-)å :-)å :-)å
Dette hadde vært noe å blitt med på. Har jo lest i din tåd og flere andre sine skildringer fra MC kjøring i Russland. Kan ikke noe for det, men blir alvorlig revet med.
Her jo ikke sykkel til en slikt tur i dag. Sveipa innom Finn akuratt nå. Det ser ut til å være flere aktuelle kandidater som sikker hadde klart en tur til Russland, til salgs der.
Er vel heller litt mer bekymret for kroppen min sin tilstand. Har vel pådradd meg noen skavanker i rygg og ledd i løpet av årene. Kunne sikkert trenet meg litt opp- eller :scratch :scratch
Ja-Ja det er vel lov å drømme og ønske seg litt bort på MC tur? Drømmer kan vel også være starten en tur?

Holder du til her på østlandet, slik at du starter turen herfra?

Uansett blir det spennende å se om noen av oss her på/fra forumet klarer å henge seg på en slik tur. :yeyeye
:-k Du får starte med å stompe røyken Dag-ZZR, så får du råd å kjøpe deg en eventyrsykkel til Russlands-turer, i tillegg til ZZRen, og forbedret kondis så du holder ut de dårlige veia der borte :notlistening

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av EtronX »

Jeg starter turen i Grimstad i Juni. Surrer nordover da.

Turen på Kola blir ingen ekstremtur. Det blir å ta det med ro. Satse på mye kos. Noen plasser vil det dog bli litt krevende. Sannsynligvis på grunn av litt gjørme. Da er det bare å ta noen få meter av gangen. Bruke tid. En lett sykkel er en fordel, men ikke en forutsetning. Jeg kjørte veien fra Revda til Umba for to år siden med en GSA 1200. Det gikk, men sykkelen var litt tung.

Det som er viktig er å komme seg ut av komfortsonen litt og bare hive seg med. Det blir garantert en opplevelse :thumleft

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Carpa »

Det høres ut som en spennende tur og jeg håper vi får se bilder og lese om turen din etterhvert :thumleft
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av ojda »

På Travel channel i kveld er vår "helt" eller kansje ikke Henry Cole:P :p på tur igjennom Russland :prop: Bare sånn apropos :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av ojda »

Å turen skal gjøres unna på en BMW R1200GS.
Dette skal iallefall jeg ha med meg :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
dag-zzr
Innlegg: 399
Registrert: 18 feb 2012, 19:36
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400-2010
Sted: Notodden

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av dag-zzr »

ArcticTiger skrev:
:-k Du får starte med å stompe røyken Dag-ZZR, så får du råd å kjøpe deg en eventyrsykkel til Russlands-turer, i tillegg til ZZRen, og forbedret kondis så du holder ut de dårlige veia der borte :notlistening
Har hørt at det er forbanna mye mygg på Kola så jeg antar at det er en stor fordel med mye tobakksrøyk. Ellers er det kutt i alkoholkonsumet som har lagt grunnlaget til min formue :lol Nå er vel alkohol så billig i Russland at der kan en vel gå på fylla med god samvittighet. :[-X
Tror jeg legger inn en lottolapp :thumleft

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Kawasaki »

23.August? :-k

Det dærre hørtes litt spennende ut,men måtte fått tak i en moppe jeg kunne stolt 100% på.Har jo en gammel XT600 som putrer og går rundt nærområdet hjemme,men kanskje litt optimistisk å dra på langtur med.
Kanskje noen på forumet her som har en eventyrsykkel til låns som fortjener en sånn tur,men som ikke våger selv :knegg

Når regner dere med å være tilbake i Norge igjen?
ikkebike.norwegianforum.net

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Kawasaki »

Kawasaki skrev:23.August? :-k

Det dærre hørtes litt spennende ut,men måtte fått tak i en moppe jeg kunne stolt 100% på.Har jo en gammel XT600 som putrer og går rundt nærområdet hjemme,men kanskje litt optimistisk å dra på langtur med.
Kanskje noen på forumet her som har en eventyrsykkel til låns som fortjener en sånn tur,men som ikke våger selv :knegg

Når regner dere med å være tilbake i Norge igjen?

Auan mainn førrst bi blijnn på :knegg

Leste førsteinnlegget en gang til,og der fikk jeg vel svar på det jeg lurte på. En ukes tid til Murmansk,og så hver til sitt.

Ser også at det er jo bare 24 mil fra Murmansk til Kirkenes,er jo ikke mere enn XT'en gjorde unna for en ukes tid siden uten problemer.Havarerer den er det vel bare å dumpe den i myra og finne hovedveien og haike hjem igjen.
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
biker7
Innlegg: 1304
Registrert: 12 feb 2011, 15:41
Motorsykkelen din: BMW R1250GS HP, Honda NX650 Dominator
Sted: solør

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av biker7 »

ojda skrev:På Travel channel i kveld er vår "helt" eller kansje ikke Henry Cole:P :p på tur igjennom Russland :prop: Bare sånn apropos :vs
Sitter og titter på han nå. Men er litt forundret.. Så fort han kommer på litt grusvei, så klager han på dårlige veier. Og liker seg best på brede, fine asfaltveier virker det som. Enda han kjører 1200GS. Hmmm.. Burde jo nesten vært motsatt...

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av mekkern »

Han likte de svenske/finske rettfremveiene også...tror faktisk han passer best på US highway... :-k
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av ojda »

Ja, å når han var i Norge var han opset over trafikken her, og jammen fikk han noe regn også =;
Jeg tror ikke jeg hadde holdt ut mange dagene på tur med denne mannen som hovedrolleinnehaver =; Litt rart egentlig, med så mye bra solide mcfolk som finnes at han fortsatt har denne jobben :scratch
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av Kawasaki »

Hehe,hardcore adventure gutta på dette aktive forumet for aktive mc-folk glimrer med sitt fravær :knegg Og de få som stikker innom begynner å snakke om et program som går på tv,som de må få med seg.Kanskje rettet de seg opp i stolen også :knegg :knegg

@EtronX, er det bare deg så langt,eller er dere flere?

Hva må man ha av utstyr på en sånn tur,ja hva må man i det hele tatt tenke på?

Har du en planlagt rute,eller blir veien til ettersom man kjører? Er det i det hele tatt karter over det området du tenker på?
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
EtronX
Innlegg: 283
Registrert: 13 sep 2009, 15:31
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA 2010

Re: Russland til sommeren???

Legg inn av EtronX »

Kawasaki skrev:Hehe,hardcore adventure gutta på dette aktive forumet for aktive mc-folk glimrer med sitt fravær :knegg Og de få som stikker innom begynner å snakke om et program som går på tv,som de må få med seg.Kanskje rettet de seg opp i stolen også :knegg :knegg

@EtronX, er det bare deg så langt,eller er dere flere?

Hva må man ha av utstyr på en sånn tur,ja hva må man i det hele tatt tenke på?

Har du en planlagt rute,eller blir veien til ettersom man kjører? Er det i det hele tatt karter over det området du tenker på?
Vi er to som sikkert skal på tur. Jeg har kjørt litt før og den andre halvparten drar på sin første langtur :thumleft Muligens blir det flere. Noen av de jeg møtte i Sibir i fjor stiller kanskje.

Man tar med minst mulig på en sånn tur. Telt, sovepose og liggeunderlag. Gjerne så lett som mulig. Minst mulig klær. Lett er mantra. Lett er moro :D

Har planlagt ruten sånn tålig. Ta en titt her: https://www.facebook.com/pages/zen-mc/1 ... 422?ref=hl

Etter Murmansk blir det litt åpent hvor ruten går. Jeg har som sagt lyst til å kjøre innom Kirovsk for å si hei til noen kjekke folk som hjalp oss i 2011.

Svar