Svenske handel BMW R1100S
-
- Innlegg: 705
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Svenske handel BMW R1100S
Hentet denne i Sverige i går. Meget strøken 2000 modell BMW R1100S.
Kjørt en kosetur på noen mil i dag. Morsom sykkel og meget annerledes enn min nye R1250GS å kjøre.
Akkurat det med 1250GS`n så kopierer jeg de gjentagende sitatene til AJ med makan til sykkel denne GS`n. Meget vanedannende og rett og slett vanskelig å få satt den bort for vinterlagring. Vi har sammen hatt fantastiske 12.000 km i lag i år.
GS`n går som ei kule, så viss den skal gå bedre etter passerte 50.000km som jeg har hørt litt om, så kommer jeg til å vurdere å selge før det skjer,
Kjørt en kosetur på noen mil i dag. Morsom sykkel og meget annerledes enn min nye R1250GS å kjøre.
Akkurat det med 1250GS`n så kopierer jeg de gjentagende sitatene til AJ med makan til sykkel denne GS`n. Meget vanedannende og rett og slett vanskelig å få satt den bort for vinterlagring. Vi har sammen hatt fantastiske 12.000 km i lag i år.
GS`n går som ei kule, så viss den skal gå bedre etter passerte 50.000km som jeg har hørt litt om, så kommer jeg til å vurdere å selge før det skjer,
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av ErikW den 24 okt 2021, 22:47, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 37958
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Svenske handel BMW R100S
ErikW skrev: ↑24 okt 2021, 16:39 Akkurat det med 1250GS`n så kopierer jeg de gjentagende sitatene til AJ med makan til sykkel denne GS`n. Meget vanedannende og rett og slett vanskelig å få satt den bort for vinterlagring. Vi har sammen hatt fantastiske 12.000 km i lag i år.
GS`n går som ei kule, så viss den skal gå bedre etter passerte 50.000km som jeg har hørt litt om, så kommer jeg til å vurdere å selge før det skjer,
Ja, du skal ikke se bort fra at du får deg en overraskelse .
Ellers, flott at du er storfornøyd med GS'en. Slik go'følrelse er absolutt med å forsterke den gode MC-opplevelsen.
Selv har jeg i snitt kjørt drøye 15500 km pr. sesong med min 2018 mod. 1290 SA S siden april 2018 :).
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
-
- Innlegg: 7613
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Sted: Tranby
Re: Svenske handel BMW R100S
Gratulerer med en "ny" sykkel.
Men stusser jo litt da du sier den GS`n er Nirvana og så kjøper du deg en eldre "dårligere" sykkel?
Jeg har flere "gode bedre og best" sykler sjøl men lurer bare hva er ditt grunnlag.
Men stusser jo litt da du sier den GS`n er Nirvana og så kjøper du deg en eldre "dårligere" sykkel?
Jeg har flere "gode bedre og best" sykler sjøl men lurer bare hva er ditt grunnlag.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
-
- Innlegg: 705
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Svenske handel BMW R100S
Av den enkle grunn at det er gøy å handle en god handel. Så har jeg ikke sagt at det ikke går an å ha en sykkel som ikke er opp til min nye GS, så da spiller det ingen rolle hvor på kjøre skala`n denne er. Har flere som er dårligere også, men som sagt ingen som er bedre enn det beste man får, nemlig en GS
Skulle egentlig hatt med meg en K1200S også, men komplikasjoner på turen gjorde at vi måtte skynde oss hjem.
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Svenske handel BMW R100S
R1100S er kule de. Tok du med en K1100RS med hjem også?
Kan du si litt om prosessen rundt å ta inn en 20+ år gammel sykkel? Regner med at det kun er moms å betale på grensa?
Kan du si litt om prosessen rundt å ta inn en 20+ år gammel sykkel? Regner med at det kun er moms å betale på grensa?
Re: Svenske handel BMW R100S
Gratulerer med nabohandel. Går ut fra at bildene er knipset i Sverige før du tok sykkel’n over grensa …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
- Innlegg: 705
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Svenske handel BMW R100S
Det kan jeg.FredrikE24 skrev: ↑24 okt 2021, 18:23 R1100S er kule de. Tok du med en K1100RS med hjem også?
Kan du si litt om prosessen rundt å ta inn en 20+ år gammel sykkel? Regner med at det kun er moms å betale på grensa?
Den sorte K1100RS`n i Stockholm hentet min kompis. Han betalte 15 lapper for den, gått kun 45 t km.
Først og fremt er det generelt rimeligere i Sverige og det er mye fint der.
Prosessen er enkel den, men det som gjør det mest problematisk er betaling. Jeg har famililie i Sverige og da betler jeg bittelitt håndpenger med swisch (samme som Vipps) her i Norge. Samme gjør jeg med resten av betalingen, så for meg er det enkelt.
Man får ikke ut svenske kr her i landet lenger, kun euro. Vil svensken ta euro så går jo det greit.
Man kan også betale med bankoverføring i sin nettbank (utland.) Tar 1 døgn før det er registrert.
1. Prossesen videre hos selger er å krysse av på vognkort 2 for EXPORT og signere denne. Selger leverer denne. Del 1 tar du med deg, samt
en kontrakt/eller en kvittering på betalt sum signert av begge parter.
2. Du kjører til Toll stasjon og kjører på rød sone og inn i ekspedisjonen med kontrakt og vognkort del 2. De spør hvor du har vært og vil ha
km kjørt, da de skal ha moms på litt frakt også + moms på sykkelens pris. Dette betales på stedet.
De utsteder da Toll papirer, som gjør deg klar til å besøke Biltilsynet, samt ta med sykkel dit da de skal kontrollere identitet. Da er du
egentlig klar for registrering.
3. Papirene du får kan du la ligge så lenge du vil FØR en registrering. (jeg registrerer og viser ikke denne før til våren.)
4 MEGET VIKTIG: Svenske vegvesen er slappe med understellsnr/Chassienr og antall siffer. Begge mine ganger er det bare 5 siffer i svenske
vognkortet og det holder IKKE hos Biltilsynet i Norge. FÅ ALLTID med deg Tollbetjent ut for å lese av Chassienr i sin helhet og få dette inn
i Toll klareringspapirene.
Fra turen i dag med 2 x "svenske" BMW`r på tur.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Re: Svenske handel BMW R100S
Gratulerer med fin sykkel og hils Tore gratulerer med fin K1100rs
Regner med k1100'en var den som lå på blocket.no nylig. Hadde lyst på den selv.
Regner med k1100'en var den som lå på blocket.no nylig. Hadde lyst på den selv.
BMW K1 1991 og BMW K100RS 1992
Re: Svenske handel BMW R100S
Du glemte en ting som er viktig for tidligere eier i Sverige. Vägverket må få skilter sammen med melding om export.
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
- FredrikE24
- Innlegg: 4732
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Sted: Nordre Follo
Re: Svenske handel BMW R100S
Den gikk for 15 løk ja! Rimelig! Einar og jeg har sett litt på den, men jeg har redusert antall sykler og det føles ganske OK nå! Så det sitter langt inne å hente en sykkel egentlig med mindre det er en K1, men da ser man på en helt annen pris. Det er jo lite å hente på disse mtp. Å tjene penger. Til 30 lapper ligger dem lenge og blir som regel offer for et dustete café racer prosjekt.. Ligger dessverre en K100RS16V på Finn nå som tidligere lå ute til den prisen. Bare at nå står den halvveis i biter med en masse custom-deler innkjøpt til en dustete høy pris..
Du skriver at vognkort del2 blir hos selger, men du nevner at du viser denne fram for tollern. Hva er riktig?
Kjøpte noe lydutstyr i Sverige i sommer til mye over motorsykkelpris, og sendte først avgårde håndpenger via Paypal og det gikk som smurt, deretter betalte jeg resterende med Paypal på stedet. Det også gikk fint! Paypal blir sittende på pengene noen dager, men det gikk greit.
Du skriver at vognkort del2 blir hos selger, men du nevner at du viser denne fram for tollern. Hva er riktig?
Kjøpte noe lydutstyr i Sverige i sommer til mye over motorsykkelpris, og sendte først avgårde håndpenger via Paypal og det gikk som smurt, deretter betalte jeg resterende med Paypal på stedet. Det også gikk fint! Paypal blir sittende på pengene noen dager, men det gikk greit.
Re: Svenske handel BMW R100S
Du må ha med vognkort del 1 og 2 til Norge …
dypen
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2
-
- Innlegg: 705
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Sted: Skien
Re: Svenske handel BMW R100S
Rett er: Vognkort Del 2 leverer Selger. Del 1 tar du med deg.FredrikE24 skrev: ↑24 okt 2021, 22:40 Den gikk for 15 løk ja! Rimelig! Einar og jeg har sett litt på den, men jeg har redusert antall sykler og det føles ganske OK nå! Så det sitter langt inne å hente en sykkel egentlig med mindre det er en K1, men da ser man på en helt annen pris. Det er jo lite å hente på disse mtp. Å tjene penger. Til 30 lapper ligger dem lenge og blir som regel offer for et dustete café racer prosjekt.. Ligger dessverre en K100RS16V på Finn nå som tidligere lå ute til den prisen. Bare at nå står den halvveis i biter med en masse custom-deler innkjøpt til en dustete høy pris..
Du skriver at vognkort del2 blir hos selger, men du nevner at du viser denne fram for tollern. Hva er riktig?
Kjøpte noe lydutstyr i Sverige i sommer til mye over motorsykkelpris, og sendte først avgårde håndpenger via Paypal og det gikk som smurt, deretter betalte jeg resterende med Paypal på stedet. Det også gikk fint! Paypal blir sittende på pengene noen dager, men det gikk greit.
Det ligger en Strøken K1 til 50.000,- der nå! Ligget noen uker den.
Re: Svenske handel BMW R1100S
Stilig sykkel. Er det bare jeg som ser statens vegvesen sitt fargeskjema i denne sykkelen?
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)