Shorty hendel

... om verktøy, service, tekniske og mekaniske problemer, reparasjoner og modifiseringer
Svar
Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Shorty hendel

Legg inn av Blaamand »

Noen som har erfaring med dette? Evt. anbefalinger til KTM?
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Shorty hendel

Legg inn av Snikendeugle »

Jeg kjører de grisebillige oransje hendlene fre Ebay (finnes mange, husker ikke hvilken leverandør). Kvaliteten er det ingenting å si på. Ser og føles bra ut!

Sjekk denne tråden:

http://www.ktmforums.com/forums/duke/41 ... -13-a.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Shorty hendel

Legg inn av cannon »

Har slike på min Fireblade for gatebruk. Ser jo fint ut, og det funker bra. Eneste ulempe er litt dårligere feeling på frambrems, på grunn av kort "vektarm" på bremsepumpen. Derfor brukes ikke slike hendler i racing.

Ebay flommer over av både billige og dyrere shortyhendler. Jeg bruker de billige på gatesykkelen, og jeg bruker billige "normalhendler" på banesykkel. Fungerer veldig bra. Billig er et poeng i racing fordi disse delene har en tendens til å bli forbruksartikler ;-)

Jeg ville ikke gått for lengde-justerbar bremsehendel. For mye leamikk og risiko knyttet til bremsing er ikke bra.

Og jeg er enig med Snikendeugle; jeg bruker samme type og kvaliteten er svært bra.

Og 190 kroner hjem i postkasse med frakt og ingen moms er jo bare hyggelig:) Kan kastes hvis du ikke er fornøyd:
http://www.ebay.com/itm/Short-CNC-Brake ... 4d&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;

Og en liten bonus: med en liten hengelås med kode-låsing i lomma så har du et fint sted å låse fast hjelmen, ytterst på hendelen.

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Shorty hendel

Legg inn av Blaamand »

Da tenker jeg nok det blir oransje hendler om ikke så lenge:)
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Shorty hendel

Legg inn av mortenolb »

Har sånna kinahendler sjæl. Fornøyd med de, men klutsjhendelenn har bytta farge :p

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Shorty hendel

Legg inn av Blaamand »

Er det egentlig noen forskjell på kina hendlene og f. eks ASV eller hva det nå heter? Evt de fra KTM power parts?
BRAAAAAP! :mc1

Toven

Re: Shorty hendel

Legg inn av Toven »

ebay med farge kan fort miste farge, etter hva jeg har lest på dvs forum. Kjøpte uten farge så mine holder seg forhåpentligvis :P :p

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Shorty hendel

Legg inn av mortenolb »

Den har gått fra svart til brun :D

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Shorty hendel

Legg inn av Blaamand »

Mulig jeg er evneveik, men finner ikke noen hendel som er spesifisert at passer på 2015 modellen... Noen som vet om 2012/2013 er like som 2015?
Kjenner jeg MÅ ha oransje hendler :yeyeye
BRAAAAAP! :mc1

Brukeravatar
Episk
Innlegg: 31
Registrert: 14 apr 2014, 18:35
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675. 2009 mod.
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Shorty hendel

Legg inn av Episk »

Blaamand skrev:Er det egentlig noen forskjell på kina hendlene og f. eks ASV eller hva det nå heter? Evt de fra KTM power parts?

Ja! Selvsagt ting som kvalitetsfølelse og at kinavarer fort falmer i sola, men også tro det eller ei bedre grep, bedre følelse av bremsingen i fingra, bedre komfort, mindre lealøse, bedre passform osv.

Hadde kina før, men fikk ASV shorty's av dama da hu knakk den ene og forskjellen er mye større enn hva jeg hadde trodd på forhånd.
It was a great time. I can't remember it, but I'll never forget it!

Brukeravatar
Blaamand
Innlegg: 221
Registrert: 30 mai 2015, 12:16
Motorsykkelen din: Husqvarna FE 501 '15 KTM 250 EXC 2t 2015
Sted: Oslo

Re: Shorty hendel

Legg inn av Blaamand »

Episk skrev:

Ja! Selvsagt ting som kvalitetsfølelse og at kinavarer fort falmer i sola, men også tro det eller ei bedre grep, bedre følelse av bremsingen i fingra, bedre komfort, mindre lealøse, bedre passform osv.

Hadde kina før, men fikk ASV shorty's av dama da hu knakk den ene og forskjellen er mye større enn hva jeg hadde trodd på forhånd.
Hmm. Da må jeg tenke litt. Men prisen er jo noe stiv på ASV :-k
BRAAAAAP! :mc1

Svar