Elolz - Honda VTR SP1
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl
Du har jo oppsummert dette ganske bra.
Vitsen med SP1 er at den var den første VTR.
Så etter noen år kommer de med en oppgradering, og da blir det SP2, enkelt og greit.
Både VS og Firestorm er ett resultat av TL og VTR, litt snillere motorer og mere brukervennlige sportsykler.
Samtidig ga de litt inntekt siden VTR og spesielt TL ikke var noen storselgere og heller ikke ble produsert i veldig mange år.
Hele dette V-twin greiene med TL og VTR kommer fra superbike.
I den tiden var det 750 cc for 4 syl. og 1000 cc for twin.
Japsene mente at Ducati hadde en kjempefordel med twin og ville prøve å bryte Ducati sin totale dominans i VM. Suzuki og Honda brukte vanvittig mye penger på å utvikle helt nye sykler og motorer.
Honda lykkes og tok flere VM medaljer, men Suzuki var en mislykket satsning og droppet hele greiene og kun brukte GSX-R 750.
Når det kom nye regler i VM, 1000cc for 4 syl og 1100 cc for twin ga Honda også opp twin i superbike.
Ducati er fortsatt overlegne med antall VM titler, men det er en stund siden de har vunnet nå.
Men neste år er det nye regler igjen, og i 2014 ble det kjørt løp med sykler både med 2014 reglementet og det nye 2015 reglementet. Og der var Ducati veldig overbevisende, så kanskje det blir ny tittel i 2015?
Vitsen med SP1 er at den var den første VTR.
Så etter noen år kommer de med en oppgradering, og da blir det SP2, enkelt og greit.
Både VS og Firestorm er ett resultat av TL og VTR, litt snillere motorer og mere brukervennlige sportsykler.
Samtidig ga de litt inntekt siden VTR og spesielt TL ikke var noen storselgere og heller ikke ble produsert i veldig mange år.
Hele dette V-twin greiene med TL og VTR kommer fra superbike.
I den tiden var det 750 cc for 4 syl. og 1000 cc for twin.
Japsene mente at Ducati hadde en kjempefordel med twin og ville prøve å bryte Ducati sin totale dominans i VM. Suzuki og Honda brukte vanvittig mye penger på å utvikle helt nye sykler og motorer.
Honda lykkes og tok flere VM medaljer, men Suzuki var en mislykket satsning og droppet hele greiene og kun brukte GSX-R 750.
Når det kom nye regler i VM, 1000cc for 4 syl og 1100 cc for twin ga Honda også opp twin i superbike.
Ducati er fortsatt overlegne med antall VM titler, men det er en stund siden de har vunnet nå.
Men neste år er det nye regler igjen, og i 2014 ble det kjørt løp med sykler både med 2014 reglementet og det nye 2015 reglementet. Og der var Ducati veldig overbevisende, så kanskje det blir ny tittel i 2015?
- Tobben84
- Innlegg: 754
- Registrert: 04 feb 2014, 13:01
- Motorsykkelen din: 2011 Triumph Scrambler
- Bosted: Stavanger
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl
Sett denne:
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
http://m.finn.no/mc/all/ad.html?finnkod ... rough=true" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl
SV1000 med effektanlegg er helt hinsides porno lyd i
Note 4

Note 4
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl
650 ooooooooogLordShaft skrev:SV1000 med effektanlegg er helt hinsides porno lyd i![]()
Note 4


Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl
Virker som du har satt deg mer inn i SV1000 enn eg har, har liksom registrert at folk har hatt problem med magnetene men har ikkje satt meg så godt inn i det, før no. Trur eg skal sjekke magnetene når eg bytter olje!
Husk også at i utlandet så kjøyrer dei ofte året rundt, vedlikehold er også ofte så som så. Ser f.eks på Suzuki GS forumet i usa og de har jo problemer med alt mellom himmel og jord. Hører ikke noe om det her til lands
Er det berre meg eller ser den sp2'en rimelig snål ut? Jaja, smaken er som baken. Sikkert artig å kjøyre fordiom:)

Husk også at i utlandet så kjøyrer dei ofte året rundt, vedlikehold er også ofte så som så. Ser f.eks på Suzuki GS forumet i usa og de har jo problemer med alt mellom himmel og jord. Hører ikke noe om det her til lands

Er det berre meg eller ser den sp2'en rimelig snål ut? Jaja, smaken er som baken. Sikkert artig å kjøyre fordiom:)
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl
Hva mener du med snål?
Synes den ser ganske så bra ut.
https://www.youtube.com/watch?v=qfBC0KwBeQ4" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=AWW5iiwxd9E" onclick="window.open(this.href);return false;

Synes den ser ganske så bra ut.
https://www.youtube.com/watch?v=qfBC0KwBeQ4" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=AWW5iiwxd9E" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl
Synest den ser bra ut fra siden og bakfra, men dei store lyktene og det trekanta luftinntaket gjer at eg synes den ser ut som ei forvirra ugle i fronten
Fin lyd da, i den og. :-)

Fin lyd da, i den og. :-)
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl
Litt å sikle på :-)
https://www.youtube.com/watch?v=Zaq_tbS ... freload=10" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.youtube.com/watch?v=Zaq_tbS ... freload=10" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/motorrad-insera ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- ole m.
- Innlegg: 313
- Registrert: 07 feb 2010, 23:10
- Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.
- Bosted: Oslo
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl
Du bekymrer deg alt for mye. Kjøp den av de som du har lyst på, råd til å kjøpe og råd til å forsikre. Jeg har hatt VTR 1000 og TL 1000 S, begge er gode maskiner. Jeg har kjørt SV 1000 og RSV 1000 også. Ville valgt TL-S før SV, bedre dempere og bedre sittestilling, om man liker den litt sportslig. TL-motoren er en fantastisk maskin, du trenger ikke være bekymret for denne, men det er ingen lettsvinget maskin. Den krever en bestemt fører, og er vel ikke noen nybegynnersykkel.
Alle syklene du nevner her er bra, og ikke glem TRX 850 heller. Les mindre på nettet, og kjøp deg en morsom twin som du har lyst på!
Alle syklene du nevner her er bra, og ikke glem TRX 850 heller. Les mindre på nettet, og kjøp deg en morsom twin som du har lyst på!
KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974
- mortenolb
- Innlegg: 3618
- Registrert: 03 mai 2013, 23:02
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
- Bosted: Hobøl
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR SP2?
Har ikke Aprilia litt sånn "random-syndrom"? Type lampa som indikerer at fjernlysa er på tar fyr 

Re: Elolz- Honda CBR600F4i - På jakt etter 1000cc 2cyl
Kjempe godt valg av sykkel.Elolz skrev:Da har jeg muligens funnet noe, har send mail for å høre litt mer om denne:
VTR SP2 2003, 32.000km, 5490 euro. M/LeoVince, setedeksel og hugger.
http://goo.gl/b4uWvK
Desidert den beste japsetwin.

Litt synd med lav kronekurs akkurat nå da.
Fordelen med import er at du kan ta den inn, betale moms nå, og ta toll senere.
Da kan du dele opp utgiftene litt.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR SP2?
Den sykkelen er så feit.... En av de virkelig store klassikerne i denne tidsepoken
Note 4

Note 4
-
- Innlegg: 31
- Registrert: 20 feb 2012, 16:53
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA
- Bosted: Svelvik
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR SP2?
Har hatt TL1000S med Ølindemper, ikke noe problem orginaldemperen ble visst for varm. Men det som er fint med SP1-2, er at hvis man kjører over fjellet på Isle of Man, ser man statue av Joey Dunlop på SP1. Kjørte over der med en CB1100R, fin tur.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Honda VTR?
Derfor jeg alltid henvender meg til folk som kan motorsykkel når det kommer til spm rundt motorsykkel forsikring
Note 4
Note 4
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Honda VTR?
Holdt deg til ansvar. Kasko på en sykkel til 70 000 er vel ikke noe poeng uansett?
- sankyo
- Innlegg: 566
- Registrert: 12 aug 2013, 14:30
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
- Bosted: Oslo
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Honda VTR?
Med mindre man kjøper med lån. Da kreves det fullkasko.
Live long and prosper 

-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Honda VTR?
Sykkelen min har en markedspris på ca 80.000, men jeg har kasko likevel, riktig nok gjennom jernbanen, men fortsatt 10.000 i året med 30%. Grunnen er at til tross for 2 sesonger på lettmc føler jeg meg ikke sikker nok på at jeg ikke kan havne i en ulykke til å risikere å miste altJacobsen skrev:Holdt deg til ansvar. Kasko på en sykkel til 70 000 er vel ikke noe poeng uansett?


-
- Innlegg: 1081
- Registrert: 29 okt 2011, 16:48
- Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
- Bosted: Trondheim
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - Honda VTR?
Sant, er selv redd for slike uhell... Alle burde hatt jernbanepersonalets forsikring eller hva? Er 18 år med 20% fra lettsykkel, hadde aldri hatt råa til Gixxer hvis ikke det hadde blitt læretid i jernbanen...Elolz skrev:Misunner dere som kan få gjennom jernbanen. Jeg har 70% bonus 2.år, og må likevel ut med 15.000 for fullkasko på alt av R-sykler.JK95 skrev:Sykkelen min har en markedspris på ca 80.000, men jeg har kasko likevel, riktig nok gjennom jernbanen, men fortsatt 10.000 i året med 30%. Grunnen er at til tross for 2 sesonger på lettmc føler jeg meg ikke sikker nok på at jeg ikke kan havne i en ulykke til å risikere å miste altJacobsen skrev:Holdt deg til ansvar. Kasko på en sykkel til 70 000 er vel ikke noe poeng uansett?Da betaler jeg heller for de to årene med sikkerhet
![]()
Det kommer jo også litt an på hvor mye de pengene som sykkelen koster betyr for deg. De som sitter med lite eller nedbetalt lån og en grei sum på kontoen har fint råd til å totalvrake en sykkel til 100.000 og gå ut å kjøpe seg en ny. For meg er det store deler av kontoen min som jeg absolutt ikke har råd til å miste. Selv om det selvfølgelig neppe skjer.
Er rimelig sikker på egne kjøreferdigheter til å ikke fororsake en ulykke, men er det uforutsette som har satt en støkk i meg etter jeg sklei på diesel med 250'en for et par år siden. Ble jo ikke noe nevneverdige skader akkurat, men det satt seg en støkk: hva hvis dette hadde skjedd i litt høyere fart, eller jeg hadde havnet i motsatt kjørefelt? Denne ble også litt frisket opp da bakhjulet sklei ut på diesel/olje med Duc'en og jeg måtte redde den fra en highside. Er mye rart som kan skje. Et kjede kan ryke og blokkere, en hjort kan løpe ut i veien etc.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR vs SV?
Faen...dette høres spennende ut. Jeg kan ikke få sagt nok hvor deilig lyden i sv1000 er
Note 4

Note 4
- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR vs SV?
Du behøver bare frost fritt fra Hamburg til Hirtshal og når du kommer til Bergen så er det bare å leie henger hvis det trengs.Merk at det blir kjørbart der nede mye tidligere enn her.Er bare så vidt snø ved siden av veien på E45.Skal dobbelt sjekke med webcam i morgen.Elolz skrev:Vinter er ikke sunt.. her er det frem og tilbake mellom mobile.de og YouTube.Har sjekket opp i forsikringspriser på syklene jeg vurderer. SV1000S har av en eller annen grunn halve forsikringsprisen av Firestorm, selv om SV har 10hester mer.
Har vel egentlig innsett at jeg kommer til å være mer enn fornøyd med begge disse, og at SP2 blir litt mer enn jeg vil legge ut, både med tanke på pris på sykkel og forsikringspris.
Så snart faren for frost er over, er planen å fly til en by i Nord-Tyskland (litt etter hvor det er mest interessante sykler), prøvekjøre sykler i området, kjøpe en og kjøre opp gjennom Danmark og ta danskebåten til Bergen.Satser på frostfaren er vekke om en mnd eller to.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
- Bjerknez
- Innlegg: 24621
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR vs SV?
Toven her i forumet har så vidt jeg vet en SV650(?) og denne har vertfall en ovverraskende feit lyd. Den er muligens ikke orginal, men dog...LordShaft skrev:Faen...dette høres spennende ut. Jeg kan ikke få sagt nok hvor deilig lyden i sv1000 er![]()
Note 4

Må faktisk si jeg har sansen for den sykkelen. Minner meg litt om en Hornet egentlig...
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR vs SV?
Du må nok på med slip on eller effektanlegg for å få den aller deiligste lyden....men disse er vel ikke katalysator på, så det holder med slip on. Uansett. Rå sykkel som jeg tror han vil få mye glede av...
Note 4

Note 4
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR vs SV?
Helvete den var fet lakket.... Skal du ha slip-on til Honda, syns jeg Leo vince har best lyd.... SV1000 låter helt klart best med yhusamura potter eller hvordan det skrives
Note 4
Note 4
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR vs SV?
Fullkåpe og doble potter, altså sv1000, er så sexy

Om du får skaffa solo-seat (vanskelig å få tak i eller dyrt) så er det hawt som pokker :-)å
Slip-on på min ja, Delkevic som er billig og ålreit. Hadde jeg hatt en 1000 hadde jeg gått for M4

- Kawagutten
- Innlegg: 2902
- Registrert: 04 jul 2011, 01:18
- Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
- Bosted: Vestfold
Re: Elolz- Honda CBR600F4i - VTR vs SV?
Det har kommet litt snø noen få steder på veien nedover.Her fra nylig oppdarte webcam langs E45 og A7.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++