Feil på Scalarider G4

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
KawaKjetil

Feil på Scalarider G4

Legg inn av KawaKjetil »

Scalarideren lyser rødt, og det er ikke mulig å få av lyset (samme lys som kommer på når man lader den). Har trykket alle kombinasjoner på knapper, samt prøvd å koble den til pc uten hell. Står heller ikke noe om dette i brukermanual...

Hørte på musikk seinest på lørdag via gps'en.

Har noen vært borti dette og vet hva som må gjøres? :scratch

Brukeravatar
DrGreve
Innlegg: 2304
Registrert: 31 aug 2012, 01:50
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2
Sted: Helgeland

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av DrGreve »

Er lyset konstant på, eller kun når du har den koblet til lader eller pc? Jeg har opplevd at selv om enheten er oppladet, så går ikke lyset av. Det har jo slukket når jeg dro ut ladekabelen....
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

KawaKjetil

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av KawaKjetil »

DrGreve skrev:Er lyset konstant på, eller kun når du har den koblet til lader eller pc? Jeg har opplevd at selv om enheten er oppladet, så går ikke lyset av. Det har jo slukket når jeg dro ut ladekabelen....
Lyset er konstant på etter jeg har dradd ut laderen. Virker som den har fått en hikkup. Var slik da jeg startet opp i garasjen imorges. Men funka fint dagen før..
Skal jo sies at det har bøtta ned med regn her i Bergen siste dagene, og hjelmen hang på speilet på sykkelen i garasjen i natt. Men jeg slo av scalarideren etter parkering i går.
Får ikke kontakt via pc heller siden den da må være påslått. Oppgraderte software ifjor sommer.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38045
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av AJ »

Høres ut som et problem som burde kunne løses ved å resette enheten.
Har du prøvd det som står i brukermanualen?:

Bilde

Muligens et "skudd i mørket", men verd et forsøk om du ikke har prøvd allerede...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av ZZR-Erling »

Står i manualen på s6 at man resetter jæveln v å lade den xa 10s, også ta ut laderen...thats it :scratch

runevo
Innlegg: 72
Registrert: 04 mar 2012, 06:10
Motorsykkelen din: R 1200 RT - 2012
Sted: Skien
Kontakt:

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av runevo »

Hadde lignende feil på G9 (de var da ca. 3mnd), tok med enheten til forhandleren, de hadde den inne til test og resultatet var at jeg fikk en ny enhet tilbake :thumleft har fungert smertefritt siden

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av Anaxim »

Har et par eldre Q2. Den ene slutta å fungere etter regnværskjøring for et par år siden. Virket ikke og tok heller ikke lading. Tørket den ved å la den ligge 20 cm. fra en hårtørrer i et døgn. Da virket den 100%, og har gjort det siden.
Om din Q4: Er det slik at du må holde av/på-knappen inne ca. 10 sek. for at den skal "lystre"? Prøv i så fall å holde på knappen inne litt lenger...
Sist redigert av Anaxim den 11 mar 2015, 05:48, redigert 1 gang totalt.

KawaKjetil

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av KawaKjetil »

Takk for tips folkens! Skal prøve forslagene ikveld :prf

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av E-strom »

Anaxim skrev:...Tørket den ved å la den ligge 20 cm. fra en hårtørrer i et døgn....
Ett gammelt jungeltriks når elektronikken er blitt våt, er å legge den i stekeovnen på rundt 50-60 grader en hel kveld. Det gir en jevn uttørking men på en så lav temperatur at du ikke risikerer å ødelegge elektronikken ved å "koke" den...
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

KawaKjetil

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av KawaKjetil »

Prøvde ladetipset med 10 sekund 5 ganger. Jækelen lyset lyser like godt, og fungerer like dårlig... Da var tålmodigheten slutt, og den ble blåst med trykkluft der det er mulig vann kan komme inn (ikke mange steder egentlig).
Så ble den lagt til tørk på den eminente luft tørkeren i garasjen som blåser ca 20-30 +grader ut i garasjen. Der blir den liggende til imorgen, minst!! :knegg

To be continued...

ZZR-Erling

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av ZZR-Erling »

Grilltime! :knegg

KawaKjetil

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av KawaKjetil »

ZZR-Erling skrev:Grilltime! :knegg
Hehe, kanskje jeg skulle lagt på noen Gilde pølser i samme slengen til kveldsmat :D

ZZR-Erling

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av ZZR-Erling »

Bergen skrev:
ZZR-Erling skrev:Grilltime! :knegg
Hehe, kanskje jeg skulle lagt på noen Gilde pølser i samme slengen til kveldsmat :D
Ja, gi jæveln inn skikkelig, la oss se den bøyd..hehe :knegg

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av LordShaft »

Langt mere effektivt å hive den i stekeovnen på maks 70 grader!

Jeg hadde en Samsung Note 3 som gikk i vaskemaskinen med utrykningstøyet mitt på jobb.... MED impregnering :redface 4 timer på 70 grader, fungerte som aldri før....

KawaKjetil

Re: Feil på Scalarider G4

Legg inn av KawaKjetil »

Hadde en sånn Motorola telefon med flipplokk på 90 tallet som jeg mistet i en vannpytt rett før jeg satt meg på Flaggruten til Stavanger med resultat at displayet "døde". Demonterte batteriet og la den i ventilen som blåser varmluft på rutene oppi salongen. Ved ankomst Stavanger 4 timer etter funka den like fint :D
Funker ikke garasjetørken får jeg heller spørre kjerringen om innpass på kjøkkenet når hun kokkelerer mat :knegg

Svar