kan sidestilles med mc i følge statestikk...




https://www.ssb.no/transport-og-reiseli ... ersonskade
kan sidestilles med mc i følge statestikk...
Triumph synes jeg gjør det skikkelig bra om dagen. Det er desidert det MC merket som har mest og by på synes jeg, uten spesielle konkurrenter i nærheten. Altså i forhold til MIN smak.AJ skrev: 08 mar 2022, 17:43 Positiv MC-nyhert blant all elendigheten nå om dagen...:
https://www.bike.no/nyheter/triumph-oke ... i-england/
5 år er mest vanlig for de fleste merker nå.Bjerknez skrev: 22 mar 2022, 10:59Triumph synes jeg gjør det skikkelig bra om dagen. Det er desidert det MC merket som har mest og by på synes jeg, uten spesielle konkurrenter i nærheten. Altså i forhold til MIN smak.AJ skrev: 08 mar 2022, 17:43 Positiv MC-nyhert blant all elendigheten nå om dagen...:
https://www.bike.no/nyheter/triumph-oke ... i-england/
Dem tilbyr til og med 5 års fabrikkgaranti. Det er vel ingen andre MC merker som gjør dette kanskje?
BMW har vel bare 1-2 år?
BMW har hatt 5 år siden 2019 : https://www.bmw-motorrad.no/en/service/ ... ranty.htmlkjellv skrev: 22 mar 2022, 18:575 år er mest vanlig for de fleste merker nå.Bjerknez skrev: 22 mar 2022, 10:59Triumph synes jeg gjør det skikkelig bra om dagen. Det er desidert det MC merket som har mest og by på synes jeg, uten spesielle konkurrenter i nærheten. Altså i forhold til MIN smak.AJ skrev: 08 mar 2022, 17:43 Positiv MC-nyhert blant all elendigheten nå om dagen...:
https://www.bike.no/nyheter/triumph-oke ... i-england/
Dem tilbyr til og med 5 års fabrikkgaranti. Det er vel ingen andre MC merker som gjør dette kanskje?
BMW har vel bare 1-2 år?
Yamaha har 2 års fabrikkgaranti i markeder over hele verden. I tillegg til dette har Yamaha EU innført 3 ekstra år i sine markeder, dette skjedde for omtrent 10 år siden
Okay, da har det skjedd litt uten at jeg har fulgt med ser jeg :)Solo-rider skrev: 22 mar 2022, 19:40BMW har hatt 5 år siden 2019 : https://www.bmw-motorrad.no/en/service/ ... ranty.htmlkjellv skrev: 22 mar 2022, 18:575 år er mest vanlig for de fleste merker nå.Bjerknez skrev: 22 mar 2022, 10:59Triumph synes jeg gjør det skikkelig bra om dagen. Det er desidert det MC merket som har mest og by på synes jeg, uten spesielle konkurrenter i nærheten. Altså i forhold til MIN smak.AJ skrev: 08 mar 2022, 17:43 Positiv MC-nyhert blant all elendigheten nå om dagen...:
https://www.bike.no/nyheter/triumph-oke ... i-england/
Dem tilbyr til og med 5 års fabrikkgaranti. Det er vel ingen andre MC merker som gjør dette kanskje?
BMW har vel bare 1-2 år?
Yamaha har 2 års fabrikkgaranti i markeder over hele verden. I tillegg til dette har Yamaha EU innført 3 ekstra år i sine markeder, dette skjedde for omtrent 10 år siden
I all hovedsak tre grupper:Bjerknez skrev: 25 mar 2022, 05:59 Kom over denne siden:
https://www.elmobile.no/shop/product/ta ... il/tazzari
Hvem i huleste er så inntørka at dem kjøper en mopedbil til 170-190.000,- ??
Altså hvem er kundegruppen?
Hadde dem solgt disse som fremkomstmiddel til uføre som et hjelpemiddel hvor staten ofte bidrar til støtteordninger etc. så hadde jeg skjønt det, men hvis 16-åringer er kundegruppen så skjønner jeg ingenting. Så sant man ikek finner en og annen 16 åring som har vunnet i lotto eller noe?
Når det er sagt, så synes jeg 100.000 er alt for mye for en mopedbil også.
For 180.000,- så får man nesten en splitter ny e-UP!. Da må man selvsagt ha klasse B, men tenker mest på hvor disse prisene kommer fra...
Så altså:SilverSmurfer skrev: 25 mar 2022, 13:04I all hovedsak tre grupper:Bjerknez skrev: 25 mar 2022, 05:59 Kom over denne siden:
https://www.elmobile.no/shop/product/ta ... il/tazzari
Hvem i huleste er så inntørka at dem kjøper en mopedbil til 170-190.000,- ??
Altså hvem er kundegruppen?
Hadde dem solgt disse som fremkomstmiddel til uføre som et hjelpemiddel hvor staten ofte bidrar til støtteordninger etc. så hadde jeg skjønt det, men hvis 16-åringer er kundegruppen så skjønner jeg ingenting. Så sant man ikek finner en og annen 16 åring som har vunnet i lotto eller noe?
Når det er sagt, så synes jeg 100.000 er alt for mye for en mopedbil også.
For 180.000,- så får man nesten en splitter ny e-UP!. Da må man selvsagt ha klasse B, men tenker mest på hvor disse prisene kommer fra...
1. 16 åringer som bor i langtvekkistan, altså nord-norge og trenger 4 hjul og førerkabin.
2. 16 åringer med foreldre som driter penger og vil at poden skal ha 4 hjul.
3. Voksne som trenger bil i by. Mopedbiler har 2 fordeler, den ene at man ikke trenger normalt sertifikat, og den andre at de slipper bompenger.
Har du sett mange 16 åringer med mopedbil hos deg? Du bor jo et stykke nord for Sinsenkrysset (Nord-Norge)Jompa skrev: 25 mar 2022, 22:20 Den store kundegruppen er ungdom fra 16 til 17 år.
Foreldrene betaler og prisen bestemmes av markedet ungdom med foreldre som har en gjennomsnittlig og høyere inntekt.
Kostnaden som er omtrent 4 x lettsykkel kan man få halvparten tilbake av ved salg.
Er det to søsken som bruker mopedbilen etter hverandre koster den omtrent det samme som en og en halv ny lettsykkel
Mao mellom en fjerdedel til en tredjedel av prisen på en brukt pickup til far.