Hva koster Autozug i juli

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Hva koster Autozug i juli

Legg inn av JohnnyTh »

Hvor mye må man regne med å betale for en tur med autozug fra hamburg til munchen. En sykkel og to personer? Jeg klare bare å søke priser frem tul juli. Sist jeg søkte på rn tur i juli så ble det veldig dyrt. Mulig jeg gjør noe feil.
Vil vel helst ha en kupe for oss selv, hvis noen husker hva de har betalt for det.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Sted: Trondheim

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av Andreas »

Jeg betalte 1900,- i fjor. Dette var 24.juli. To personer, mc og vi hadde en sånn 5-manns kupé for oss selv.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av Flanker »

Sjekket bare på gøy i går, første helga i juli. Hamburg til Lörrach. Like over 1000 euro t/r med egen tomannskupe kom det på. Svinepriser! München er vel ørlite billigere, men det koster fortsatt skjorta. Til sånne priser (legg også til båt til Dk eller Tyskland) kan man likegodt fly til München eller Milano og leie sykkel i en drøy uke...

runevo
Innlegg: 72
Registrert: 04 mar 2012, 06:10
Motorsykkelen din: R 1200 RT - 2012
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av runevo »

Vi har bestilt fra Hamburg til Lorrack den 12/7 (sovecupe for 2 og en mc) til den nette sum av 540 euro ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
Vi valgte Lorrack fordi Tour de France er i området ved Mullhous ca. 4 mil fra Lorrack,når vi ankommer med tog :thumleft . må jo få med en etappe før vi vender nesen mot Alpene.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av ojda »

Jeg søkte helt vilkårlig, med utreise 14/7 og hjemmreise 31/7
Hamburg-Munchen på billigste bilett (2 plasser + sykkel)
som kom på 773 Euro tur/retur. Egen lugar m. Vask havner på 1033 Euro.
Jeg har ingen problemer med å søke priser langt ut i sommern ;-)
Sist redigert av ojda den 01 feb 2014, 16:31, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av JohnnyTh »

Sist jeg forsøkte så kom det opp i nesten 5000kr. Synes det er litt i overkant for å slippe 10 timer med kjøring. Har aldri prøvd Autozug, men tror jeg må bli litt mer glad i tog for å betale det.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av ojda »

Hvis du skulle finne ut at du vil bruke tog, ville jeg anbefale deg
å nøye deg med tog hjem. :-k Spander på deg å veksle litt
mellom autobahn og småveier på tur nedover. :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av JohnnyTh »

ojda skrev:Hvis du skulle finne ut at du vil bruke tog, ville jeg anbefale deg
å nøye deg med tog hjem. :-k Spander på deg å veksle litt
mellom autobahn og småveier på tur nedover. :thumleft
Sikkert en god ide. Problemet er bare at jeg liker ikke å ha noen returbiletter. Vet jo aldri hvor lengen en vil være på tur. Er muligens dyrere hvis man bestiller dagen i forveien?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av Anaxim »

Du kan søke på http://www.autozug.de Så får du hele programmet. Men Autozug har lagt på prisene siden i fjor sommer, så sjekk.

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av ojda »

JohnnyTh skrev:
ojda skrev:Hvis du skulle finne ut at du vil bruke tog, ville jeg anbefale deg
å nøye deg med tog hjem. :-k Spander på deg å veksle litt
mellom autobahn og småveier på tur nedover. :thumleft
Sikkert en god ide. Problemet er bare at jeg liker ikke å ha noen returbiletter. Vet jo aldri hvor lengen en vil være på tur. Er muligens dyrere hvis man bestiller dagen i forveien?
Du har sikkert lest min erfaring og mening om autozug i andre tråder her på forumet. :-)å
Men jeg tenkte "om du skulle finne ut at du absolutt vil prøve!!!" Kan det jo være greit
å nøye seg med en vei første gangen. :-k Det er jo et faktum at endel også synnes togett er greit.
Selv har vi bikkje, så da må vi jo hjem til fastsatt dato alikevel pga kenneloppphold. Men igjen,
vi dropper toget. Men benytter Oslo-Kiel-Oslo som et km- innsparende ledd i stedet. :prf
Båten er faktisk kjempetrivelig i forhold til toget. :roll
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av JohnnyTh »

Oslo-Kiel ferja frister, må prøve det en gang. Men det er jo 6 timer å kjøre til Oslo og da er jeg jo allerede et godt stykke nedover i Danmark hvis jeg tar ferja til Hirsthals. Skal prøves en gang det oasser. Kona har mast om det.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av SuperMorten »

JohnnyTh skrev:Oslo-Kiel ferja frister, må prøve det en gang. Men det er jo 6 timer å kjøre til Oslo og da er jeg jo allerede et godt stykke nedover i Danmark hvis jeg tar ferja til Hirsthals. Skal prøves en gang det oasser. Kona har mast om det.
Oslo-Kiel tar vi regelmessig. Det har blitt vår "hverdags-ferie". Topp standard og barnevennlig. Sønnen på 4 kaller den for "badebåten", pga badeland ombord.


Sent from my iPhone using Tapatalk
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av Barbarozza »

Larvik-Hirtshals og Autozug er raskeste veien til kontinentet. Det koster litt men husk å regne ut slik ...

2 mannslugar ink lett frokost er ca 4800 kr tur retur med toget

Ikke tog
Regn med bensin for 180 mil (tur\retur) samt overnatting 2 netter på hotell.

100 liter + med bensin = 1300 kr kanskje 1500 også

Hotell er la oss si 75 Euro x 2 = 150 Euro x 8,4 = 1260 kr

Ta med dekkslitasje, olje, og alle de andre tingene så utgjør det sikkert 300 kr

Altså bruker du opp mot 3000 kr på å kjøre samme strekninga....da blir ikke 2000 kr for 2 personer særlig mye for å komme fram noenlunde utvilt begge veier. :thumleft

Det er kjipt å være kjøresliten når du står ved foten av alpene. Kielferja er ikke jeg så opptatt av ...det er bortkasta tid.

Men som en del av ferien og avslappning blir det noe annet, dessuten går det mye penger på ferjene mht mat og kos osv...så hvis du er opptatt av å spare er neppe det greia :D

PS siste liten biletter er jo en mulighet :) Som regel noe ledig og kjøpes på stasjonen ...20 % avslag tror jeg...har gjort det er par ganger også
Memento mori

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av JohnnyTh »

Barbarozza skrev:Larvik-Hirtshals og Autozug er raskeste veien til kontinentet. Det koster litt men husk å regne ut slik ...

2 mannslugar ink lett frokost er ca 4800 kr tur retur med toget

Ikke tog
Regn med bensin for 180 mil (tur\retur) samt overnatting 2 netter på hotell.

100 liter + med bensin = 1300 kr kanskje 1500 også

Hotell er la oss si 75 Euro x 2 = 150 Euro x 8,4 = 1260 kr

Ta med dekkslitasje, olje, og alle de andre tingene så utgjør det sikkert 300 kr

Altså bruker du opp mot 3000 kr på å kjøre samme strekninga....da blir ikke 2000 kr for 2 personer særlig mye for å komme fram noenlunde utvilt begge veier. :thumleft

Det er kjipt å være kjøresliten når du står ved foten av alpene. Kielferja er ikke jeg så opptatt av ...det er bortkasta tid.

Men som en del av ferien og avslappning blir det noe annet, dessuten går det mye penger på ferjene mht mat og kos osv...så hvis du er opptatt av å spare er neppe det greia :D

PS siste liten biletter er jo en mulighet :) Som regel noe ledig og kjøpes på stasjonen ...20 % avslag tror jeg...har gjort det er par ganger også
Regnestykket mitt ser litt anderledes ut. Jeg har sett på Hamburg-Munchen og det er 80 mil. X 0,7 liter på mila er 56 liter x 14kr literen er 672kr for bensinen. 1344 kr tur retur. Dekk og slt det der kommer jo selvsagt i tillegg og det er sikkert mer enn 300kr.

Jeg liker å ta ettermidagsferja og så kjøre til Ålborg. Der vet jeg om et fint lite hotell der et enkeltrom koster 470kr. Fra Ålborg til Munchen er det 12 timers kjøring og som en transportetappe så trenger man jo ikke noe overnatting på veien. Hvis man tar det som en tur og tar en overnatting så koster jo en campingplass ikke mye over 100kr.

Ser helt klart fordelen med en natt på toget. Kommer sikkert til å prøve en gang. Men blir sikkert kun turen ned, vet jo aldri hvilken rettning man kommer fra etterpå.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Barbarozza
Innlegg: 560
Registrert: 21 apr 2011, 15:57
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400

Re: Hva koster Autozug i juli

Legg inn av Barbarozza »

Vel..jeg er liksom ferdig med campingplassene :prf

Og hvis du vil kjøre 122 mil transportettape Ålborg til Munchen så er det sikkert greit...men da begynner du jo ikke å kjøre i alpene...da må du finne nok et hotell og har kasta bort en dag.... :prf

Jeg har prøvd alle metodene....ferje, kjøre, tog osv....

Desidert enkelst og raskest er å starte med morraferja (superspeed) i Larvik. Står opp kl 0500, er i Larvik innen kl 0700, og strake veien fra Hirtshals til Hamburg Altona og laste på toget, ved foten av alpene innen klokka 0900 dagen etter. Og du er menneske når du starter. Lunsj i Garmish, kjøre noen småpass i Østerike feks Hahnentennjoch og Arlberg, St Anton osv ...og en rolig kveld i dalen opp mot Sølden :) søndags kveld, eller andre småsteder du liker

Men skal du på ferie og ikke skal til alpene..da stiller det seg annerledes.
Da har du mer tid....
Memento mori

Svar