Bjerknez' sin lille campingplass...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:Gratulerer :-) regner med du er på veien kvart over ti i morgen tidlig da det slutter å regne ti :prop: Du får bruke kvelden på å finne de mest svingete veiene for det er den skal kjøres inn :thumleft
Hmmm... skal regne i hele morgen her vertfall... :-k
F... mente lørdag :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Honda XRV
Innlegg: 11
Registrert: 27 mai 2013, 10:44
Motorsykkelen din: Honda XRV 750 1999
Sted: Jessheim

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Honda XRV »

Gratulerer så mye med fin sykkel. Blir nok mange fine turer på den.. :thumleft

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Banditmannen »

Gratulerer så mye! :D
Jeg er IKKE misunnelig! IKKE i det hele tatt! :yeyeye :yeyeye :yeyeye :yeyeye :yeyeye :yeyeye

Toven

Re: Bjerknez' logg - SNART, Triumph Street Triple R

Legg inn av Toven »

Se her ja! Gratla så mye :D Gleder meg til å se den irl en dag :-)

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Barbarozza »

Flott sykkel, det her er noe annet en det gamle lokomotivet :)

Men du bør fjerne navnet ditt på bildene dine, du har blenda skiltet, men navnet ditt står jo på det og det samme med domenenavnet.

Lett å finne ut hvor du bor da...du ser tegninga ? :thumleft
Memento mori

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23071
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Takker og bukker alle sammen! :prf

Kunne ikke dy meg og tok en liten kveldstur. Kom nettopp hjem nå. Litt kinki å kjøre en sykkeltype som er HELT ny for meg, med nye glatte dekk, på våt vei med masse løv etc. Glemte å nevne at det var mørkt...
Ikke akkurat det ideelle kjøreværet for en ferskin på en slik sykkel :lol

Først så trodde jeg det var noe galt med sykkelen, for det røyk noe så inn i helvete av den når jeg kom hjem og det rant vann rett under kåpen forran. Temperaturen viste også seks streker (av åtte). Kjørte meg en liten tur til å så at temperaturen sank ett hakk igjen og da konkluderte jeg med at det ikke var noe som lakk ut. (ikke spørr meg..hakke peiling!) :-)å

Men var nok bare oppsamlet vann som samlet seg på sykkelen eller noe. Også er den jo helt ny så ting ryker sikkert litt til å begynne med. Lukter litt svidd gjør det også, men det gjorde det av Lupo'en til kjærringa også :lol

Den drar jo vertfall som ville helvete og langt bedre enn alt annet jeg har kjørt så langt. Har fortsatt ikke vert over 6.000rpm og faktisk er det helt uanstrengt å kjøre vanlig samt foreta hyppige forbikjøringer så langt nede på turtallskalen. Tør ikke engang tenke på hvordan dette drar når jeg øker oddsene litt, hehe.

Kanonflott sykkel!!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23071
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Barbarozza skrev:Flott sykkel, det her er noe annet en det gamle lokomotivet :)

Men du bør fjerne navnet ditt på bildene dine, du har blenda skiltet, men navnet ditt står jo på det og det samme med domenenavnet.

Lett å finne ut hvor du bor da...du ser tegninga ? :thumleft
Nåja..gidder ikke å gjøre meg HELT anonym heller da. De fleste finner nok ut hvem jeg er uansett hvis dem bruker 2 minutter på google, hehe.

Ja, dette er en HELT annen sykkel ja. Cruiseren har gitt meg mange fine dager og strengt tatt sitter man bedre på cruiseren jeg hadde, men Street Triplen er så mye bedre på alle andre områder. Nå gjenstår det bare å se om jeg klarer å overleve over lengre strekninger på denne. Mye skal justeres på sikt og ting må rett og slett "gå seg til" litt. Er jo ikke vant med slike sykler jeg :thumleft

Deilig å kunne sette sykkelen i 1.gir uten at man føler hele girkassa eksploderer :lol

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Tommas »

Gratulerer så mye! Ser ut som neste uke byr på noen gode dager for innkjøring ;-)

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Barbarozza »

Alt sånt er en vanesak, men viktig å pause ofte på langtur. Kjøre en time, pause litt og kjøre en time igjen så finner man en rytme.

På vei hjem fra Lørrach i sommer møtte jeg en fyr med maken sykkel. Han var veldig fornøyd, eneste var lange motorveistrekninger sa han...og da repliserte jeg at det ikke føltes så mye bedre med min heller hvis de varer for lenge :) Han hadde dama bakpå også

Bare vent til du får testet den litt i svinger, da er du solgt og vil aldri ha noe annet
Memento mori

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Haymaker »

Gratulerer så masse! :prop: :prf

Bar-end mirrors ser bra ut på Striplen synes jeg, må bære være litt obs med la filtrage.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av ojda »

Se der har en ny Tripple funnet sin håpefulle nye eier.
Gratulerer så mye med ny sykkel, og velkommen i klubben :vs
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23071
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Takker og bukker :thumleft

Joda, dette er en vanesak ja, og det er jo halve gleden og stoppe litt inni mellom. de speilene er jo rett og slett bare søppel. Hvordan er det mulig å montere på noen speiler som overhode ikke kan brukes??

Uansett, det er vertfall det eneste negative jeg har funnet så langt. Heldigvis er det lett å erstatte disse. Får prøve dem ut på Osloturen til lørdag og blir jeg ikke klokere da, så går dem i søpla :thumleft

Orion
Innlegg: 753
Registrert: 14 feb 2014, 18:52
Motorsykkelen din: Aprilia SR50R
Sted: Oslo

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Orion »

Av en eller annen grunn kom jeg til å tenke på deg da jeg kom over denne: ;)

http://www.asphaltandrubber.com/bikes/t ... le-rx-usa/" onclick="window.open(this.href);return false;


Sent from my iPod touch using Tapatalk

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av mortenolb »

Det ryker og lukter fordi radiatoren blir våt, og den er varm :p stussa på det sjæl første gang!

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23071
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R

Legg inn av Bjerknez »

Okay, har nemlig aldri kommer så mye røyk/damp fra V-Star'en, så det var nok derfor jeg stusset litt, men alt ser ut til å være i skjønneste orden :thumleft

Kunne ikke dy meg. Jeg kjørte til jobb i dag selv om det har meldt store vannmengder utover dagen. Her må jeg få så mange mil jeg klarer, hehe.
Er fortsatt overrasket hvor sinnsykt bra den drar på lavt turtall og jeg bare leeeengter etter å dra den lenger :-)å

Kjørte ca. 3 mil i dag og kjenner at fothvilerene skal flyttes ett hakk lenger fremover og helst litt nedover. Dette får bli et prosjekt i vinter, selv om det bare er to skruer. Selv en med ti tommeltotter klarer dette med slike justerbart sett. Dette var ingen dum invistering. Kostet tross alt 6-laken!! :eh

Jeg synes faktisk den ser litt mer sinna ut uten windscreen... Jeg er sikkert den eneste som mener det derimot :lol

Har kjørt 6 mil nå siden jeg fikk den og sitter og lurer på om silikonlaget på dekkene snart er slitt bort, selv om jeg kun kjører på våt kald asfalt... Man kjører liksom litt under pari grunnet denne uvitenheten...

Ellers så blir jeg mer og mer overrasket over lyden og hvor "smooth" sykkelen er. Ikke noe klink klonk noe sted og jeg har jaggu ikke bomgiret en eneste gang ennå. Utrolig! :lol

I morgen er det lørdag og været er meldt bra, så DA blir det ut på tur. :thumleft

Svar