Street trackeren "Tripster"
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Street trackeren "Tripster"
Ser ut til at du er inne på noe...ArcticTiger skrev:Jeg kikket litt på dine motorbilder, kan det være et Kamdrev fra Pianofabrikken


- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Bosted: Sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Du kom meg i forkjøpet! GrrrrrBanditmannen skrev:Ser ut til at du er inne på noe...ArcticTiger skrev:Jeg kikket litt på dine motorbilder, kan det være et Kamdrev fra Pianofabrikken![]()
![]()

Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Street trackeren "Tripster"
Men jeg tror det er feil... Ser ikke heelt likt ut, og dessuten er det vel ikke ikke et kamdrev, men et "primærdrev"(ellernosånt) 

- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Du nærmer deg....
den er godt synlig på dette bildet... REdigert:: Mekkern har jo så klart svaret


den er godt synlig på dette bildet... REdigert:: Mekkern har jo så klart svaret



Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Street trackeren "Tripster"
Har vi ikke en vinner her da?mekkern skrev:clutch trykkplata-hullene er til fjærene
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Helt klart!!!Banditmannen skrev:Har vi ikke en vinner her da?mekkern skrev:clutch trykkplata-hullene er til fjærene



Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Som sagt: det var nok enkelt for sånne som mekkern 
Når jeg kappet av eksosen, og fiklet litt med litt deler, fant jeg ut at den passet nesten inni.. Da var det bare å dreie av selve clutchplata og pynte litt på den, så ble litt tøft inni mitt hode... Satt inn et tverrstag i potta og en passe lang pinnebolt som holder denne "skiva", så nå kan jeg prøve å feile til jeg finner en demper som jeg er fornøyd med

Når jeg kappet av eksosen, og fiklet litt med litt deler, fant jeg ut at den passet nesten inni.. Da var det bare å dreie av selve clutchplata og pynte litt på den, så ble litt tøft inni mitt hode... Satt inn et tverrstag i potta og en passe lang pinnebolt som holder denne "skiva", så nå kan jeg prøve å feile til jeg finner en demper som jeg er fornøyd med

Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Gielas
- Innlegg: 772
- Registrert: 31 aug 2011, 19:34
- Motorsykkelen din: BMW R 1200 GSA -16
- Bosted: Sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Kan jeg få et halvt minuspoeng for denne? pliiiiiiiiiiis??Gielas skrev:Mener å huske at du skrev noe om det lenger oppi tråden her....
[hint] til ALLE

Gielas
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
2012: 11072km
2013: 15560km
2014: 20314km
(Tripteller start 2015: 29745km)
(Dekkskift 15/7-15 35466km)
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Litt som jeg holder på med eksosen min nå.. Driver å popper for harde livet, og vi snakker ikke om popcorn... Justere på innmaten, poppe igjen -> ut på prøvetur.. Kom inne drille opp poppene og justere på ny..Twister skrev:Som sagt: det var nok enkelt for sånne som mekkern
Når jeg kappet av eksosen, og fiklet litt med litt deler, fant jeg ut at den passet nesten inni.. Da var det bare å dreie av selve clutchplata og pynte litt på den, så ble litt tøft inni mitt hode... Satt inn et tverrstag i potta og en passe lang pinnebolt som holder denne "skiva", så nå kan jeg prøve å feile til jeg finner en demper som jeg er fornøyd med
Prøver å finne en ballanse mellom støy og litt effekt i motoren...
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Da er endelig et nytt delmål nådd...
Tripsteren går på "alle" 3 sylindere
Den gikk på et par stykker sist jeg prøvde, men etter litt leting, fant jeg ut at den ene coilen ikke klarte å lage gnist under trykk...
Så i dag kjøpte jeg en universal Biltema høyeffektscoil og prøvde... Startet på flekken!!!
Det eneste nå er lading, lader ikke i det hele tatt, så noe er feilkoplet eller brent opp... Skal finne ut av det så snart som mulig...
Men en liten video av oppstarten fikk tomsnes tatt :-)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=_76GJZpg ... fTy7PD_Fs=[/video]
'Deilig lyd av den trippelen!!!!
Tripsteren går på "alle" 3 sylindere

Den gikk på et par stykker sist jeg prøvde, men etter litt leting, fant jeg ut at den ene coilen ikke klarte å lage gnist under trykk...
Så i dag kjøpte jeg en universal Biltema høyeffektscoil og prøvde... Startet på flekken!!!
Det eneste nå er lading, lader ikke i det hele tatt, så noe er feilkoplet eller brent opp... Skal finne ut av det så snart som mulig...
Men en liten video av oppstarten fikk tomsnes tatt :-)
[video]http://www.youtube.com/watch?v=_76GJZpg ... fTy7PD_Fs=[/video]
'Deilig lyd av den trippelen!!!!
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- tomsnes
- Innlegg: 331
- Registrert: 03 okt 2010, 23:46
- Motorsykkelen din: Yamaha MT-01 2006, MotoBi 750 Sei 1976
- Bosted: Sandefjord
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Hallo Twister.
Dette låter aldeles herlig!! Hissig lyd i denne, og det vil ikke forundre meg om den går som et lite helvete også...
Men stå på. Husk at du skel kjøre den til Danmark om 14 dager...
Dette låter aldeles herlig!! Hissig lyd i denne, og det vil ikke forundre meg om den går som et lite helvete også...

Men stå på. Husk at du skel kjøre den til Danmark om 14 dager...
"The more I learn about women, the more I love my motorcycle"
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
Motorens nest viktigste oppgave er å omdanne bensin til lyd.
-
- Innlegg: 2419
- Registrert: 02 mar 2010, 18:40
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
- Bosted: Skien
Re: Street trackeren "Tripster"
Grom lyd! 

Re: Street trackeren "Tripster"
hehe, kanskje dere skal ha like batterier så dere kan bytte når tripstern er tom for strømtomsnes skrev:Hallo Twister.
Men stå på. Husk at du skel kjøre den til Danmark om 14 dager...

- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Deilig lyd ja 
Hehe... om det kun er det som det står på før DK, tar jeg med lader og et ekstra batteri i sekken!!!!
Men det er en utfordring til; Av en eller annen grunn frier ikke cluthcen ut ?? (Jeg har hatt den oppe et par ganger siden den var så veldig hard, det viste seg at jeg hadde lagt wireren med for krappe svinger og jeg trodde den skulle være ferdig smurt... Men etter å ha rettet ut litt svinger og smurt wire, ble den helt fin:-) )
jeg ser at den dytter ut korgen som den skal, og hvis jeg holder clutchen inne og prøver å kickstarte, kjenner jeg at den frier ut... Men setter jeg den i gir når motoren går, er det såpass med motstand at den stopper.
Har forsøkt å stramme opp wire og også på den maøverarmen som dytter på utløserstanga... men det hjelper ikke..
Noen forslag før jeg plukker det fra hverandre igjen??? :[-o<
Ellers har jeg lakket litt til og måtte bare prøve delene på sykklen før jeg har satt på dekor og de siste lagene med klarlakk og mellomslipinger.
Syntes denne fargen ble dritkul!!!, men et pes å maskere mellom det brune og det sorte på frihand. og enda værre å få den tynne tapen jevn.... ikke 100% men fornøyd

Hehe... om det kun er det som det står på før DK, tar jeg med lader og et ekstra batteri i sekken!!!!

Men det er en utfordring til; Av en eller annen grunn frier ikke cluthcen ut ?? (Jeg har hatt den oppe et par ganger siden den var så veldig hard, det viste seg at jeg hadde lagt wireren med for krappe svinger og jeg trodde den skulle være ferdig smurt... Men etter å ha rettet ut litt svinger og smurt wire, ble den helt fin:-) )
jeg ser at den dytter ut korgen som den skal, og hvis jeg holder clutchen inne og prøver å kickstarte, kjenner jeg at den frier ut... Men setter jeg den i gir når motoren går, er det såpass med motstand at den stopper.
Har forsøkt å stramme opp wire og også på den maøverarmen som dytter på utløserstanga... men det hjelper ikke..

Noen forslag før jeg plukker det fra hverandre igjen??? :[-o<
Ellers har jeg lakket litt til og måtte bare prøve delene på sykklen før jeg har satt på dekor og de siste lagene med klarlakk og mellomslipinger.
Syntes denne fargen ble dritkul!!!, men et pes å maskere mellom det brune og det sorte på frihand. og enda værre å få den tynne tapen jevn.... ikke 100% men fornøyd

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Fremdeles til å bukke dypt og erverdig for... Veldig fint med den "pinstripen" mellom lakk fargene.
Hva clutchen angår er jeg ingen ekspert, og det eneste jeg kan tenke på... Er clutch lamellene satt inn riktig, og har du fått riktig type?
Hva clutchen angår er jeg ingen ekspert, og det eneste jeg kan tenke på... Er clutch lamellene satt inn riktig, og har du fått riktig type?
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
-
- Innlegg: 3962
- Registrert: 04 nov 2010, 00:10
- Motorsykkelen din: x
Re: Street trackeren "Tripster"

Ang clutchen, du har vel nye lameller, men har du sjekka at det ikke er noe spor/grader etter de gamle i clutchkorga eller senteret? Hvis det er det, kan det hindre lamellene å bevege seg fram og tilbake, og dermed hindre at den frir helt ut.
- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"
Takker igjen
Likte godt den fargekombinasjonen med den "pinstripen" imellom
Fargen heter "marrakech brown" og er fra BMW biler....
Ville isåfall jeg fått den effekten når jeg kicker med cluchen inne da??? ......litt over gjennomsnitttlig irriterende dette....
Jeg skal nok ta det opp å se etter grader/slitasje som du nevner AT.


Fargen heter "marrakech brown" og er fra BMW biler....
hmmm ja, det er jo nye lameller og jeg kan ikke se at jeg har sett eller kjent noen grader i hverken korga eller akselen.. Det eneste jeg tenker litt på er det som stopper lengden på vandringen... Det er er seegering på akselen og ei distanseskive mellom den og korga....Kan den skiva være for tykk???....ArcticTiger skrev:Fytti så Tøff den blir Twister!
Ang clutchen, du har vel nye lameller, men har du sjekka at det ikke er noe spor/grader etter de gamle i clutchkorga eller senteret? Hvis det er det, kan det hindre lamellene å bevege seg fram og tilbake, og dermed hindre at den frir helt ut.

Ville isåfall jeg fått den effekten når jeg kicker med cluchen inne da??? ......litt over gjennomsnitttlig irriterende dette....
Jeg skal nok ta det opp å se etter grader/slitasje som du nevner AT.
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Street trackeren "Tripster"
Flott farge på sykkeln, nesten samme som på Volvoen min
Nei, den blei litt på kanten, Tripstern ligne overhode ikke på noen "svenson-bil" eller Svenson-sykkel for den slags skyld.
Må innrømme at det blei ganske tøft med bandasjerte eksosrør.

Nei, den blei litt på kanten, Tripstern ligne overhode ikke på noen "svenson-bil" eller Svenson-sykkel for den slags skyld.
Må innrømme at det blei ganske tøft med bandasjerte eksosrør.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Street trackeren "Tripster"

Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
- Crinos
- Innlegg: 2293
- Registrert: 19 feb 2011, 01:24
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Bosted: Vennesla - Vest Agder
- Kontakt:
Re: Street trackeren "Tripster"
Ikke rart jeg likte denTwister skrev:Fargen heter "marrakech brown" og er fra BMW biler....

Selv om min BMW farge #1 er Silbergrau Metallic :)
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
Re: Street trackeren "Tripster"
Sånne prosjekter liker vi godt. Knall fin farge kombinasjon 

- Twister
- Innlegg: 354
- Registrert: 26 aug 2010, 08:59
- Motorsykkelen din: for få....
- Bosted: sandefjord
Re: Street trackeren "Tripster"

Egentlig er den litt for lys i sollys, men det skal jeg nok overleve

jompa: Med slik bandasje er det jo bare å sveise febrilsk!!! men jeg ser jo at du har bestillt et tøfft sort anlegg

( Jeg må nok bytte dette anlegget uansett da jeg ikke får plass til adaptoren til oljekjøleren, og da blir det et helsort anlegg

Brkte nesten hele kvelden i går på å feilsøke på lading

Kom vel frem til at spolene er innenfor satte grenser. ( 4,04 +/- 0,4 Ohm på induksjonsspolen, og 0,48 +/-0,04 Ohm på viklingene i statoren)... og etter en måleprosedyre med 16 forskjellige kobinasjoner på ragulatoren/likeretteren, fant jeg at feil på den... Så ny er bestillt!!!
Egentlig bortkastet å håpe på at noe som helst virket på denne sykkelen, så jeg burde vel bare bestillt en ny tidligere i vinter...
](./images/smilies/grrr.gif)
Det virket som om at clutchen går seg til... rugget litt på den i går, og da kunne jeg sette den i gear uten at den stoppet opp. :[-o<
Stor er den som vet, men større er den som vet hvor en kan spørre
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87
Twisted V; CX500-82
Tripster; XS750-77
Lillegutt; CB350-69
El-Toro; VFR750F-87