Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Legg inn av sankyo »

Halla

I kveld stemte endelig timingen. I halv 8 tiden dro jeg først til Tyrigrava og fortsatte turen etter en kort stopp til Nesoddtangen. Det var moro å komme seg ut.
Det jeg nå er interessert i er alternative ruter (ca 10 mil eller opp til 2 timers kjøring) som dere kan anbefale.

Noen ideer?
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
tordfo
Innlegg: 80
Registrert: 13 jun 2012, 21:53
Motorsykkelen din: KTM 390 Adv
Sted: Skedsmo

Re: Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Legg inn av tordfo »

Mye fine veier innover mot Enebakk og omegn :)
Mvh.
Tord F

- KTM 390 Adventure
x Triumph Street Twin
x Yamaha FZ6S
x BMW F650GS
x Yamaha Fazer

Brukeravatar
Erman
Innlegg: 399
Registrert: 04 mai 2010, 13:13
Motorsykkelen din: Yamaha XV950R Bolt
Sted: Oslo

Re: Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Legg inn av Erman »

Du kan ta en liten Oslo-Ring; Oslo-Drøbak-Drammen-Oslo, eller en stor Oslo-Ring; Oslo-Hønefoss-Gardermoen-Oslo.
Tok dette to dager på rad da jeg trengte å fylle på km før førstegangsservice. Veldig fine veier på begge rutene.
2014 Yamaha Bolt XV950R
1984 BMW K100

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Legg inn av detvarvondtdet »

Øyeren rundt.

detvarvondtdet
Innlegg: 269
Registrert: 01 apr 2014, 10:11
Motorsykkelen din: Aprilia Dorsoduro 1200. Vespa Piaggio.

Re: Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Legg inn av detvarvondtdet »

Erman skrev:Du kan ta en liten Oslo-Ring; Oslo-Drøbak-Drammen-Oslo, eller en stor Oslo-Ring; Oslo-Hønefoss-Gardermoen-Oslo.
Tok dette to dager på rad da jeg trengte å fylle på km før førstegangsservice. Veldig fine veier på begge rutene.

Alternativt Oslo, via Nittedal, Roa, jevnaker, hønefoss. Eller av mot gardermoen den veien.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Legg inn av spidair »

Prøv ruten Oslo-Asker-Røyken(over heggedal)-Drammen-Vikersund- Sylling-Sollihøgda-Sandvika - Oslo... Mye gøy og svingete vei der.. :) Spesielt vikersund - sylling, men også sylling-solihøgda... :) Har du noe å gjøre i noen timer på flott vei.. :) Kjørte ruta Hokksund- vikersund- sylling-sollihøgda- sandvika og drammen og hokksund igjen for noen dager siden, flott tur... :)

Ellers har du jo hurum landet rundt, kjør E18 til avkjøringen til Lier/Drøbak (oslofjord tunellen, E23) og følg skiltingen mot Drøbak (E23) et stykke og ta til høyre mot Hyggen etter at du har passert 50 sonen på Lahell og sett deretter kursen mot tofte (kanskje svinge en liten tur nedom idylliske holmsbu, da kan du kjøre en annen vei tilbake til hovedveien igjen...) og fra Tofte mot Sætre, Aros og Asker... (føler du for det kan du også kjøre mot Nærsnes, avkjøring rett etter Aros, så havner du i Slemmestad og deretter strake veien til Asker forbi flotte Vollen.. Utrolig fin natur og utsikt der, veien er heller ikke så verst (standard, mye gøy svinger) og så kan du jo stoppe og spise middag på villa Malla i Filtvedt... Til og med palmer der!!! :) Var på hurum landet jeg kjørte sikkerhets kurs på landevei og jeg har kjørt der etterpå, på egen sykkel... Mange flotte muligheter der, men det jeg har listet opp er nok det fineste alternativet, reis og prøv selv :)

Brukeravatar
bshagen
Innlegg: 226
Registrert: 31 jul 2012, 12:30
Motorsykkelen din: 2014 Ducati 899 Panigale
Sted: Hokksund

Re: Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Legg inn av bshagen »

Jeg har kjørt - Hokksund - Skollenborg - Hvittingfoss - Hof - Hanekleiva - Sande - Skoger - Drammen - Hokksund et par ganger nå, det er også en fin tur.

Brukeravatar
spidair
Innlegg: 363
Registrert: 26 sep 2013, 10:38
Motorsykkelen din: 2013 KTM 690 SMC-R

Re: Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Legg inn av spidair »

bshagen skrev:Jeg har kjørt - Hokksund - Skollenborg - Hvittingfoss - Hof - Hanekleiva - Sande - Skoger - Drammen - Hokksund et par ganger nå, det er også en fin tur.
Støttes!

Forhjulet kom tilfeldigvis til å svinge den veien på vei hjem fra jobb i forrige uke og av en eller annen grunn utvikles en averesjon mot å snu å kjøre tilbake den samme veien... :redface

Var forøvrig innom Hof MC på den turen, men de var ikke oppe enda det var over en time før den oppgitte stengetid... Noen som tilfeldigvis vet hvorfor?

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Legg inn av mortenolb »

spidair skrev:
bshagen skrev:Jeg har kjørt - Hokksund - Skollenborg - Hvittingfoss - Hof - Hanekleiva - Sande - Skoger - Drammen - Hokksund et par ganger nå, det er også en fin tur.
Støttes!

Forhjulet kom tilfeldigvis til å svinge den veien på vei hjem fra jobb i forrige uke og av en eller annen grunn utvikles en averesjon mot å snu å kjøre tilbake den samme veien... :redface

Var forøvrig innom Hof MC på den turen, men de var ikke oppe enda det var over en time før den oppgitte stengetid... Noen som tilfeldigvis vet hvorfor?
Han stenger randomly tidligere innimellom, tror jeg. En gang jeg og en kompis var innom som han styra for han skulle hente en bil på verksted ellerno, men vi holdt han igjen så han ikke fikk gjort det :P
Evt. så pleier han å låse døra når det blåser noe innforjævlig, siden døra blåser opp.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Forslag til kveldsturer med start fra Oslos østkant?

Legg inn av Snikendeugle »

Han er litt fleksibel ;)

Det beste er å ringe på forhånd.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar