Elolz - Honda VTR SP1

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Honda VTR?

Legg inn av sankyo »

Med mindre man kjøper med lån. Da kreves det fullkasko.
Live long and prosper :janikk

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

Jacobsen skrev:Holdt deg til ansvar. Kasko på en sykkel til 70 000 er vel ikke noe poeng uansett?
Sykkelen min har en markedspris på ca 80.000, men jeg har kasko likevel, riktig nok gjennom jernbanen, men fortsatt 10.000 i året med 30%. Grunnen er at til tross for 2 sesonger på lettmc føler jeg meg ikke sikker nok på at jeg ikke kan havne i en ulykke til å risikere å miste alt :-k Da betaler jeg heller for de to årene med sikkerhet :mk

JK95
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098

Legg inn av JK95 »

Elolz skrev:
JK95 skrev:
Jacobsen skrev:Holdt deg til ansvar. Kasko på en sykkel til 70 000 er vel ikke noe poeng uansett?
Sykkelen min har en markedspris på ca 80.000, men jeg har kasko likevel, riktig nok gjennom jernbanen, men fortsatt 10.000 i året med 30%. Grunnen er at til tross for 2 sesonger på lettmc føler jeg meg ikke sikker nok på at jeg ikke kan havne i en ulykke til å risikere å miste alt :-k Da betaler jeg heller for de to årene med sikkerhet :mk
Misunner dere som kan få gjennom jernbanen. Jeg har 70% bonus 2.år, og må likevel ut med 15.000 for fullkasko på alt av R-sykler. :sorry

Det kommer jo også litt an på hvor mye de pengene som sykkelen koster betyr for deg. De som sitter med lite eller nedbetalt lån og en grei sum på kontoen har fint råd til å totalvrake en sykkel til 100.000 og gå ut å kjøpe seg en ny. For meg er det store deler av kontoen min som jeg absolutt ikke har råd til å miste. Selv om det selvfølgelig neppe skjer.

Er rimelig sikker på egne kjøreferdigheter til å ikke fororsake en ulykke, men er det uforutsette som har satt en støkk i meg etter jeg sklei på diesel med 250'en for et par år siden. Ble jo ikke noe nevneverdige skader akkurat, men det satt seg en støkk: hva hvis dette hadde skjedd i litt høyere fart, eller jeg hadde havnet i motsatt kjørefelt? Denne ble også litt frisket opp da bakhjulet sklei ut på diesel/olje med Duc'en og jeg måtte redde den fra en highside. Er mye rart som kan skje. Et kjede kan ryke og blokkere, en hjort kan løpe ut i veien etc.
Sant, er selv redd for slike uhell... Alle burde hatt jernbanepersonalets forsikring eller hva? Er 18 år med 20% fra lettsykkel, hadde aldri hatt råa til Gixxer hvis ikke det hadde blitt læretid i jernbanen...

LordShaft
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Kontakt:

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR vs SV?

Legg inn av LordShaft »

Faen...dette høres spennende ut. Jeg kan ikke få sagt nok hvor deilig lyden i sv1000 er :thumleft

Note 4

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Elolz skrev:Vinter er ikke sunt.. her er det frem og tilbake mellom mobile.de og YouTube. :knegg Har sjekket opp i forsikringspriser på syklene jeg vurderer. SV1000S har av en eller annen grunn halve forsikringsprisen av Firestorm, selv om SV har 10hester mer. :scratch Har vel egentlig innsett at jeg kommer til å være mer enn fornøyd med begge disse, og at SP2 blir litt mer enn jeg vil legge ut, både med tanke på pris på sykkel og forsikringspris.

Så snart faren for frost er over, er planen å fly til en by i Nord-Tyskland (litt etter hvor det er mest interessante sykler), prøvekjøre sykler i området, kjøpe en og kjøre opp gjennom Danmark og ta danskebåten til Bergen. :prf Satser på frostfaren er vekke om en mnd eller to. :-k
Du behøver bare frost fritt fra Hamburg til Hirtshal og når du kommer til Bergen så er det bare å leie henger hvis det trengs.Merk at det blir kjørbart der nede mye tidligere enn her.Er bare så vidt snø ved siden av veien på E45.Skal dobbelt sjekke med webcam i morgen.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

LordShaft skrev:Faen...dette høres spennende ut. Jeg kan ikke få sagt nok hvor deilig lyden i sv1000 er :thumleft

Note 4
Toven her i forumet har så vidt jeg vet en SV650(?) og denne har vertfall en ovverraskende feit lyd. Den er muligens ikke orginal, men dog... :thumleft
Må faktisk si jeg har sansen for den sykkelen. Minner meg litt om en Hornet egentlig...

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Du må nok på med slip on eller effektanlegg for å få den aller deiligste lyden....men disse er vel ikke katalysator på, så det holder med slip on. Uansett. Rå sykkel som jeg tror han vil få mye glede av...:thumleft

Note 4

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Helvete den var fet lakket.... Skal du ha slip-on til Honda, syns jeg Leo vince har best lyd.... SV1000 låter helt klart best med yhusamura potter eller hvordan det skrives

Note 4

Toven

Legg inn av Toven »

Elolz skrev:Slip-on skal jeg selvfølgelig ha! Samme om det blir Firestorm eller SV ;-)

Blir det SV, så blir det i blått eller rødt med fullkåper:
Bilde
Fullkåpe og doble potter, altså sv1000, er så sexy :yeyeye
Om du får skaffa solo-seat (vanskelig å få tak i eller dyrt) så er det hawt som pokker :-)å

Slip-on på min ja, Delkevic som er billig og ålreit. Hadde jeg hatt en 1000 hadde jeg gått for M4 :D

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Det har kommet litt snø noen få steder på veien nedover.Her fra nylig oppdarte webcam langs E45 og A7.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
gorbys
Motorsykkelen din: Suzuki GS750 E

Legg inn av gorbys »

Overraskende feit lyd av 650n ja, men det samme gjelder v-stromen og. Så noko rett må da Suzuki ha gjort :-P

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Blå sv1000 til salgs på finn no men du har vel allerede sett den :-P

LordShaft
Kontakt:

Legg inn av LordShaft »

Feit

Note4

Brukeravatar
gorbys

Legg inn av gorbys »

Akrapovic eksos med yoshimura logo og på den der ;-)

Svar