KLIM Badlands Pro tekstildress

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
Svar
Brukeravatar
maglil
Innlegg: 105
Registrert: 16 feb 2011, 22:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP 2021
Sted: Lillestrøm

KLIM Badlands Pro tekstildress

Legg inn av maglil »

Kjøpte meg KLIM Badlands Pro i vinter og har endelig fått testa den litt med totalt 17 mil nå i påsken.
Var litt spent i og med at jeg har kjørt med Rukka siste 6 år, men må si den innfridde alle forventninger så langt. :D
Temp lå på ca 5-7 grader og da hadde jeg kun HH super ullundertøy under, men det var mer enn varmt nok.
Passform og sømkvalitet er i en egen liga.
Ser frem til mange mil med ny sykkel og ny dress :D :thumleft

Maglil
Maglil

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

X- 86-Yamaha XJ700 Maxim
X- 97-Yamaha XJR 1200
2012 Yamaha XT1200Z SuperTenere WorldCrosser
Nå - 2021 Yamaha MT-09 SP

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: KLIM Badlands Pro tekstildress

Legg inn av RuneMC »

Jeg har holdt meg varm denne påsken med en utmerket ulljakke med vindtett for, som jeg kjøpte på MC-messen. Varm og god, men ulempen er jo at man ser ekstra velfødd ut :lol
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: KLIM Badlands Pro tekstildress

Legg inn av Busa Trond »

Har fundert litt en stund om dette kunne være en fin dress for meg også. Etter slik jeg forstår det, er det bare å kaste regndressen da :scratch

Fint om du kunne slenge inn noe erfaring fra vårsesongen maglil :thumleft


[video]https://www.youtube.com/watch?feature=p ... zAuu-VI8j8[/video]

Brukeravatar
maglil
Innlegg: 105
Registrert: 16 feb 2011, 22:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP 2021
Sted: Lillestrøm

Re: KLIM Badlands Pro tekstildress

Legg inn av maglil »

Busa Trond skrev:Har fundert litt en stund om dette kunne være en fin dress for meg også. Etter slik jeg forstår det, er det bare å kaste regndressen da :scratch

Fint om du kunne slenge inn noe erfaring fra vårsesongen maglil :thumleft
Regndressen kan du legge bort. Har kjørt en dag i kraftig regn og det er nesten så vannet bare preller av :prf . Hadde Rukka tidligere som også hadde GoreTex membran, men den var ikke laminert til ytterlaget og selv om jeg heller ikke da ble våt, så ble dressen blytung og kald pga vannet ytterlaget trakk til seg.
Som nevnt tidligere trenger en ikke så mye under heller, selv om temp ligger så vidt over 0. Har startet hjemmefra flere morgener med kun 3-5 grader på gradestokken og det holder med tynn HH ull superundertøy :-) . Og med alle luftemulighetene dressen har så tror jeg ikke det vil bli noe problem når gradestokken kryper over 25 pluss heller ;-) . Selv om den koster noe mer enn gjennomsnittsdressen, så er den(nesten) verdt hver eneste krone.
Maglil

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

X- 86-Yamaha XJ700 Maxim
X- 97-Yamaha XJR 1200
2012 Yamaha XT1200Z SuperTenere WorldCrosser
Nå - 2021 Yamaha MT-09 SP

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: KLIM Badlands Pro tekstildress

Legg inn av Busa Trond »

Dette høres jo meget lovende ut. Må nok sette av en dag å prøve en slik dress. Bruker du Badlands Pro bukse også da? Kjøpte meg Sidi Adventure Goretex støvler her om dagen, så en skulle være klar for Norske forhold da :knegg

Brukeravatar
maglil
Innlegg: 105
Registrert: 16 feb 2011, 22:24
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP 2021
Sted: Lillestrøm

Re: KLIM Badlands Pro tekstildress

Legg inn av maglil »

Busa Trond skrev:Dette høres jo meget lovende ut. Må nok sette av en dag å prøve en slik dress. Bruker du Badlands Pro bukse også da? Kjøpte meg Sidi Adventure Goretex støvler her om dagen, så en skulle være klar for Norske forhold da :knegg
Ja jeg har Badlands Pro bukse også.
Jeg kjøpte TCX INFINITY,(GORE-TEX) støvler, så jeg er klar for den norske sommeren ja :-)å :thumleft
Maglil

"Life is what happens to you while you're busy making other plans."

X- 86-Yamaha XJ700 Maxim
X- 97-Yamaha XJR 1200
2012 Yamaha XT1200Z SuperTenere WorldCrosser
Nå - 2021 Yamaha MT-09 SP

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: KLIM Badlands Pro tekstildress

Legg inn av Busa Trond »

:vs
Nå har jeg fått kjørt noen tusen km med Klim utstyret mitt, våt, tørt, kaldt og varmt. Det ble til at jeg valgte Klim Rally bukse og Klim Badlands jakke. Tenkte først på Rally jakke også men den virket noe klumpete med alt rælet på ryggen.
Det er helt sikkert at dette utstyret holder meg tør, kjørte i godt regnvær i 11 timer og var tør selv i rumpa :D
Det er godt med ventilasjon både i jakke og bukse. Skulle man være varm og svett ved oppstart så er man faktisk tør ved neste bensinfylling / stopp. Jakka har polstringer på dem rette stedene, armer, skulder, rygg, bryst og nyrebelte. Buksa har også polstringer men pluss for ekstra polstring og slitesterkt materiale nedenfor knærne, så med gode Sidi Adventure Goretex støvler og den buksa så gir dette en trygghet skulle man havne under Exploreren. ( veit hvor viktig gode støvler og beskyttelsesbukse er etter "100" ganger med kx450 over beina ) :redface
Når man holder jakka i hånda så virker den ganske tung, men det er en veldig god passform på den med fleksibelt stoff på dem rette stedene så å ha den på merker man nesten ikke.
Den er jo egentlig bare et litt avansert ytterskall så skal man kjøre over lengre tid i temperaturer under +10 grader er ikke en bomullsTskjorte nok. Men vanlig Superundertøy funker mer en nok i sommersesongen her i Norge.
Denne dressen kan jeg bare anbefale :thumleft

Ja.. den er dyrere en pakkepriser på Svenskegrensa, men det får man betalt med ekstra kjøreglede og komfort.
Sol, regn, kaldt, varmt, masse svinger og godt humør :prf




Bilde

Rune R
Innlegg: 54
Registrert: 05 jul 2012, 14:10
Motorsykkelen din: Honda Transalp 650 -2000
Sted: Arendal
Kontakt:

Re: KLIM Badlands Pro tekstildress

Legg inn av Rune R »

Jeg kjøpte meg Klim Badlands Pro jakke og bukse her om dagen. (Fikk de om mandag)
Første inntrykket er veldig bra.
Bruker merino ull undertøy under og det var som en ny verden.
Som det er nevnt ovenfor så virker jakka tung nå du løfter den, men har kjempe god pass formså merker den nesten ikke på.
Jeg har tidligere brukt bullfighter dress og skjønner nå hvorfor de ofte kalles Bullshitt..
Hadde aldri trodd det kunne være så mye forskjellig bare i komforten!

Dere andre med Badlands Pro, bruker dere innebygd ryggskinne eller løs?
Er utvilsomt mye mer behagelig med den innebygde.

Brukeravatar
Busa Trond
Innlegg: 2736
Registrert: 23 sep 2010, 20:58
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: KLIM Badlands Pro tekstildress

Legg inn av Busa Trond »

:mk Jeg har nok som mange andre valgt å lukke øynene å håpe på at dressen gjør jobben. Tror nok at den typen ryggskinne og beskyttelse er best om den kommer i trøye form. Som her her.

knutk
Innlegg: 414
Registrert: 01 feb 2012, 11:27
Motorsykkelen din: BMW K1300GT/R90S/F700GS

Re: KLIM Badlands Pro tekstildress

Legg inn av knutk »

Noen som kan beskrive forskjellen mellom Badland og Adventure Rally jakke/bukse ?

Svar