Triumph Tiger Explorer 1200

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Svar
ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ArcticTiger »

ojda skrev:Var en liten missforståelse ang prisen,
men den korrekte prisen er
234300 ink reg og klargjøring. :thumleft
Du får gjøre Svenske av deg Ojda, så slepper du unna med 140.000,- svenske kr :oh for Stor-Tigern. Det blr vel omtrent samme prisnivå som i Italia. Så da er vel Sveriges nasjonaløkonomi like dårlig som den Italienske :scratch ?

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Jeg trives utmerket godt som Nordmann, og vil nok fortsette med det til jeg minst
teller 62 lys på kaka. Hva jeg gjør senere vil tiden vise.
Skal da lett klare å finansiere en Norsk Triumph, man er da statsansatt. :lol
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

En liten sammenligning av kraft/vekt på Explorer kontra Tiger 1050. Samt forhåndstall til noen andre sykler i samme sjiktet



Congratulations Coach. I'm sure the bike is a winner and you'll be happy with it, even if you have to make a couple of minor mods to get it the way in which you want it. Power to weight wise...

Marque     Machine         Fuelled   Riderless    hp      h ptw     lb.ft    lb ptw     Combined
Triumph    eXplorer        259        0.0            135    0.52      89      0.34       0.86
Triumph    Tiger 1050    228        0.0            113    0.50      72      0.32       0.81

And if you add a 100 kg (circa 220 lbs) rider....

Marque     Machine         Fuelled   Plus Rider   hp     h ptw    lb.ft    t ptw      Combined
Triumph    eXplorer        259        359           135   0.38      89     0.25       0.62
Triumph    Tiger 1050    228        328           113   0.34      72     0.22       0.56

They look pretty even don't they? However, to help differentiatte, and again using a 100 kg rider, with combined (added) PTW ratios; the results look like this:

0.73 - Multistrada
0.62 - eXplorer
0.60 - GS
0.60 - SMT
0.58 - CrossTourer
0.56 - Versys
0.56 - Tiger 1050
0.54 - Stelvio
0.53 - Tenere
0.49 - Tiger 800
0.49 - Tiger XC
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Tom »

ojda skrev:En liten sammenligning av kraft/vekt på Explorer kontra Tiger 1050. Samt forhåndstall til noen andre sykler i samme sjiktet



Congratulations Coach. I'm sure the bike is a winner and you'll be happy with it, even if you have to make a couple of minor mods to get it the way in which you want it. Power to weight wise...

Marque     Machine         Fuelled   Riderless    hp      h ptw     lb.ft    lb ptw     Combined
Triumph    eXplorer        259        0.0            135    0.52      89      0.34       0.86
Triumph    Tiger 1050    228        0.0            113    0.50      72      0.32       0.81

And if you add a 100 kg (circa 220 lbs) rider....

Marque     Machine         Fuelled   Plus Rider   hp     h ptw    lb.ft    t ptw      Combined
Triumph    eXplorer        259        359           135   0.38      89     0.25       0.62
Triumph    Tiger 1050    228        328           113   0.34      72     0.22       0.56

They look pretty even don't they? However, to help differentiatte, and again using a 100 kg rider, with combined (added) PTW ratios; the results look like this:
0.99 - ZZR1400 :knegg
0.73 - Multistrada
0.62 - eXplorer
0.60 - GS
0.60 - SMT
0.58 - CrossTourer
0.56 - Versys
0.56 - Tiger 1050
0.54 - Stelvio
0.53 - Tenere
0.49 - Tiger 800
0.49 - Tiger XC
Lista di synest eg var litt mangelfull :-J

Vekt hysteriet for asfalt sykkler synest eg er litt oppskrytt, så lenge vekta er godt balansert så er det ikkje problem når sykkelen begynner å rulle, litt mei knotete på trange plasser der en må bruke beina litt men ellers så ser eg ikkje noke problem og 20kg forskjell er no ikkje allverdens heller.

Det er plenty med krefter på alle dei sykklane som er nevnt, og synest en det fremdeles er for lite, ja då har en feil sykkel.
Grattis til dok to som mest sansynlig kjem til å rulle rundt på splitters nye Explorera :bb_p:

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

ZZR-Tom skrev:
ojda skrev:En liten sammenligning av kraft/vekt på Explorer kontra Tiger 1050. Samt forhåndstall til noen andre sykler i samme sjiktet



Congratulations Coach. I'm sure the bike is a winner and you'll be happy with it, even if you have to make a couple of minor mods to get it the way in which you want it. Power to weight wise...

Marque     Machine         Fuelled   Riderless    hp      h ptw     lb.ft    lb ptw     Combined
Triumph    eXplorer        259        0.0            135    0.52      89      0.34       0.86
Triumph    Tiger 1050    228        0.0            113    0.50      72      0.32       0.81

And if you add a 100 kg (circa 220 lbs) rider....

Marque     Machine         Fuelled   Plus Rider   hp     h ptw    lb.ft    t ptw      Combined
Triumph    eXplorer        259        359           135   0.38      89     0.25       0.62
Triumph    Tiger 1050    228        328           113   0.34      72     0.22       0.56

They look pretty even don't they? However, to help differentiatte, and again using a 100 kg rider, with combined (added) PTW ratios; the results look like this:
0.99 - ZZR1400 :knegg
0.73 - Multistrada
0.62 - eXplorer
0.60 - GS
0.60 - SMT
0.58 - CrossTourer
0.56 - Versys
0.56 - Tiger 1050
0.54 - Stelvio
0.53 - Tenere
0.49 - Tiger 800
0.49 - Tiger XC
Lista di synest eg var litt mangelfull :-J

Vekt hysteriet for asfalt sykkler synest eg er litt oppskrytt, så lenge vekta er godt balansert så er det ikkje problem når sykkelen begynner å rulle, litt mei knotete på trange plasser der en må bruke beina litt men ellers så ser eg ikkje noke problem og 20kg forskjell er no ikkje allverdens heller.

Det er plenty med krefter på alle dei sykklane som er nevnt, og synest en det fremdeles er for lite, ja då har en feil sykkel.
Grattis til dok to som mest sansynlig kjem til å rulle rundt på splitters nye Explorera :bb_p:

Ingen tvil om at jeg får mer en nok krefter med Exploreren, jeg har jo tidligere også sagt
at en Tiger 1050 med 19" foran og bedre skjerm/kåpebeskyttelse hadde fungert helt fint til meg. :janikk
Sykkelen din derimot hadde spolert motorsykkellivet for meg totalt. Dette pga den fremoverlente sittestillingen. Men en flott tursykkel, det har du. :thumleft
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Tom »

ojda skrev:Ingen tvil om at jeg får mer en nok krefter med Exploreren, jeg har jo tidligere også sagt
at en Tiger 1050 med 19" foran og bedre skjerm/kåpebeskyttelse hadde fungert helt fint til meg. :janikk
Sykkelen din derimot hadde spolert motorsykkellivet for meg totalt. Dette pga den fremoverlente sittestillingen. Men en flott tursykkel, det har du. :thumleft
Men nok er vel aldri nok? En må no kjøpe det en sikler på så lenge en har råda til det :prf

Eg trur du ville ha blitt litt overrasket av kjørestillingen på ZZR`n, og eg har ikkje styre hever eller liknades.
Er veldig avslappet, ingen problemer med verken rygg eller handledd, det er røvo som begrenser lengden, men så hadde eg nok ikkje kjørt meir en 2 timer i strekk uten en "frisk lufts" pause ;-)

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

ZZR-Tom skrev:
ojda skrev:Ingen tvil om at jeg får mer en nok krefter med Exploreren, jeg har jo tidligere også sagt
at en Tiger 1050 med 19" foran og bedre skjerm/kåpebeskyttelse hadde fungert helt fint til meg. :janikk
Sykkelen din derimot hadde spolert motorsykkellivet for meg totalt. Dette pga den fremoverlente sittestillingen. Men en flott tursykkel, det har du. :thumleft
Men nok er vel aldri nok? En må no kjøpe det en sikler på så lenge en har råda til det :prf

Eg trur du ville ha blitt litt overrasket av kjørestillingen på ZZR`n, og eg har ikkje styre hever eller liknades.
Er veldig avslappet, ingen problemer med verken rygg eller handledd, det er røvo som begrenser lengden, men så hadde eg nok ikkje kjørt meir en 2 timer i strekk uten en "frisk lufts" pause ;-)
Det er klart det er hærlig å kjenne det skjer noe når man vrir på rulla, men jeg er ikke overfokusert på det bare det er "Nok".
Grunnen til at jeg sier jeg ikke ville fungert på sykkelen din, er at jeg har nakke/skuldre som låser seg ved den minste forroverlening. Det er ikke sykkelen din det er noe galt med, det er meg. :terge
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

Bilde
Bilde
Bilde

Som du ser er det ganske langt fra V-Strom til Kawasakien. :janikk
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Tom »

Er GTR1400 det der, ZZR`n er nok meir framoverlent ;e
Men har en problemer med skuldrer og nakke så er det nok feil ja

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Bosted: Oslo

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ojda »

ZZR-Tom skrev:Er GTR1400 det der, ZZR`n er nok meir framoverlent ;e
Men har en problemer med skuldrer og nakke så er det nok feil ja
Neinei :[-( nå må du se igjen, det er da virkelig ikke noen GTR. :lol
Så det akurat idet jeg hadde trykket på send.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Tom »

Hahah Jukse pave :[-X :knegg

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ejs »

:thumleft

0.99 - ZZR1400 :knegg
0.73 - Multistrada
0.62 - eXplorer
0.60 - GS
0.60 - SMT
0.58 - CrossTourer
0.56 - Versys
0.56 - Tiger 1050
0.54 - Stelvio
0.53 - Tenere
0.49 - Tiger 800
0.49 - Tiger XC



Riktig for ZZR1400 er vel 0,87 ?? (dersom dataene i Bike er riktige) :eh
Sist redigert av ejs den 19 jan 2012, 00:46, redigert 2 ganger totalt.
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ZZR-Tom »

Min er uten abs så 255kg +100kg for fører. 200HK 152NM = 0,99 :scratch

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ejs »

ZZR-Tom skrev:Min er uten abs så 255kg +100kg for fører. 200HK 152NM = 0,99 :scratch
Blir fremdeles 0,87
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Bosted: 4645 Nodeland

Re: Triumph Tiger Explorer 1200

Legg inn av ejs »

ZZR-Tom skrev:Min er uten abs så 255kg +100kg for fører. 200HK 152NM = 0,99 :scratch
2012 modell har i følge Bike sine tall også 0,87
If it ain't broke, I'll break it.

Svar