Prøvekjørt BMW K1600GT
Prøvekjørt BMW K1600GT
Ja, vi, min kone og jeg var hos Speed Sandefjord i dag der de villig låner ut til prøvekjøring.
Siden K1600GT har kommet så godt ut i tester og er såpass "sofistikert", ville jeg gjerne prøve den, også for å se om en slik stor sykkel passer meg.
+ : silkemyk motor, perfekt ergonomi, el justerbar fjæring, integrert GPS, fin insprutning
- : stor dødgang i transmisjonen som lett medfører rykk og napp samt klonk ved gasslipp, ubestemmelig på/av på gassen ved litt gass, mye turbulens og støy, også for passasjeren
Summa sumarum, til den prisen burde nevnte minuser ikke vært tilstede, også fant jeg ut, noe jeg jo viste da, at det som gir meg glede med å kjøre en bike, er nødvendigvis ikke en super ergonomi og alt mulig "dill", men en sporty bike, og det er ikke en K1600GT!
Neste prøvekjøring blir vel en Explorer 1200.
Siden K1600GT har kommet så godt ut i tester og er såpass "sofistikert", ville jeg gjerne prøve den, også for å se om en slik stor sykkel passer meg.
+ : silkemyk motor, perfekt ergonomi, el justerbar fjæring, integrert GPS, fin insprutning
- : stor dødgang i transmisjonen som lett medfører rykk og napp samt klonk ved gasslipp, ubestemmelig på/av på gassen ved litt gass, mye turbulens og støy, også for passasjeren
Summa sumarum, til den prisen burde nevnte minuser ikke vært tilstede, også fant jeg ut, noe jeg jo viste da, at det som gir meg glede med å kjøre en bike, er nødvendigvis ikke en super ergonomi og alt mulig "dill", men en sporty bike, og det er ikke en K1600GT!
Neste prøvekjøring blir vel en Explorer 1200.
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Det er vel egentlig litt godt å tenke på, at det ikke lenger er "har ikke råd", men "har ikke lyst"..
Men det er sant som du sier, på en sykkel til den prisen, burde det ikke være noe å sette fingeren på.

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Er ikke "klonk" en naturlig del av å ha kardang?ZZR-Erling skrev:- : stor dødgang i transmisjonen som lett medfører rykk og napp samt klonk ved gasslipp,
[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Sies jo at K 1200 LT har bortimot ingen turbulens, "myten" sier at en kan tenne røyk mens en kjører den i 170-180...?
Har også hørt rykter om folk som har gått fra K 1200 LT til K1600 og blitt så misfornøyd at de har bytta tilbake.
Har ikke prøvd noen av de, sier bare ting æ har hørt.
Syns vel ikke det er spesielt med klonking med kardang, men blir jo selvfølgelig mere kontant av/på siden det praktisk talt ikke er slakke.
Ser ikke dette som ett problem, snarere en vanesak, men så har æ jo bestandig kjørt med kardang.
Men no er det ut i Svolvær å se seg litt rundt før turen går til treffplassen...
Blir vel noen stopp underveis...
Har også hørt rykter om folk som har gått fra K 1200 LT til K1600 og blitt så misfornøyd at de har bytta tilbake.
Har ikke prøvd noen av de, sier bare ting æ har hørt.
Syns vel ikke det er spesielt med klonking med kardang, men blir jo selvfølgelig mere kontant av/på siden det praktisk talt ikke er slakke.
Ser ikke dette som ett problem, snarere en vanesak, men så har æ jo bestandig kjørt med kardang.
Men no er det ut i Svolvær å se seg litt rundt før turen går til treffplassen...
Blir vel noen stopp underveis...
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Har hatt to stk K1200S, en 05 og en 08. Stor forskjell på de...BMW trenger år på seg til å få "pusset" til modellene sine.tagesk skrev:Er ikke "klonk" en naturlig del av å ha kardang?ZZR-Erling skrev:- : stor dødgang i transmisjonen som lett medfører rykk og napp samt klonk ved gasslipp,
[TaSK]
BTW: var gjennom minst 3 oppdateringer på softwaren på 05'en, men liten bedring, i tillegg raslet kamkjede MYE ved start, noe som var utbedret med en helt annen type strammer på 08'en.
Det var litt mindre rykk og napp i forhold til en 05 K1200S, men mer enn en 08 K1200S.
Når man slipper gassen på en K1600GT, er det jo rent ille i grunn, dersom man har Litt høyt turtall..og når man går på gass igjen hugger det til....såkalte "lastvekselreaksjoner"...jiiiiiiiisussss :-)å
Sist redigert av ZZR-Erling den 11 jul 2012, 18:05, redigert 1 gang totalt.
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Leser av tester på K1600 at det den får minus for er det du nevner. Hadde litt lyst til å bytte til GTR1400 i 2011, men da jeg fikk prøve kjørt den kom jeg fram til det samme som deg når du kjørte Bmw. Greide ikke kjøre den uten rykk og napp, overfølsom gass ved påslag. Også en turbulens som jeg ikke likte helt. Men veldig komfortabel sitte stilling. Kom over på min sykkel igjen, så kunne smilet komme. Følte jeg kjørte mer sykkel der, på alle måter
. Men det er meg da
.
Nesten rart Bmw ikke har ordnet opp alt
.


Nesten rart Bmw ikke har ordnet opp alt

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Ut i fra det du sier her, så bør man kanskje styre unna tidligere mod. enn 08?ZZR-Erling skrev:
Har hatt to stk K1200S, en 05 og en 08. Stor forskjell på de...BMW trenger år på seg til å få "pusset" til modellene sine.
BTW: var gjennom minst 3 oppdateringer på softwaren på 05'en, men liten bedring, i tillegg raslet kamkjede MYE ved start, noe som var utbedret med en helt annen type strammer på 08'en.
Det var litt rykk og napp i forhold til en 05 K1200S, men mer enn en 08 K1200S.
Æ har en liten plan/ønske om å bytte til en K 1200 før neste sesong, men tenkte kanskje at så ny som 08 blir litt vel mye penger.
Har egentlig mest lyst på en K1200 R, den e jo drittøff, men det blir sikkert en del vindmotstand på den, så da står jo K1200 R Sport for tur.
Har du prøvd den? Hvordan e den i forhold til S ?
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
jhn skrev:Ut i fra det du sier her, så bør man kanskje styre unna tidligere mod. enn 08?ZZR-Erling skrev:
Har hatt to stk K1200S, en 05 og en 08. Stor forskjell på de...BMW trenger år på seg til å få "pusset" til modellene sine.
BTW: var gjennom minst 3 oppdateringer på softwaren på 05'en, men liten bedring, i tillegg raslet kamkjede MYE ved start, noe som var utbedret med en helt annen type strammer på 08'en.
Det var litt rykk og napp i forhold til en 05 K1200S, men mer enn en 08 K1200S.
Æ har en liten plan/ønske om å bytte til en K 1200 før neste sesong, men tenkte kanskje at så ny som 08 blir litt vel mye penger.
Har egentlig mest lyst på en K1200 R, den e jo drittøff, men det blir sikkert en del vindmotstand på den, så da står jo K1200 R Sport for tur.
Har du prøvd den? Hvordan e den i forhold til S ?
Mulig BMW også har fikset eldre K1200S'er, du får bare prøve selv. Nei R Sport har jeg ikke prøvd, men det må da være en flott bike!
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Kanskje FJR''en er best. Nei, de der digre er ikke noe morsom! :-)åBusa Trond skrev:Leser av tester på K1600 at det den får minus for er det du nevner. Hadde litt lyst til å bytte til GTR1400 i 2011, men da jeg fikk prøve kjørt den kom jeg fram til det samme som deg når du kjørte Bmw. Greide ikke kjøre den uten rykk og napp, overfølsom gass ved påslag. Også en turbulens som jeg ikke likte helt. Men veldig komfortabel sitte stilling. Kom over på min sykkel igjen, så kunne smilet komme. Følte jeg kjørte mer sykkel der, på alle måter. Men det er meg da
.
Nesten rart Bmw ikke har ordnet opp alt.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Ja, æ må prøve den. Får kaste mæ på moppen å kjøre rundt til æ finn en å prøve, det e ikke veldig tett mellom forhandlerne her oppe, så det kan bli en fin tur.
Noen fordeler må man ha ved å bo her også.
Hvis æ skal tippe så blir det en S med styreforhøyere, æ e ikke så "bendy" som man kunne ønske
FJR? tjaa, kanskje titte på den også

Hvis æ skal tippe så blir det en S med styreforhøyere, æ e ikke så "bendy" som man kunne ønske

- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT



Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
?jhn skrev:Eller kanskje en dobbel X ? Eller en busa kanskje?
Da har æ vel nevnt alle i den klassen
Tipper det ike blir lett å finne en K1200R Sport. Styrefohøyere på S'n..hvem leverer det?
XX er jo en bra bike..Busa er også bra, men en noe annen bike enn en XX, og en FJR noe helt annet igjen.
Du finner det nok ut dersom du tar deg tid å prøve de ulike.
- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Tips
Armene mine likte bedre Busa en XX. Men ryggen kan jeg ikke svare for jhn. Vil nok oppleve mere drag i busan en på XXen, hele veien. Men på pris får mann en finn XX til rundt 80 lapper +/-. Men på zzr sitter mann nok mer komfortabelt. Må nok opp i samme prisklasse som busan da, ca 160,- +. Klart XX er veldig mye sykkel for pengene
.
Bare å prøve

Armene mine likte bedre Busa en XX. Men ryggen kan jeg ikke svare for jhn. Vil nok oppleve mere drag i busan en på XXen, hele veien. Men på pris får mann en finn XX til rundt 80 lapper +/-. Men på zzr sitter mann nok mer komfortabelt. Må nok opp i samme prisklasse som busan da, ca 160,- +. Klart XX er veldig mye sykkel for pengene

Bare å prøve

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
K1200 R trur æ vel e utelukket ettersom det e en god tursykkel æ skal ha.
Alle de andre kan vel sies å være en god tursykkel?
R sport blir kanskje vanskelig å finne ja, æ har sett en på finn.no, men i dag e det den har mest lyst på, litt vindbeskyttelse samtidig som den e litt naken.
Om man får styreforhøyere til S'n vet æ ingenting om, bare antok det. Det levertes jo til den gamle RS'n, som forøvrig også e en bra sykkel
XX'n e jo veldig lang fra sete til styret, det kombinert med en "frozen shoulder" og en arm som ikke kan rettes helt ut gjør nok den uaktuell.
FJR har æ for øyeblikket ikke veldig lyst på.
Busa
, nei, har aldri hatt sansen for de, så det ser ut til å stå mellom BMW og ZZR, men så har æ jo lyst på kardang, antar det e kjede på ZZR?
Ang. motor, så har alle de nevnte guffe nok for min del
Alle de andre kan vel sies å være en god tursykkel?
R sport blir kanskje vanskelig å finne ja, æ har sett en på finn.no, men i dag e det den har mest lyst på, litt vindbeskyttelse samtidig som den e litt naken.
Om man får styreforhøyere til S'n vet æ ingenting om, bare antok det. Det levertes jo til den gamle RS'n, som forøvrig også e en bra sykkel
XX'n e jo veldig lang fra sete til styret, det kombinert med en "frozen shoulder" og en arm som ikke kan rettes helt ut gjør nok den uaktuell.
FJR har æ for øyeblikket ikke veldig lyst på.
Busa

Ang. motor, så har alle de nevnte guffe nok for min del
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Det e stor forskjell på en S og en RS. Mener å huske det er noe sånt som 40hk og 30 kg forskjell.jhn skrev:K1200 R trur æ vel e utelukket ettersom det e en god tursykkel æ skal ha.
Alle de andre kan vel sies å være en god tursykkel?
R sport blir kanskje vanskelig å finne ja, æ har sett en på finn.no, men i dag e det den har mest lyst på, litt vindbeskyttelse samtidig som den e litt naken.
Om man får styreforhøyere til S'n vet æ ingenting om, bare antok det. Det levertes jo til den gamle RS'n, som forøvrig også e en bra sykkel
XX'n e jo veldig lang fra sete til styret, det kombinert med en "frozen shoulder" og en arm som ikke kan rettes helt ut gjør nok den uaktuell.
FJR har æ for øyeblikket ikke veldig lyst på.
Busa, nei, har aldri hatt sansen for de, så det ser ut til å stå mellom BMW og ZZR, men så har æ jo lyst på kardang, antar det e kjede på ZZR?
Ang. motor, så har alle de nevnte guffe nok for min del
Hvis du sikter på ZZR1400, vil jeg anbefale deg å enten:
1. dersom du velger modell før 08, fjerne de bakre spjeldene i insuget og mat eopp korekt med Powercomander, ikke noe must, men det er Mye å hente på effekt her
2. velge 08 eller nyere som ikke har "behovet" til valg 1 iom innsug, stempler og map er oppdatert
Ja, ZZR har kjede, og går ca 30 000km på ett sett. Jeg er nå på 27 000km, men det er ikke gæli med lyd og slikt ennå, men vet det er noe slitt fremdrev og noe ujevn stramming rundt.
BTW så kjører jeg med Helibars Bar Risers og Kawa "Touringscreen" + endel andre småmods som jeg kan anbefale ut fra "min kropp" som er 1,80, 87kg.
(Har kjørt ca 60 000km K1200S og 65 000km ZZR1400).
- Svolp
- Innlegg: 1703
- Registrert: 30 okt 2009, 16:53
- Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
- Bosted: Stavanger
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
ZZR1400 er så rå, gjennomført og brutal at den burde vært på Unesco`s liste over verneverdige gjenstander! Den ultimate kombinasjon av rå krefter samt en komfort som ingen andre sykkler kan måle seg med gjør at dette er ying og yang i samme pakke. Ufattelig lettkjørt og leken til tross for 240kg tung japansk ingenør kunst
Jeg skal bytte ut min ZZR1400 når den er 5 år gammel(2år) og kjøpe en spjuk ny kliss lik!
For en fabelatig sykkel og hva gjelder kjede og drev er mitt orginal kjede nå gått 30k som erling nevner... Tar en ny kontroll på 36.000km og ser om det må byttes! Har også helibars bar risers og Kawa "Touringscreen" samt GTR sin comfort gel sal når jeg drar på langtur og bruker koffertsettet... Til vanlig er det orginalsal med seat cowl siden biken bare er såååååå mye frekkere med egosete
Jeg skal bytte ut min ZZR1400 når den er 5 år gammel(2år) og kjøpe en spjuk ny kliss lik!

For en fabelatig sykkel og hva gjelder kjede og drev er mitt orginal kjede nå gått 30k som erling nevner... Tar en ny kontroll på 36.000km og ser om det må byttes! Har også helibars bar risers og Kawa "Touringscreen" samt GTR sin comfort gel sal når jeg drar på langtur og bruker koffertsettet... Til vanlig er det orginalsal med seat cowl siden biken bare er såååååå mye frekkere med egosete

NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Svolp skrev:ZZR1400 er så rå, gjennomført og brutal at den burde vært på Unesco`s liste over verneverdige gjenstander! Den ultimate kombinasjon av rå krefter samt en komfort som ingen andre sykkler kan måle seg med gjør at dette er ying og yang i samme pakke. Ufattelig lettkjørt og leken til tross for 240kg tung japansk ingenør kunst
Jeg skal bytte ut min ZZR1400 når den er 5 år gammel(2år) og kjøpe en spjuk ny kliss lik!![]()
For en fabelatig sykkel og hva gjelder kjede og drev er mitt orginal kjede nå gått 30k som erling nevner... Tar en ny kontroll på 36.000km og ser om det må byttes! Har også helibars bar risers og Kawa "Touringscreen" samt GTR sin comfort gel sal når jeg drar på langtur og bruker koffertsettet... Til vanlig er det orginalsal med seat cowl siden biken bare er såååååå mye frekkere med egosete
Satan

Æ glemte å skriv at æ har komfortsalen/gelsalen til GTR, som går rett i festene på en ZZR, og SW-Motecs "kufferrammer" med hurtigkobling som jeg har Givi V35 kufferter i samme farge som biken på, (Givi's sølvfarge er lik min "Atomic Silver").
Ja, ZZR e en rå "jævel"

- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Joda, æ skjønne at det e stor forskjell på S og RS, æ nevnte den bare i forbindelse med styreforhøyere. Æ har en kompis med en 2000 mod RS, som virker å være en meget bra sykkel, ikke et feilslag på 10 år, og med en upåklagelig finish. Æ kikka på noen bilder og ser at styreinnfestinga på S'n e annerledes enn det var på RS'n. Men æ fant et bilde av en R med styreforhøyer, de burde kanskje passe på S'n også?
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=35750766" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvordan e ZZR'n i forhold til BMW'n? Sittestilling, tyngdepunkt, vindbeskyttelse osv, ja, du vet, alle de vanlige tingene man spør om.
PS Æ skriv litt sakte, og ser at dere på en måte har svart på det æ lure på, men æ spør likevel.
Men 240 kg, det e ikke lite
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=35750766" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvordan e ZZR'n i forhold til BMW'n? Sittestilling, tyngdepunkt, vindbeskyttelse osv, ja, du vet, alle de vanlige tingene man spør om.
PS Æ skriv litt sakte, og ser at dere på en måte har svart på det æ lure på, men æ spør likevel.
Men 240 kg, det e ikke lite
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Det er to forskjellige gaffelteknologier på RS kontra S. S'en har Duolever mens RS har Telelever. Styreforhøyer til R passer vel til S ja.jhn skrev:Joda, æ skjønne at det e stor forskjell på S og RS, æ nevnte den bare i forbindelse med styreforhøyere. Æ har en kompis med en 2000 mod RS, som virker å være en meget bra sykkel, ikke et feilslag på 10 år, og med en upåklagelig finish. Æ kikka på noen bilder og ser at styreinnfestinga på S'n e annerledes enn det var på RS'n. Men æ fant et bilde av en R med styreforhøyer, de burde kanskje passe på S'n også?
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=35750766" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvordan e ZZR'n i forhold til BMW'n? Sittestilling, tyngdepunkt, vindbeskyttelse osv, ja, du vet, alle de vanlige tingene man spør om.
PS Æ skriv litt sakte, og ser at dere på en måte har svart på det æ lure på, men æ spør likevel.
Men 240 kg, det e ikke lite
S'n har noe mer oppreist sittestilling enn ZZR'en, (jeg savner ikke forhøyere på en S). Det er vel også noe lenger mellom sal og fothvilere på S'en. S'en har bedre fjæring, særlig om du velger ESA-funksjonen. Jeg har skiftet ut bakdemperen på min ZZR til en fra Wilbers med mulighet for å justere fjæra med ext hyraulikk, anbefales iom org demperen er beregnet for en liten fjert på 68kg og e en jævel å juster fjæra på, da ble det bra. Tyngdepunkt...tjaaaaa...si det, ZZR'en e totalt sett lavere, men S'en har en motor som heller MYE forover. Er i grunn et jævlig bra chassie på S'en også! Det er også noe bedre aerodynamikk/vindbeskyttelse på S'en for en på 180cm. Motormessig har ikke S'en en sjangs! ZZR'en leverer som helt std 154nm på 7500rpm og drar jævelsk, heile veien, mens S'en drar bra og kommer temmelig sterkt på 8000rpm og opp. Inj på ZZR e som kniv i varmt smør, det bare funker heeeeelt knirkefritt. Motoren er utrolig smooth og fin! Du kan velge Hepco Becker Junior kuffertene på SW-Motec innfesting til S'en, det er bra. Vet ikke om det er grunnløst, men jeg stoler ikke helt på BMW-teknologien, hvilket jeg gjør på japansk teknologi..Min første S var et lurveverk... :-)å kombinasjonen av lurvete inj og stor slakk i tranmisjonen samt ei smellete kasse, var ikke alltid så artig. Når i tillegg kamkjedet raslet høyt 3-4 sek ved hver start, var det ikke like stas lenger. Clutchen ble også periodevis helt corny etter 36000km...hvilket i etterkant viste seg å være dårlig oljetilførsel og en recalsak så vidt jeg vet, men her på berget var de SEIN med å finne ut det! Det er for min kone bedre å sitte på ZZR'en, først og fremst pga den lekre salen man kan velge som option, GTR's komfortsal. Jeg har litt "fikling" igjen med fronten for å få den som jeg vil. Antar det blir vekttilpassede øhlinsfjærer i løpet av vinteren.
En ZZR svinger jævlig fint den også og er meget retningsstabil samt en "råere/tøffere" bike enn en S da!

- Busa Trond
- Innlegg: 2747
- Registrert: 23 sep 2010, 20:58
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
jhn@
Den er dritt kul da. Velg sykkel etter følelser
( Kjenner jeg dem rett, går den som et uvær )
Den er dritt kul da. Velg sykkel etter følelser

( Kjenner jeg dem rett, går den som et uvær )
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Må bare si hjertelig takk for mye bra info. Det du sier her e gode argumenter for BMW'n, æ har en litt stiv og mørbanket kropp etter noen mc-relaterte hendelser, æ burde vel strengt tatt ikke kjøre mc, men menZZR-Erling skrev: ....
S'n har noe mer oppreist sittestilling enn ZZR'en, (jeg savner ikke forhøyere på en S). Det er vel også noe lenger mellom sal og fothvilere på S'en. S'en har bedre fjæring, særlig om du velger ESA-funksjonen. .....! Det er også noe bedre aerodynamikk/vindbeskyttelse på S'en for en på 180cm. .....

De negative tingene du nevner e jo ikke fullt så bra, men det går sikkert an å leve med. Eller kanskje gå for en 08 + mod. Æ forstår det sånn at det var ei oppgradering i 08?
Oy, æ glemte noe viktig. ZZR'n har vel ikke noen form for integralbremser?
Æ trur æ burde ha det grunnet en ganske følelsesløs høyrefot. Kanskje ikke helt nødvendig, men en fordel.
Har i allefall fått mye å tenke på, nå gjenstår det bare å få prøvekjørt.
Ja, Busa Trond, kule sykler, det har du rett. Men å velge etter følelsen e ikke så enkelt, det heller, man føler jo så mye rart, i alle retninger

Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Ja, de fikset barnefeilene i 08, feks dette med annen kamkjedestrammer og tigtere girkasse, samt smooth inj. I 2009 kom K1300S, som er en annen "sak". Nei, det stemmer, ZZR har ikke integralbremser, noe BMW'n har, og de funker fett!jhn skrev:Må bare si hjertelig takk for mye bra info. Det du sier her e gode argumenter for BMW'n, æ har en litt stiv og mørbanket kropp etter noen mc-relaterte hendelser, æ burde vel strengt tatt ikke kjøre mc, men menZZR-Erling skrev: ....
S'n har noe mer oppreist sittestilling enn ZZR'en, (jeg savner ikke forhøyere på en S). Det er vel også noe lenger mellom sal og fothvilere på S'en. S'en har bedre fjæring, særlig om du velger ESA-funksjonen. .....! Det er også noe bedre aerodynamikk/vindbeskyttelse på S'en for en på 180cm. .....![]()
De negative tingene du nevner e jo ikke fullt så bra, men det går sikkert an å leve med. Eller kanskje gå for en 08 + mod. Æ forstår det sånn at det var ei oppgradering i 08?
Oy, æ glemte noe viktig. ZZR'n har vel ikke noen form for integralbremser?
Æ trur æ burde ha det grunnet en ganske følelsesløs høyrefot. Kanskje ikke helt nødvendig, men en fordel.
Har i allefall fått mye å tenke på, nå gjenstår det bare å få prøvekjørt.
Ja, Busa Trond, kule sykler, det har du rett. Men å velge etter følelsen e ikke så enkelt, det heller, man føler jo så mye rart, i alle retninger
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
Gammel BMW K1600 tråd, legger til RIDE sin «K1600 Buying Guide» fra desember 2015 hvis noen vurderer brukt til hyggelige priser... zoomer du er det leslig, går fint på nettbrett

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1
Re: Prøvekjørt BMW K1600GT
K1600 spørsmål.
Serviceintervall på K1600 ser det ut til å være først på 1000 km deretter hvert år / 10000 km det som inntreffer først. Er det riktig?
Hva er garanti på BMW K1600, er det 3 år og fri km?
Noen her som kjører K1600?
Serviceintervall på K1600 ser det ut til å være først på 1000 km deretter hvert år / 10000 km det som inntreffer først. Er det riktig?
Hva er garanti på BMW K1600, er det 3 år og fri km?
Noen her som kjører K1600?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1