Nå drar vi på tur! Blir DU med? - Nå med videoklipp!

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av AJ »

Da er jeg kommet trygt og godt hjem igjen etter RoadTrip turen vår.
Setter meg ned etterpå og leser det Globe har lagt ut fra tuen så langt. Gleder meg! :thumleft

Kommer vel til å skrive litt selv også, tenker jeg... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Globe »

Da har også jeg kommet meg hjem etter turen. Turen er ikke ferdig før Dexter melder om sin hjemkomst! Han hadde 18 mil mer enn meg fra Dombås før han sto på trappa hjemme, så han trenger nok enda et par, tre timer før han kan kalle turen for avsluttet :thumleft

Nå er det utpakking og endel redigeringsjobb som skal til før jeg kan lage et lite tureferat for de som er interessert i å lese det. Regner med at AJ og Dexter også bidrar med noen av "sine versjoner". :knegg :lol

Gammelgutt har gitt sitt bidrag ser jeg, bra!! :thumleft

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Duville »

Globe skrev:Da har også jeg kommet meg hjem etter turen. Turen er ikke ferdig før Dexter melder om sin hjemkomst! Han hadde 18 mil mer enn meg fra Dombås før han sto på trappa hjemme, så han trenger nok enda et par, tre timer før han kan kalle turen for avsluttet :thumleft

Nå er det utpakking og endel redigeringsjobb som skal til før jeg kan lage et lite tureferat for de som er interessert i å lese det. Regner med at AJ og Dexter også bidrar med noen av "sine versjoner". :knegg :lol
Gammelgutt har gitt sitt bidrag ser jeg, bra!! :thumleft
--- siden du, når du nevner Aj og Dexter sine innlegg og deretter flirer og ler så skjønner jeg at du ikke har så mye tro på de versjonene :lol :lol :lol ser jo forøvrig frem til å lese alle tre

Brukeravatar
Nasseline
Innlegg: 49
Registrert: 13 feb 2010, 17:50
Motorsykkelen din: har ingen
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Nasseline »

Dexter ventes hjem hvert øyeblikk :)

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Dexter »

Sånn, da er jeg kommet hjem. Litt sliten, men like blid - og noen erfaringer rikere. Men ikke minst, full av gode minner fra en fantastisk fin tur. Når ting har roet seg og alle har fått nødvendig dose av min oppmerksomhet så skal jeg få lagt ut noen ord om turen, men Globe har nok mest av både bilder og film, så han får ta seg av det som multimediske så kan jeg ihvertfall bidra med tekst :thumleft

Kan sånn umiddelbart si at jeg har kommet til en erkjennelse... jeg har feil sykkel... må nok bytte, så DEN avgjørelsen er tatt... rart hvordan en får så mye tid til å tenke når en sitter i time etter time på en motorsykkel :knegg

Vel vel, akkurat den delen kommer jeg tilbake til senere. Nå er det badekar, kaffe, kake, svigermor, kone, barn osv osv. Snakkes plutselig :janikk

EDIT: Turen min ble på 1129Km
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Globe »

Godt å høre fra deg! Da er selve turen avsluttet :thumleft

Hils Nasseline og kos deg med dine!

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Globe »

Her er et foreløpig kart over min rute og hvem jeg var sammen med hvor :D

Turen summeres til 1.242 km :thumleft

Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av AJ »

Dexter skrev:Sånn, da er jeg kommet hjem. Litt sliten, men like blid -
Bra! Godt at du er kommet trygt hjem igjen til dine, Dexter
Og like blid! Det var i grunnen gjennomgangstonen hos oss alle på denne turen - mye morsomt, smil og latter :thumleft

Flott tur, folkens!!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Godtvoksen

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Godtvoksen »

Hørte nettopp om en MC-ulykke på radioen ( http://www.vg.no/nyheter/innenriks/arti ... d=10044126 )og måtte logge meg på her for å se om det var gått bra med dere alle... :thumleft
Det har vært hyggelig å følge dere. :bananas

Må kaste meg på en slik tur en gang... :thumleft

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av OleB »

Dexter skrev: Kan sånn umiddelbart si at jeg har kommet til en erkjennelse... jeg har feil sykkel... må nok bytte, så DEN avgjørelsen er tatt... rart hvordan en får så mye tid til å tenke når en sitter i time etter time på en motorsykkel :knegg
Først: Godt å høre dere er alle kommet vel hjem. :thumleft
Har du blitt bitt av den der TDM-basillen du også nå?? ;e Fælt som det byttes sykler om dagen.....
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Dexter »

OleB skrev:
Dexter skrev: Kan sånn umiddelbart si at jeg har kommet til en erkjennelse... jeg har feil sykkel... må nok bytte, så DEN avgjørelsen er tatt... rart hvordan en får så mye tid til å tenke når en sitter i time etter time på en motorsykkel :knegg
Først: Godt å høre dere er alle kommet vel hjem. :thumleft
Har du blitt bitt av den der TDM-basillen du også nå?? ;e Fælt som det byttes sykler om dagen.....
Nei, jeg ser ikke primært etter TDM... men driver å ser etter forskjellige alternativer...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
OleB
Innlegg: 641
Registrert: 15 aug 2009, 19:32
Motorsykkelen din: BMW R1200 GSA - 2011
Sted: Østfold

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av OleB »

Dexter skrev:
OleB skrev:
Dexter skrev: Kan sånn umiddelbart si at jeg har kommet til en erkjennelse... jeg har feil sykkel... må nok bytte, så DEN avgjørelsen er tatt... rart hvordan en får så mye tid til å tenke når en sitter i time etter time på en motorsykkel :knegg
Først: Godt å høre dere er alle kommet vel hjem. :thumleft
Har du blitt bitt av den der TDM-basillen du også nå?? ;e Fælt som det byttes sykler om dagen.....
Nei, jeg ser ikke primært etter TDM... men driver å ser etter forskjellige alternativer...
Hvem gjør vel ikke det egentlig :redface
men jeg har ikke bankkonto som er tilpasset sånne utskeielser for tiden ](*,)
-------------------------
Get the facts, or the facts will get you.
And when you get them, get them right, or they will get you wrong.

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Dexter »

OleB skrev:
Dexter skrev:
OleB skrev:
Dexter skrev: Kan sånn umiddelbart si at jeg har kommet til en erkjennelse... jeg har feil sykkel... må nok bytte, så DEN avgjørelsen er tatt... rart hvordan en får så mye tid til å tenke når en sitter i time etter time på en motorsykkel :knegg
Først: Godt å høre dere er alle kommet vel hjem. :thumleft
Har du blitt bitt av den der TDM-basillen du også nå?? ;e Fælt som det byttes sykler om dagen.....
Nei, jeg ser ikke primært etter TDM... men driver å ser etter forskjellige alternativer...
Hvem gjør vel ikke det egentlig :redface
men jeg har ikke bankkonto som er tilpasset sånne utskeielser for tiden ](*,)
Ikke jeg heller... så jeg vet ikke helt hvordan dette skal ende... ender vel med at lille grønne blir solgt åsså har jeg likevel ikke råd til ny sykkel så da blir det ingenting da i ørten år mens jeg prøver å spare... *sukk*
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av AJ »

OleB skrev:men jeg har ikke bankkonto som er tilpasset sånne utskeielser for tiden ](*,)
Dexter skrev:Ikke jeg heller... så jeg vet ikke helt hvordan dette skal ende... ender vel med at lille grønne blir solgt åsså har jeg likevel ikke råd til ny sykkel så da blir det ingenting da i ørten år mens jeg prøver å spare... *sukk*
Så, så. Plutselig dukker det opp løsninger og dere sitter der med "nye" sykler. De utroligste ting skjer når man minst venter det ;e
Vurderer bytte selv, jeg. Ikke fordi jeg er lei TDM'en, fordi den er 'kranglete' eller 'sliten' eller no', men fordi den faktisk rimelig kjapt nærmer seg 60K. Og da tenker jeg som så at nå må jeg enten kvitte meg med den (for å få noe igjen for'n...) eller så er det like greit å ha den til den har gått sine 2-300.000 km... :P :prop:

Men igjen har TDM'en vist seg å være en turkamerat man kan stole på 100 prosent (bank-i-bordet... :overtro ) - i regn på våt asfalt og på grus og i finværet opp og ned bratte veier med 180 graders svinger :jada: Så sånn sett er det i hvert fall ingen grunn til å bytte :[-(

Mer om turen og 'min versjon' (jfr. Globe... :knegg ) senere i kveld.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Nå drar vi på tur! Blir DU med?

Legg inn av Duville »

Dexter skrev:
OleB skrev:
Dexter skrev:
OleB skrev:
Dexter skrev:
Hvem gjør vel ikke det egentlig :redface
men jeg har ikke bankkonto som er tilpasset sånne utskeielser for tiden ](*,)
Ikke jeg heller... så jeg vet ikke helt hvordan dette skal ende... ender vel med at lille grønne blir solgt åsså har jeg likevel ikke råd til ny sykkel så da blir det ingenting da i ørten år mens jeg prøver å spare... *sukk*

Fraråder på det sterkeste å selge noe før kjøp er i boks -- det er en risk du kommer til å ønske du ikke tok i mange år fremover .... =; =; :[-X :[-X

Svar