Takker for svar.
Det værste føler jeg er rundkjøringer med litt hjulspor i. Føler jeg "stivner" på en kontrollert måte. Tør ikke å legge meg normalt over og fullføre i greit tempo, men sakker heller ned og tar en langt mer forsiktig sving og ender opp i en større bue. Ser sikkert veldig snålt ut for en erfaren MC'er som kjører bak, men for meg er dette heeeelt nytt, hehe.
Kommer nok inn i det selv etter hvert, men med bil er det jo ingen krise om det begynner å skli litt i en sving. Den har jo fire hjul, ABS/Antisladd og hundre andre ting som redder deg, men med sykkelen får du kun EN sjans og den sjansen vil jeg ikke ta. Å "skli over ende" midt i en sving på trafikkert vei med 300kg. sykkel over meg er ikke akkurat en situasjon jeg ønsker å provosere frem :)
Men det er betryggende å høre at våt vei mer eller mindre har det samme veigrepet i normale hastigheter. Da kan jeg muligens trygt prøve å presse meg LITT til :)
Det tryggeste er nok å kjøre bak noen med lignende sykkel et stykke på våt vei for å få ett inntrykk av hvilken fart man trygt kan ha gjennom diverse svinger på våt vei. men den tiden kommer nok snart. Sesongen ligger jo forran meg, og sommerferien er snart i sikte, så da håper jeg at det blir noen treff på sikt.
Men de dummeste spørsmålene tar jeg her i forumet tror jeg. LITT verdighet må jeg da kunne få lov til å bevare oppi dette
I ettertid så tenker jeg at banekjøring på våt vei hadde gitt meg ekstremt mye mer kunnskap enn banekjøringen jeg hadde på tørr asfalt...