Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Etter flere forsøk med mikrofon i tankvesken samt andre steder så er jeg nå i ferd med å gi opp. Lyden blir rett og slett ikke bra og grunnen er nok (tror jeg) at sykkelen går ganske stille når jeg ikke "presser" den og jeg ligger å putrer langs veien og den bråker ut av helvete når jeg drar på. Det gjør det vanskelig for meg å stille inn nivået på optakeren til riktig nivå. Enten blir det for høyt, eller så blir det for lavt. Det blir også en del vindstøy som man hører i bakgrunnen selv om den ligger nedi sidelommen etc.
GoPro med vanntett hus er det som gir den beste lyden så langt (faktisk) og det gjør jo alt mye enklere også.
Jeg har ennå ikke prøvd ryggsekk metoden som chaaf (på youtube) har vist, men jeg synes det blir litt for mye og tre på seg en ryggsekk for å feste en mikrofon slik at det angivelig blir bra.
Jeg får se om jeg gidder å ta steget til å kjøpe meg en slik liten ryggsekk, men foreløpig legger jeg saken på is tror jeg.
GoPro med vanntett hus er det som gir den beste lyden så langt (faktisk) og det gjør jo alt mye enklere også.
Jeg har ennå ikke prøvd ryggsekk metoden som chaaf (på youtube) har vist, men jeg synes det blir litt for mye og tre på seg en ryggsekk for å feste en mikrofon slik at det angivelig blir bra.
Jeg får se om jeg gidder å ta steget til å kjøpe meg en slik liten ryggsekk, men foreløpig legger jeg saken på is tror jeg.
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
I dag var jeg på sikekrhetskurs på bane, og det var jo utrolig artig! :)
Tror jeg lærte mer de to timene jeg kjørte der enn alle timene jeg har kjørt til sammen.
Jeg var på Varna banen og det er egentlgi en Gokart bane så den er ikek beregnet for motorsykler sånn sett, men vi/jeg fikk øvd litt på veldig krappe svinger og på langstrekket så fikk vi jo også opp litt fart, men veldig fort gikk det ikke.
Ble en del svingteknikk/brems etc. samt litt fri kjøring (innen rimelighetens grenser) inni mellom. Jeg fikk t.o.m. beskjed om å slakke litt på gassen da han så at midtstøtten min var veldig nære bakken til tider. :)
Tok ikke noen bilder på selve banen, for da hadde jeg mer enn nok annet å tenke på, men tok noen få bilder før jeg kjørte inn på banen, for dokumentasjonen sin skyld :)
Tror jeg lærte mer de to timene jeg kjørte der enn alle timene jeg har kjørt til sammen.
Jeg var på Varna banen og det er egentlgi en Gokart bane så den er ikek beregnet for motorsykler sånn sett, men vi/jeg fikk øvd litt på veldig krappe svinger og på langstrekket så fikk vi jo også opp litt fart, men veldig fort gikk det ikke.
Ble en del svingteknikk/brems etc. samt litt fri kjøring (innen rimelighetens grenser) inni mellom. Jeg fikk t.o.m. beskjed om å slakke litt på gassen da han så at midtstøtten min var veldig nære bakken til tider. :)
Tok ikke noen bilder på selve banen, for da hadde jeg mer enn nok annet å tenke på, men tok noen få bilder før jeg kjørte inn på banen, for dokumentasjonen sin skyld :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Sitter og mimrer litt og tenker på at det kun er et par uker igjen til jeg har lappen (forutsatt at jeg består selvsagt)...
Nå har jeg ventet på dette i nesten 1 år faktisk, da jeg begynte på mc lappen på sensommeren 2013.
Så langt har kjøringen på trafikkskole og privat gått strålende. teoriprøven ble jeg ferdig med på 12 minutter og fikk to feil, oppkjøring nr.1 i kjøregården ble helt feilfri (i følge sensor) og nå gjenstår bare den siste oppkjøringen. Alt skulle tillsi at dette skulle gå bra, men det er nå også ganske typisk at det skjer ting som gjør at jeg driter meg ut, så jeg skal være meeeget forsiktig med å være kjepphøy her...
Liker og ha en litt ydmyk holdning. jeg tror sensorer liker det bedre enn kjepphøye bedrevitere, hehe. (Ikke for at jeg noen gang har blitt beskyldt for å være sistnevnte altså)
Siden jeg kjøpte sykkel ganske tidlig, så har jeg fått øvekjørt en god del og det tror jeg har gitt meg svært mye. jeg har kjørt i trafikk, på landevei, sagte og fort. nedlegg i svinger (hvis det kan kalles nedlegg på en cruiser) til fothvilere skraper og ved siden av kjøring på trafikkskole så tror/håper jeg at jeg er godt rustet til å begynne den virkelige opplæringen i praksis på egen hånd :)
Jeg har allerede bestillt hytte til min kommende MC-tur til sommeren som går til Trollstigen/Geiranger/Molde og hjem igjen da jeg har familie der oppe. jeg skal også få med meg Jazzfestivalen og så klart Atlanterhavsveien og rundturer der oppe de dagene jeg er der.
Tankveske er kjøpt og Gopro kamera med batteribank etc. er testet i lang tid allerede og det funker. ipad blir brukt som GPS og informasjonskilde og denen igjen er koblet til en batteribank som ligger i tankvesken.
Service på sykkelen var jeg tidlig ute med i år så den er i orden.
I det hele tatt så er jeg mer eller mindre klar for å ta dette et lite steg videre, og jeg må si jeg gleder meg stort!

Nå har jeg ventet på dette i nesten 1 år faktisk, da jeg begynte på mc lappen på sensommeren 2013.
Så langt har kjøringen på trafikkskole og privat gått strålende. teoriprøven ble jeg ferdig med på 12 minutter og fikk to feil, oppkjøring nr.1 i kjøregården ble helt feilfri (i følge sensor) og nå gjenstår bare den siste oppkjøringen. Alt skulle tillsi at dette skulle gå bra, men det er nå også ganske typisk at det skjer ting som gjør at jeg driter meg ut, så jeg skal være meeeget forsiktig med å være kjepphøy her...
Liker og ha en litt ydmyk holdning. jeg tror sensorer liker det bedre enn kjepphøye bedrevitere, hehe. (Ikke for at jeg noen gang har blitt beskyldt for å være sistnevnte altså)
Siden jeg kjøpte sykkel ganske tidlig, så har jeg fått øvekjørt en god del og det tror jeg har gitt meg svært mye. jeg har kjørt i trafikk, på landevei, sagte og fort. nedlegg i svinger (hvis det kan kalles nedlegg på en cruiser) til fothvilere skraper og ved siden av kjøring på trafikkskole så tror/håper jeg at jeg er godt rustet til å begynne den virkelige opplæringen i praksis på egen hånd :)
Jeg har allerede bestillt hytte til min kommende MC-tur til sommeren som går til Trollstigen/Geiranger/Molde og hjem igjen da jeg har familie der oppe. jeg skal også få med meg Jazzfestivalen og så klart Atlanterhavsveien og rundturer der oppe de dagene jeg er der.
Tankveske er kjøpt og Gopro kamera med batteribank etc. er testet i lang tid allerede og det funker. ipad blir brukt som GPS og informasjonskilde og denen igjen er koblet til en batteribank som ligger i tankvesken.
Service på sykkelen var jeg tidlig ute med i år så den er i orden.
I det hele tatt så er jeg mer eller mindre klar for å ta dette et lite steg videre, og jeg må si jeg gleder meg stort!

- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Tror jaggu meg jeg må spandere en flatfyll på meg selv jeg, for nå fant jeg det jammen meg ut!
Man bruker bare GPSBabel som man kan stille inn til å konvertere waypoints to tracks. :)
Det er gjort på et sekund og alt er i skjønneste orden! :)
Bonski! :)
Man bruker bare GPSBabel som man kan stille inn til å konvertere waypoints to tracks. :)
Det er gjort på et sekund og alt er i skjønneste orden! :)
Bonski! :)
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Gratulerer med vel gjennomført sikkerhetskurs på bane!
Er selv oppmeldt til det nå kommende søndag. Læreren sa det var masse vi skulle bryne oss på og tøye våre grenser til det ultimate (med glimt i øyet). Gleder meg masse, men hadde håpet å få til en kjøretime til før det. Dessverre var det helt fullt.
Virker som en artig bane da. Regner med det blir kun brukt kjegler på vår bane. Hadde egentlig vært artig å få kjørt på en skikkelig bane.
Regner med du ikke skal ta førerutviklingskurs etter du består førerprøven med glans? Finnes det noe slikt tilbud i Østfold egentlig? Eneste jeg vet om er Senior MC som har sine moduler på Gardermoen og Rudskogen (ja jeg vet den er i Østfold, men den brukes kun til modul 4). Hvis jeg, mot alle odds, skulle bestå, vurderer jeg sterkt å melde meg opp til det. Har ikke fjerneste anelse om hvordan man kommer seg opp til banen der oppe, men kan sikkert avtales med andre oppmeldede om reisefølge.

Virker som en artig bane da. Regner med det blir kun brukt kjegler på vår bane. Hadde egentlig vært artig å få kjørt på en skikkelig bane.
Regner med du ikke skal ta førerutviklingskurs etter du består førerprøven med glans? Finnes det noe slikt tilbud i Østfold egentlig? Eneste jeg vet om er Senior MC som har sine moduler på Gardermoen og Rudskogen (ja jeg vet den er i Østfold, men den brukes kun til modul 4). Hvis jeg, mot alle odds, skulle bestå, vurderer jeg sterkt å melde meg opp til det. Har ikke fjerneste anelse om hvordan man kommer seg opp til banen der oppe, men kan sikkert avtales med andre oppmeldede om reisefølge.
Kommer og går..
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Jeg regner med at dette sikkerhetskurset er ganske likt for alle uansett hvilken bane man kjører på og ofte tar dem flere kjøreskoler i samme slengen.Myst skrev:Gratulerer med vel gjennomført sikkerhetskurs på bane!Er selv oppmeldt til det nå kommende søndag. Læreren sa det var masse vi skulle bryne oss på og tøye våre grenser til det ultimate (med glimt i øyet). Gleder meg masse, men hadde håpet å få til en kjøretime til før det. Dessverre var det helt fullt.
Virker som en artig bane da. Regner med det blir kun brukt kjegler på vår bane. Hadde egentlig vært artig å få kjørt på en skikkelig bane.
Regner med du ikke skal ta førerutviklingskurs etter du består førerprøven med glans? Finnes det noe slikt tilbud i Østfold egentlig? Eneste jeg vet om er Senior MC som har sine moduler på Gardermoen og Rudskogen (ja jeg vet den er i Østfold, men den brukes kun til modul 4). Hvis jeg, mot alle odds, skulle bestå, vurderer jeg sterkt å melde meg opp til det. Har ikke fjerneste anelse om hvordan man kommer seg opp til banen der oppe, men kan sikkert avtales med andre oppmeldede om reisefølge.
Det blir øving på brems, brems i sving, unnamanøver som kjøregården, men i større skala med mere fart. Det blir også en del runder med frikjøring hvor du får prøvd sykkelen litt innenfor rimelighetens grenser. Skummelt de første rundene, men etter x antall runder så slenger du deg rundt svingene som en bitteliten proff (litt overdrevet dog)

Usikker på hva du mener med førerutviklingskurs...?
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Joa, det vi skal gjennom er nok akkurat det samme. Bare tenkte det kanskje gir et mer ektehetsfølelse av å kjøre på bane istedenfor bare kjegler. Eller..?
Førerutviklingskurs er et steg videre enn sikkerhetskurs på bane og vei. Arrangeres av Senior MC Norge gjennom hele sommer og fokuserer på utvikling av egne kjøreferdigheter. Modul 1-3 tar for seg presis kjøreteknikk mens 4 er sporvalg og valg av hastighet i svinger/kurver. Syns det er et godt tilbud til alle førere slik at man ikke glemmer det man har lært eller gjør seg uvaner med en gang man har fått lappen. Jeg er ganske sikker på at etterhvert som jeg får lappen og kjører på egenhånd, vil jeg skape "min egen stil". Uten riktig veiledning kan gode vaner fort bli dårlige uvaner.

Førerutviklingskurs er et steg videre enn sikkerhetskurs på bane og vei. Arrangeres av Senior MC Norge gjennom hele sommer og fokuserer på utvikling av egne kjøreferdigheter. Modul 1-3 tar for seg presis kjøreteknikk mens 4 er sporvalg og valg av hastighet i svinger/kurver. Syns det er et godt tilbud til alle førere slik at man ikke glemmer det man har lært eller gjør seg uvaner med en gang man har fått lappen. Jeg er ganske sikker på at etterhvert som jeg får lappen og kjører på egenhånd, vil jeg skape "min egen stil". Uten riktig veiledning kan gode vaner fort bli dårlige uvaner.
Kommer og går..
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Du vil kjøre langt mer aktivt på bane hvor du får lagt deg skikkelig ned i svingene (til det gnistrer av midtstøttene) og man lærer sykkelen og seg selv å kjenne langt bedre enn ved vanlig og "kjedelig" landeveiskjøring. Brems i sving foregår i rundt 80km/t og vanlig brems fra ca. 100km/t.Myst skrev:Joa, det vi skal gjennom er nok akkurat det samme. Bare tenkte det kanskje gir et mer ektehetsfølelse av å kjøre på bane istedenfor bare kjegler. Eller..?![]()
Førerutviklingskurs er et steg videre enn sikkerhetskurs på bane og vei. Arrangeres av Senior MC Norge gjennom hele sommer og fokuserer på utvikling av egne kjøreferdigheter. Modul 1-3 tar for seg presis kjøreteknikk mens 4 er sporvalg og valg av hastighet i svinger/kurver. Syns det er et godt tilbud til alle førere slik at man ikke glemmer det man har lært eller gjør seg uvaner med en gang man har fått lappen. Jeg er ganske sikker på at etterhvert som jeg får lappen og kjører på egenhånd, vil jeg skape "min egen stil". Uten riktig veiledning kan gode vaner fort bli dårlige uvaner.
Dog er det ingen kappkjøring og alle tegn til dette vil bli slått hardt ned på. Det er lett og "holde følge" med han/hun forran deg og man kommer fort inn i en slags "transe" som vekker konkurranseinstinktene, hehe. Hadde noen begynt med noe slikt der jeg var så hadde det vert over og ut med kjøring for vår del den dagen.
Det skal være morsomt, men man blir godt passet på, og disse lærerene som er der vet nok hva dem skal se etter. Dem får med seg den minste feil du gjør og du blir gjort oppmerksom på disse på hver runde for da blir du stoppet og får en briefing etc.
Men i all hovedsak er det gøy, og med så mye krefter og så mange ferskinger så må det være noen som holder oss i ørene, hehe.
Nær det gjelder førerutviklingsskurs så tror jeg at jeg dropper det ja. Føler jeg vil ha litt timer i fred og ro på sykkelen snart nå og komme meg bort fra kjas og mas og bare kose meg på tur :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
I dag hadde jeg landeveiskjøring på trafikkskolen hvor vi var ute i 6-timer hvor vi tok litt teori underveis.
Det ble ca. 13 mil på telleren i dag og jeg kjenner stoor forskjell på denne Honda CB500'en (trafikkskolesykkelen) og min V-Star 1300 når det kommer til drag og kjørekomfort. Nå er jp så klart dette to helt forskjellige sykler, men jeg begynte virkelig å få vondt i halebeinet etter noen timer på Honda'en. jeg har omtrent kjørt samme runden med min egen sykkel, men dog ca. 7 mil lenger og det var en helt annen opplevelse i positiv grad.
Honda'en er en liten og lett sykkel. Fin å kjøre rundt i byen med etc. men å kjøre lengre distanser med funker vertfall ikke for meg med denne.
Siden jeg kjørte litt mer aktivt i dag så fikk jeg testet Honda'en litt og da må man jo gire ganske heftig for å oprettholde draget. Man må jobbe mye mer for å ha maksimale krefter og det synes je ger litt uvant, da min sykkel har krefter uansett når jeg vrir på gassen. Dog er denne Honda'en mer behagelig å holde en jevn fart med. Man setter den bare i høyeste gir og da går den like smooth som en Nissan Leaf. Min V'Star 1300 er langt mer brutal og holder man en hånd på gassen og klør seg i hodet med den andre mens man nyser, så bærer det rett ut av veien, uansett hvilket gir man har de ni.
Så faktisk synes jeg min V-Star er en "morsommere" sykkel å kjøre.
Men Honda'en er så klart ingen dårlig sykkel. Den passer bare ikke helt til meg. Den blir litt "snill" og kanskje også litt småkjedelig. Kunne godt kjøpt meg en slik sykkel for småturer som nummer to sykkel (brukt) men og ha en slik som hovedsykkel tror jeg nok ikke.
Men det er alltid artig å skaffe seg litt erfaringer, selv om jeg ikke kan skryte på meg så mye av det ennå
Her er kjøreruten for i dag:
http://bjerknez.no/?page_id=1314" onclick="window.open(this.href);return false;
Det ble ca. 13 mil på telleren i dag og jeg kjenner stoor forskjell på denne Honda CB500'en (trafikkskolesykkelen) og min V-Star 1300 når det kommer til drag og kjørekomfort. Nå er jp så klart dette to helt forskjellige sykler, men jeg begynte virkelig å få vondt i halebeinet etter noen timer på Honda'en. jeg har omtrent kjørt samme runden med min egen sykkel, men dog ca. 7 mil lenger og det var en helt annen opplevelse i positiv grad.
Honda'en er en liten og lett sykkel. Fin å kjøre rundt i byen med etc. men å kjøre lengre distanser med funker vertfall ikke for meg med denne.
Siden jeg kjørte litt mer aktivt i dag så fikk jeg testet Honda'en litt og da må man jo gire ganske heftig for å oprettholde draget. Man må jobbe mye mer for å ha maksimale krefter og det synes je ger litt uvant, da min sykkel har krefter uansett når jeg vrir på gassen. Dog er denne Honda'en mer behagelig å holde en jevn fart med. Man setter den bare i høyeste gir og da går den like smooth som en Nissan Leaf. Min V'Star 1300 er langt mer brutal og holder man en hånd på gassen og klør seg i hodet med den andre mens man nyser, så bærer det rett ut av veien, uansett hvilket gir man har de ni.
Så faktisk synes jeg min V-Star er en "morsommere" sykkel å kjøre.
Men Honda'en er så klart ingen dårlig sykkel. Den passer bare ikke helt til meg. Den blir litt "snill" og kanskje også litt småkjedelig. Kunne godt kjøpt meg en slik sykkel for småturer som nummer to sykkel (brukt) men og ha en slik som hovedsykkel tror jeg nok ikke.
Men det er alltid artig å skaffe seg litt erfaringer, selv om jeg ikke kan skryte på meg så mye av det ennå

Her er kjøreruten for i dag:
http://bjerknez.no/?page_id=1314" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Hadde vært morro å prøvd en sånn V'star1300 som du har
sånne krefter som du beskriver den har, har jeg aldri opplevd i noen av mine sykler. Er bra man finner det man liker. Tok noen sykkler før jeg virkelig fant en som jeg føler er perfekt for meg. Noen er heldige og gjør det på første forsøket.

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Som sagt, så har jeg svært lite sammenligninggrunnlag når dte gjelder sykler, men ser man bort fra de fysiske begrensningene så tror jeg ikke min V-Star 1300 er noe mer sinke enn en sykkel som CB 500.JohnnyTh skrev:Hadde vært morro å prøvd en sånn V'star1300 som du harsånne krefter som du beskriver den har, har jeg aldri opplevd i noen av mine sykler. Er bra man finner det man liker. Tok noen sykkler før jeg virkelig fant en som jeg føler er perfekt for meg. Noen er heldige og gjør det på første forsøket.
Nå er jo ikke jeg noen erfaren motorsyklist heller så jeg har sikkert ikke utnyttet mer enn en brøkdel av det syklene klarer, men V-Star'en føles rimelig kjapp...
Men igjen... det er to helt forskjellige sykler....
EDIT:
Har ikke du en GTR 1400?
Må vel være et ganske heftig bunndrag i den?
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Jo jeg har det, men kjenner meg ikke helt igjen i de kreftene du beskriver. Sikkert mer krefter i bunn på din.Bjerknez skrev:Som sagt, så har jeg svært lite sammenligninggrunnlag når dte gjelder sykler, men ser man bort fra de fysiske begrensningene så tror jeg ikke min V-Star 1300 er noe mer sinke enn en sykkel som CB 500.JohnnyTh skrev:Hadde vært morro å prøvd en sånn V'star1300 som du harsånne krefter som du beskriver den har, har jeg aldri opplevd i noen av mine sykler. Er bra man finner det man liker. Tok noen sykkler før jeg virkelig fant en som jeg føler er perfekt for meg. Noen er heldige og gjør det på første forsøket.
Nå er jo ikke jeg noen erfaren motorsyklist heller så jeg har sikkert ikke utnyttet mer enn en brøkdel av det syklene klarer, men V-Star'en føles rimelig kjapp...
Men igjen... det er to helt forskjellige sykler....
EDIT:
Har ikke du en GTR 1400?
Må vel være et ganske heftig bunndrag i den?
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- jongsanim
- Innlegg: 1008
- Registrert: 20 mai 2013, 18:51
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Kjørte til Tyskland på en CB500 (første sykkelen). Fungerte bra det, men slås sikkert ned i støvlene av en rekke andre typer på komfort og hastighet 
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk

Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Ja CB500 er så absolutt en flott sykkel på mange måter, men spesielt spennende er den ikke. Men jeg ser så absolutt poenget med en slik sykkel. Kunne tenkt meg en brukt slik selv, men det får bli en annen gang :)jongsanim skrev:Kjørte til Tyskland på en CB500 (første sykkelen). Fungerte bra det, men slås sikkert ned i støvlene av en rekke andre typer på komfort og hastighet
Sent fra min GT-I9300 via Tapatalk
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
I dag har jeg installert et nyhetsbrev funksjon på siden min.
En mail vil automatisk bli sendt så fort nye innlegg i bloggen min blir publisert.
Dere kan se nyhetsbrevpåmeldingen i sidefanen helt øverst. :)
http://www.bjerknez.no" onclick="window.open(this.href);return false;
En mail vil automatisk bli sendt så fort nye innlegg i bloggen min blir publisert.
Dere kan se nyhetsbrevpåmeldingen i sidefanen helt øverst. :)
http://www.bjerknez.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- TomB
- Innlegg: 283
- Registrert: 26 des 2012, 11:07
- Motorsykkelen din: Versys 650 2015 mod
- Bosted: på ei øy
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
JohnnyTh skrev:Jo jeg har det, men kjenner meg ikke helt igjen i de kreftene du beskriver. Sikkert mer krefter i bunn på din.Bjerknez skrev:Som sagt, så har jeg svært lite sammenligninggrunnlag når dte gjelder sykler, men ser man bort fra de fysiske begrensningene så tror jeg ikke min V-Star 1300 er noe mer sinke enn en sykkel som CB 500.JohnnyTh skrev:Hadde vært morro å prøvd en sånn V'star1300 som du harsånne krefter som du beskriver den har, har jeg aldri opplevd i noen av mine sykler. Er bra man finner det man liker. Tok noen sykkler før jeg virkelig fant en som jeg føler er perfekt for meg. Noen er heldige og gjør det på første forsøket.
Nå er jo ikke jeg noen erfaren motorsyklist heller så jeg har sikkert ikke utnyttet mer enn en brøkdel av det syklene klarer, men V-Star'en føles rimelig kjapp...
Men igjen... det er to helt forskjellige sykler....
EDIT:
Har ikke du en GTR 1400?
Må vel være et ganske heftig bunndrag i den?
Har kjørt begge 2, bare en bitteliten tur på Bjerknez sin.
V-Star har veldig kort register, så den føles nok mer " brutal", om man kan bruke det ordet.

GTR`n er bedre på alle måter

Båndrag?
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
Det holder med 2 sylindre på mc, kan godta 3.
4 rekke motor er kjeeedelig
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Pøh!!TomB skrev:JohnnyTh skrev:Jo jeg har det, men kjenner meg ikke helt igjen i de kreftene du beskriver. Sikkert mer krefter i bunn på din.Bjerknez skrev:Som sagt, så har jeg svært lite sammenligninggrunnlag når dte gjelder sykler, men ser man bort fra de fysiske begrensningene så tror jeg ikke min V-Star 1300 er noe mer sinke enn en sykkel som CB 500.JohnnyTh skrev:Hadde vært morro å prøvd en sånn V'star1300 som du harsånne krefter som du beskriver den har, har jeg aldri opplevd i noen av mine sykler. Er bra man finner det man liker. Tok noen sykkler før jeg virkelig fant en som jeg føler er perfekt for meg. Noen er heldige og gjør det på første forsøket.
Nå er jo ikke jeg noen erfaren motorsyklist heller så jeg har sikkert ikke utnyttet mer enn en brøkdel av det syklene klarer, men V-Star'en føles rimelig kjapp...
Men igjen... det er to helt forskjellige sykler....
EDIT:
Har ikke du en GTR 1400?
Må vel være et ganske heftig bunndrag i den?
Har kjørt begge 2, bare en bitteliten tur på Bjerknez sin.
V-Star har veldig kort register, så den føles nok mer " brutal", om man kan bruke det ordet.![]()
GTR`n er bedre på alle måter

Som sagt, erfaringen min er svært liten når det kommer til sykler, og det eneste jeg har kjørt så langt utenom min egen av betydelig grad er en Honda CB500. Sistnevnte virker "treigere" enn min egen...
Hvordan den 1400 GTR'en er å kjøre skal jeg ikke synse noe om :-)
Uansett så gleder jeg meg til å få kjørt litt selv nå!

Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Det var da usedvanlig hyggelig sakt. Og selvsagt er jeg enig :-) bortsett fra en ting. V-Star'en er stiligere og penere.TomB skrev:JohnnyTh skrev:Jo jeg har det, men kjenner meg ikke helt igjen i de kreftene du beskriver. Sikkert mer krefter i bunn på din.Bjerknez skrev:Som sagt, så har jeg svært lite sammenligninggrunnlag når dte gjelder sykler, men ser man bort fra de fysiske begrensningene så tror jeg ikke min V-Star 1300 er noe mer sinke enn en sykkel som CB 500.JohnnyTh skrev:Hadde vært morro å prøvd en sånn V'star1300 som du harsånne krefter som du beskriver den har, har jeg aldri opplevd i noen av mine sykler. Er bra man finner det man liker. Tok noen sykkler før jeg virkelig fant en som jeg føler er perfekt for meg. Noen er heldige og gjør det på første forsøket.
Nå er jo ikke jeg noen erfaren motorsyklist heller så jeg har sikkert ikke utnyttet mer enn en brøkdel av det syklene klarer, men V-Star'en føles rimelig kjapp...
Men igjen... det er to helt forskjellige sykler....
EDIT:
Har ikke du en GTR 1400?
Må vel være et ganske heftig bunndrag i den?
Har kjørt begge 2, bare en bitteliten tur på Bjerknez sin.
V-Star har veldig kort register, så den føles nok mer " brutal", om man kan bruke det ordet.![]()
GTR`n er bedre på alle måter

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Vi skal sikkert ordne en prøvetur en gang, når du bare har bitte litt mer erfaringBjerknez skrev:Pøh!!TomB skrev:JohnnyTh skrev:Jo jeg har det, men kjenner meg ikke helt igjen i de kreftene du beskriver. Sikkert mer krefter i bunn på din.Bjerknez skrev:Som sagt, så har jeg svært lite sammenligninggrunnlag når dte gjelder sykler, men ser man bort fra de fysiske begrensningene så tror jeg ikke min V-Star 1300 er noe mer sinke enn en sykkel som CB 500.JohnnyTh skrev:Hadde vært morro å prøvd en sånn V'star1300 som du harsånne krefter som du beskriver den har, har jeg aldri opplevd i noen av mine sykler. Er bra man finner det man liker. Tok noen sykkler før jeg virkelig fant en som jeg føler er perfekt for meg. Noen er heldige og gjør det på første forsøket.
Nå er jo ikke jeg noen erfaren motorsyklist heller så jeg har sikkert ikke utnyttet mer enn en brøkdel av det syklene klarer, men V-Star'en føles rimelig kjapp...
Men igjen... det er to helt forskjellige sykler....
EDIT:
Har ikke du en GTR 1400?
Må vel være et ganske heftig bunndrag i den?
Har kjørt begge 2, bare en bitteliten tur på Bjerknez sin.
V-Star har veldig kort register, så den føles nok mer " brutal", om man kan bruke det ordet.![]()
GTR`n er bedre på alle måter:-)å
Som sagt, erfaringen min er svært liten når det kommer til sykler, og det eneste jeg har kjørt så langt utenom min egen av betydelig grad er en Honda CB500. Sistnevnte virker "treigere" enn min egen...
Hvordan den 1400 GTR'en er å kjøre skal jeg ikke synse noe om :-)
Uansett så gleder jeg meg til å få kjørt litt selv nå!

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
bortsett fra en ting. V-Star'en er stiligere og penere.


- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Ble litt vask av sykkel i dag :)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Jeg vil igjen minne dere på den nye nyhetsbrev funksjonen jeg har installert på den private bloggen min.
Alle som melder seg på får automatisk en mail hver gang nye innlegg blir postet i bloggen. Mailen blir så klart ikke delt med tredjepart og siden er 100% fri for reklame. Dere kan også melde dere av når som helst.
Klikk her for å melde dere på nyhetsbrevet:
http://bjerknez.no/?page_id=1325" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er den private bloggen min jeg primært kommer til å bruke for å poste mc relatert innhold og for dere som liker å vite hva jeg har foretatt meg bør derfor følge med nettopp der
Alle som melder seg på får automatisk en mail hver gang nye innlegg blir postet i bloggen. Mailen blir så klart ikke delt med tredjepart og siden er 100% fri for reklame. Dere kan også melde dere av når som helst.
Klikk her for å melde dere på nyhetsbrevet:
http://bjerknez.no/?page_id=1325" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er den private bloggen min jeg primært kommer til å bruke for å poste mc relatert innhold og for dere som liker å vite hva jeg har foretatt meg bør derfor følge med nettopp der

- Bjerknez
- Innlegg: 24593
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Bestått!!!!!!! :)
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Græææættis 

MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Re: Bjerknez' blogg - Yamaha V-Star 1300A
Så bra!!! Gratulere!!
Sees langs veien tipper jeg :)
Sees langs veien tipper jeg :)