Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Takk for det alle sammen :)
Når det gjelder hjelmfestet og det som står i instuksjonsboken, så tror jeg denne kroken er beregnet for hjelmer med en slik metallbøyle. Det har jeg ikke på min Schuberth C3 Pro så vidt jeg har sett.
Må finne en måte og få festet denne hjelmen på når jeg går fra sykkelen. Den koster jo tross alt 5-6.000,-.
Noen som har noen ide kanskje?
Når det gjelder hjelmfestet og det som står i instuksjonsboken, så tror jeg denne kroken er beregnet for hjelmer med en slik metallbøyle. Det har jeg ikke på min Schuberth C3 Pro så vidt jeg har sett.
Må finne en måte og få festet denne hjelmen på når jeg går fra sykkelen. Den koster jo tross alt 5-6.000,-.
Noen som har noen ide kanskje?
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Usynlig eller så tar jeg den med. Dvs, er det ikke plass i toppboksen, tar jeg den med meg. Min C3 med SRC blir vel en 7-8000.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- MLeikarnes
- Innlegg: 959
- Registrert: 11 nov 2012, 01:53
- Motorsykkelen din: -93 BMW K1100RS, -90 Suzuki DR350S
- Bosted: Fræna, Møre og Romsdal
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Gratulerer!
Du får ordne deg en sykkel lås som du har i lomma, brukte det i Europa, en slik liten Europris kodelås
Men jeg er generelt så godt troende om folk at hjelmen henger på speilet uansett... Har en sånn låseting under ene blinklyset bak, men da blir jo hjelmen hengende opp ned (det passer ikke så bra på vestlandet...
).

Du får ordne deg en sykkel lås som du har i lomma, brukte det i Europa, en slik liten Europris kodelås

Men jeg er generelt så godt troende om folk at hjelmen henger på speilet uansett... Har en sånn låseting under ene blinklyset bak, men da blir jo hjelmen hengende opp ned (det passer ikke så bra på vestlandet...

BMW K1100RS -93
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
Suzuki DR350S -90 - under oppbygging!
Fritidssysler: https://www.facebook.com/eidemsmia/
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Sermandetja
Aldrig mer kjeft for å kjøre ureglementert uten lappen
Gratulerer så mye, og ut og nyt sommern på to hjul
Ta det pent i starten



Ta det pent i starten

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Olav K
- Innlegg: 2668
- Registrert: 18 mai 2013, 14:07
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
- Bosted: Odda/Rosendal
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Grattis med A-lappen
Det blir fantastisk å kjøre på egenhånd!
Dra deg ut på tur og ta fler av de fantastiske bildene dine!!
Det er en ordre
Spøk til side-- gleder meg til å se mer bilder
fra turene dine!
Grattis igjen- håper du får sove godt


Dra deg ut på tur og ta fler av de fantastiske bildene dine!!
Det er en ordre

fra turene dine!
Grattis igjen- håper du får sove godt

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- tor2502
- Innlegg: 545
- Registrert: 19 mar 2013, 00:23
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
- Bosted: Holmestrand
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Grattis med flott sykkel og lappen.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Mange av postene her har jeg lest fra mobilen og dermed har jeg spurt om sting det allerede er svart på etc. da jeg har oversett poster og det beklager jeg.
Uansett, skal se om jeg finner en løsning på hjelm problematikken, men i dag og i morgen frister det ikke veldig å kjøre rundt da det har meldt litt ruskevær. Dog tok jeg sjansen på og kjøre på jobb i dag
Gjør ikke noe å jobbe når man har en slik utsikt fra kontorvinduet :-)å
Uansett, skal se om jeg finner en løsning på hjelm problematikken, men i dag og i morgen frister det ikke veldig å kjøre rundt da det har meldt litt ruskevær. Dog tok jeg sjansen på og kjøre på jobb i dag

Gjør ikke noe å jobbe når man har en slik utsikt fra kontorvinduet :-)å
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Her kommer det sikkert flere dumme spørsmål fra en fersk MC'er:
Kjørte for første gang på våt vei i regnvær i dag og selv om jeg aldri fikk skrens av noe slag (kjørte svært pent, kanskje alt FOR pent?) men det føltes som om sykkelen skulel forsvinne under meg i hver sving. Jeg turte nesten ikke å legge meg ned i svingene.
Hvor mye mer veigrep mister man egenetlig når veien er våt?
Jeg skjønenr at det ikke finens noe fasitsvar her da det er en haug av variabler som spiller inn for å finne korrekte tall, men la oss si man kjører i fartgrensen på "vanlige" veier med "vanlige" svinger. (igjenn, jeg skjønner at det blir ganske diffust). Klarer man de samme svingene i de samme hastighetene uten direkte fare for å skli?
Føler nesten jeg må balansere meg rundt runkjøringer, hehe.
På tørr asfalt har jeg rimelig kontroll og der går det til det skraper i fothvilere, men på våt vei har jeg ikek lyst til å prøve dette på en måte som gjør at jeg "går over ende" som bestemor pleide å si...
Tar meg en kaffekopp jeg... for den beskrivelsen var jeg ikke mye stolt av!

Kjørte for første gang på våt vei i regnvær i dag og selv om jeg aldri fikk skrens av noe slag (kjørte svært pent, kanskje alt FOR pent?) men det føltes som om sykkelen skulel forsvinne under meg i hver sving. Jeg turte nesten ikke å legge meg ned i svingene.
Hvor mye mer veigrep mister man egenetlig når veien er våt?
Jeg skjønenr at det ikke finens noe fasitsvar her da det er en haug av variabler som spiller inn for å finne korrekte tall, men la oss si man kjører i fartgrensen på "vanlige" veier med "vanlige" svinger. (igjenn, jeg skjønner at det blir ganske diffust). Klarer man de samme svingene i de samme hastighetene uten direkte fare for å skli?
Føler nesten jeg må balansere meg rundt runkjøringer, hehe.
På tørr asfalt har jeg rimelig kontroll og der går det til det skraper i fothvilere, men på våt vei har jeg ikek lyst til å prøve dette på en måte som gjør at jeg "går over ende" som bestemor pleide å si...
Tar meg en kaffekopp jeg... for den beskrivelsen var jeg ikke mye stolt av!


- evike
- Innlegg: 1825
- Registrert: 26 des 2009, 15:43
- Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
- Bosted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Dette er sikkert av den typen spørsmål hvor du får 3030 forskjellige svar, jeg svarer bare for meg selv.
Jeg synes det verste er i starten av regnværet hvor veien bare er LITT våt og støv, pollen og annet fremdeles lager "film" på veien.
Da er det i grunnen bedre når både jeg og regnværet har fått kjørt oss inn, og alt er vått... Neida, har regndress, ikke gjennom våt.
Etter en stund kjennes det liksom mer naturlig å kjøre NESTEN normalt igjen, hvorvidt det har med veiens beskaffelse eller meg selv som har blitt vant til utysket er ikke godt å svare ordentlig på, men det kjennes ihvertfall ut som veigrepet er nesten normalt (men bare NESTEN) igjen.
Jeg synes det verste er i starten av regnværet hvor veien bare er LITT våt og støv, pollen og annet fremdeles lager "film" på veien.
Da er det i grunnen bedre når både jeg og regnværet har fått kjørt oss inn, og alt er vått... Neida, har regndress, ikke gjennom våt.
Etter en stund kjennes det liksom mer naturlig å kjøre NESTEN normalt igjen, hvorvidt det har med veiens beskaffelse eller meg selv som har blitt vant til utysket er ikke godt å svare ordentlig på, men det kjennes ihvertfall ut som veigrepet er nesten normalt (men bare NESTEN) igjen.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Bosted: Åsgårdstrand
Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Med normal kjøring, sånn som du og jeg gjør, er det praktisk talt ingen forskjell. Nå kommer det helt sikkert mange som sier det motsatte, men dersom du kjører så pent som du sier, er det ikke noe problem. Jeg har i løpet av mine 5 år aldri opplevd at den slipper i svingen pga vått føre. Har slipp pga minusgrader, og slipp ved brems (og gammel gummi), slipp i sving pga grus på asfalt. Ha respekt for våt vei, men ikke vær redd for den
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Takker for svar.
Det værste føler jeg er rundkjøringer med litt hjulspor i. Føler jeg "stivner" på en kontrollert måte. Tør ikke å legge meg normalt over og fullføre i greit tempo, men sakker heller ned og tar en langt mer forsiktig sving og ender opp i en større bue. Ser sikkert veldig snålt ut for en erfaren MC'er som kjører bak, men for meg er dette heeeelt nytt, hehe.
Kommer nok inn i det selv etter hvert, men med bil er det jo ingen krise om det begynner å skli litt i en sving. Den har jo fire hjul, ABS/Antisladd og hundre andre ting som redder deg, men med sykkelen får du kun EN sjans og den sjansen vil jeg ikke ta. Å "skli over ende" midt i en sving på trafikkert vei med 300kg. sykkel over meg er ikke akkurat en situasjon jeg ønsker å provosere frem :)
Men det er betryggende å høre at våt vei mer eller mindre har det samme veigrepet i normale hastigheter. Da kan jeg muligens trygt prøve å presse meg LITT til :)
Det tryggeste er nok å kjøre bak noen med lignende sykkel et stykke på våt vei for å få ett inntrykk av hvilken fart man trygt kan ha gjennom diverse svinger på våt vei. men den tiden kommer nok snart. Sesongen ligger jo forran meg, og sommerferien er snart i sikte, så da håper jeg at det blir noen treff på sikt.
Men de dummeste spørsmålene tar jeg her i forumet tror jeg. LITT verdighet må jeg da kunne få lov til å bevare oppi dette
I ettertid så tenker jeg at banekjøring på våt vei hadde gitt meg ekstremt mye mer kunnskap enn banekjøringen jeg hadde på tørr asfalt...
Det værste føler jeg er rundkjøringer med litt hjulspor i. Føler jeg "stivner" på en kontrollert måte. Tør ikke å legge meg normalt over og fullføre i greit tempo, men sakker heller ned og tar en langt mer forsiktig sving og ender opp i en større bue. Ser sikkert veldig snålt ut for en erfaren MC'er som kjører bak, men for meg er dette heeeelt nytt, hehe.
Kommer nok inn i det selv etter hvert, men med bil er det jo ingen krise om det begynner å skli litt i en sving. Den har jo fire hjul, ABS/Antisladd og hundre andre ting som redder deg, men med sykkelen får du kun EN sjans og den sjansen vil jeg ikke ta. Å "skli over ende" midt i en sving på trafikkert vei med 300kg. sykkel over meg er ikke akkurat en situasjon jeg ønsker å provosere frem :)
Men det er betryggende å høre at våt vei mer eller mindre har det samme veigrepet i normale hastigheter. Da kan jeg muligens trygt prøve å presse meg LITT til :)
Det tryggeste er nok å kjøre bak noen med lignende sykkel et stykke på våt vei for å få ett inntrykk av hvilken fart man trygt kan ha gjennom diverse svinger på våt vei. men den tiden kommer nok snart. Sesongen ligger jo forran meg, og sommerferien er snart i sikte, så da håper jeg at det blir noen treff på sikt.
Men de dummeste spørsmålene tar jeg her i forumet tror jeg. LITT verdighet må jeg da kunne få lov til å bevare oppi dette

I ettertid så tenker jeg at banekjøring på våt vei hadde gitt meg ekstremt mye mer kunnskap enn banekjøringen jeg hadde på tørr asfalt...
Re: Sv: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Siden det ser ut som du har oversett svaret mitt, så poster jeg det igjen :)KydeX skrev:Det er vel ofte slik at man må bruke f.eks en vaier med hempe i begge ender. Så trer man den gjennom hele "tryneporten" og så henger endene over den kroken.Bjerknez skrev:Bare et spørsmål som sikkert virker veldig dumt...
Det er en slik "krok" under salen som det skal gå ann å feste hjelmen til, men uansett hvor mye jeg prøvde så fant jeg ingen måte og feste reima til denne kroken for så og sette på salen igjen. Er det noen spesiell teknikk her?
Føler meg bare såååååå amatør akkurat nå, hehe.
Men siden du har Schuberth C3 så kan jeg anbefale denne :
http://www.revzilla.com/motorcycle/schuberth-helmetlok" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan festes hvor som helst på sykkelen og i hakereima på hjelmen. Tar lite plass også.
Sent fra min C6903 via Tapatalk
http://www.revzilla.com/motorcycle/schuberth-helmetlok" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent fra min C6903 via Tapatalk
- omaas
- Innlegg: 551
- Registrert: 17 mar 2012, 12:20
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
- Bosted: Melhus
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Som flere har nevnt her er det ikke noe problem med normal kjøring, men vær oppmerksom på at en nedbremsing kan bli en god del lengre. Så hold litt ekstra avstand.
Sent from my not so smart Phone using Tapatalk
Sent from my not so smart Phone using Tapatalk
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Bosted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Enkleste kuren er å kjøre mer i regn, jeg hadde det akkurat som deg det første året. Det sitter føret og fremst mellom ørene. Nå tenker jeg lite på det, og det eneste jeg justerer ned er pådrag ut av sving som blir litt mindre hissig.
På høsten skal man passe seg for vått løv, det er glatt som faen. Etter en varm, tørr periode skal man også være litt obs med en gang regnet kommer - Som Evike sier. Og jeg er svært obs i rundkjøringer og kryss der det ligger bensinstasjoner i nærheten når det er vått. Alltids noe dieselsøl ute og går, og det ser man ikke nødvendigvis så lett på våt vei.
Ut over det: Tut og kjør, de fleste moderne MC dekk har gode egenskaper på vått føre. Bekymrer dette veldig kan du velge dekk som vinner testene på vått, neppe noen forskjell i praksis med normal kjøring. Men kan gjøre godt for det mentale.
På høsten skal man passe seg for vått løv, det er glatt som faen. Etter en varm, tørr periode skal man også være litt obs med en gang regnet kommer - Som Evike sier. Og jeg er svært obs i rundkjøringer og kryss der det ligger bensinstasjoner i nærheten når det er vått. Alltids noe dieselsøl ute og går, og det ser man ikke nødvendigvis så lett på våt vei.
Ut over det: Tut og kjør, de fleste moderne MC dekk har gode egenskaper på vått føre. Bekymrer dette veldig kan du velge dekk som vinner testene på vått, neppe noen forskjell i praksis med normal kjøring. Men kan gjøre godt for det mentale.
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- Bjerknez
- Innlegg: 24580
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Sv: Bjerknez' logg - Yamaha V-Star 1300 - Lappen i boks!
Beklager, jeg så posten din, men glemte den helt av i farten. :-)KydeX skrev:Siden det ser ut som du har oversett svaret mitt, så poster jeg det igjen :)KydeX skrev:Det er vel ofte slik at man må bruke f.eks en vaier med hempe i begge ender. Så trer man den gjennom hele "tryneporten" og så henger endene over den kroken.Bjerknez skrev:Bare et spørsmål som sikkert virker veldig dumt...
Det er en slik "krok" under salen som det skal gå ann å feste hjelmen til, men uansett hvor mye jeg prøvde så fant jeg ingen måte og feste reima til denne kroken for så og sette på salen igjen. Er det noen spesiell teknikk her?
Føler meg bare såååååå amatør akkurat nå, hehe.
Men siden du har Schuberth C3 så kan jeg anbefale denne :
http://www.revzilla.com/motorcycle/schuberth-helmetlok" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan festes hvor som helst på sykkelen og i hakereima på hjelmen. Tar lite plass også.
Sent fra min C6903 via Tapatalk
http://www.revzilla.com/motorcycle/schuberth-helmetlok" onclick="window.open(this.href);return false;
Sent fra min C6903 via Tapatalk
Synes denne var litt dyr, spesielt når jeg ser Biltema og Clas Ohlson har lignende løsninger for under hundrelappen. Det er jo bare snakk om å gjøre det hakket værre for tyver og stjele hjelmen. En slik wire klipper man jo uansett lett over med en god avbiter og er det noe tyvene har med seg så er dte vel en slik.
Ulåste hjelmet stjeles vel først og da vil jeg vertfall låse min. Om det står Scuberth på låsen og den koster 300,- + frakt/moms etc. eller om det står "noname" på låsen til en brøkdel av prisen tror jeg spiller liten trille. Dessuten så har jeg lett tilgang til reklamasjon etc. da jeg har flere Biltame og Clas Ohlson butikker innen 2 mil's rekkevidde. :)