AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena... Vakker vinter... men venter på våren!

Legg inn av AJ »

Litt fram og tilbake, hit og dit på sider man er innom på nettet... Så dukker jammen dette opp, gitt :oh
En Tiger 1050 med henger!?
Ja, nå har jeg sett det også... :jada:

http://www.tiger1050.com/index.php/topi ... #msg239250" onclick="window.open(this.href);return false;

:-k
Må studeres litt nærmere...

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Re: AJ Arena... Tiger med hale...?

Legg inn av ArcticTiger »

:O :scratch :8-[
Hmm, "ødelegge" en leken sprtssykkel slik a gitt :[-( ! Men, hmm, ja, med Tiger Triple motorens gode kraft- og dreiemoment over et bredt turtallsområde, så drarn vel lettvindt en liten henger :thumleft
Men jeg trur likevel jeg hadde overlatt detta til BMW, Harly og GoldWing-folket :-k

Brukeravatar
Northman
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Legg inn av Northman »

ArcticTiger skrev::O :scratch :8-[
Hmm, "ødelegge" en leken sprtssykkel slik a gitt :[-( ! Men, hmm, ja, med Tiger Triple motorens gode kraft- og dreiemoment over et bredt turtallsområde, så drarn vel lettvindt en liten henger :thumleft
Men jeg trur likevel jeg hadde overlatt detta til BMW, Harly og GoldWing-folket :-k
Så kan vi jo diskutere om Tigern er en sportssykkel ;) :erte
It is better to exist unknown to the law.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Northman skrev:
ArcticTiger skrev::O :scratch :8-[
Så kan vi jo diskutere om Tigern er en sportssykkel ;) :erte
:knegg
Javisst... En sportslig tursykkel, vil jeg nok si at den er. Men noen sportsykkel i betydningen racing er den nok ikke, skul je mene...
Men sprek nok, det er'n :thumleft Sprek nok for meg i hvert fall... ;-)

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

AJ , finn dette på Youtube.
"I`ve got a tiger by the tail !"..........Buck Owens.

Klarer det ikke sjøl,AJ,har stått på stedet hvil i 48 år... :skriver
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger

På spessiell oppfordring fra Intruder, men kanskje ikke helt AJs favoritt :-k :lol :lol :

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Buck Owens... :knegg
Ikke helt min stil, nei...
Ja, ja... :jada:

Johnny Cash, derimot! :thumleft

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Foretrekker nok en mer kontant Cash,men B.O. var jo også svært populær og hadde et stort publikum i Norge... \:D/
Pluss en artist som ei gammel dame skulle kjøpe ei plate av rundt 1960 : Jeg ska ha ei plate som hette : i låve ju besause me`n Jim Revers.... :lol :lol

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Intruder

Re: AJ Arena... Vakker vinter... men venter på våren!

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:Litt fram og tilbake, hit og dit på sider man er innom på nettet... Så dukker jammen dette opp, gitt :oh
En Tiger 1050 med henger!?
Ja, nå har jeg sett det også... :jada:

http://www.tiger1050.com/index.php/topi ... #msg239250" onclick="window.open(this.href);return false;

:-k
Må studeres litt nærmere...
Kjøp en henger til Tigern du AJ : Så får du to tilhengere,Bakpå og henger`n ! :jada: :prop:

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Bakpå henger'n?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Henge Bakpå bakpå henger'n, eller henge henger'n bakpå Bakpå?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Uansett blir hengeren hengende bakpå, men sannsynligheten for at Tiger får noe haleheng bakpå er forsvinnende liten...
Praktisk...,ja... kunne kanskje vært artig..., men, nei..., tru'kke det :[-(

ArcticTiger

AJ skrev:Uansett blir hengeren hengende bakpå, men sannsynligheten for at Tiger får noe haleheng bakpå er forsvinnende liten...
Nja :scratch , det vil vise seg deet, når du får tenkt deg om litt. Du liker jo å ha med deg "litt" baggasje har jeg sett på noen bilder her, må da være bedre å stable i lengden enn i høyden, kanskje :-k
Og tenk på allt ølle, smørre og flesske du hadde kunna fått med deg når du har vært på Harry-tur i Sverrje :bananas :hallo :cheers

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:Nja :scratch , det vil vise seg deet, når du får tenkt deg om litt. Du liker jo å ha med deg "litt" baggasje har jeg sett på noen bilder her, må da være bedre å stable i lengden enn i høyden, kanskje :-k
Og tenk på allt ølle, smørre og flesske du hadde kunna fått med deg når du har vært på Harry-tur i Sverrje :bananas :hallo :cheers
Blir jo litt bagasje når to skal på tur på én sykkel. I hvert fall hvis en skal slippe å kjøpe alt en trenger underveis på turen... :-J
Men jeg har jo en 100 liters RevPack, som funker som bare det når det er behov for å ha med mye bagasje. Ypperlig løsning sammen med originale sidevesker og Bags Connection "GS" tankveske som rommer ca. 25 liter. :thumleft
I tillegg har jeg nå privatimportert en GIVI 55 liters toppboks fra Italia, som bør holde til effektive handleturer i Sverige :P :p
Også har jeg lagt merke til en ting med Tiger; den er åpenabrt laget for å tåle å bli lastet i høyden siden jeg knapt merker bagasjen når jeg er på tur. Dvs. ingen ubalanse eller merkbar påvirkning av sidevind og slike ting med original toppboks/sidevesker eller med denne praktisek RevPack'en, som satt som et skudd på svingete vestlandveier under PreHøst-turen.
Men er litt spent på GIVI-boksen. Det er litt bredere, men rundere i formen og vil dermed antakelig ikke gjøre at Tiger oppfører seg annerledes.

TDM'en jeg hadde var annerledes. Der merket jeg at sykkelen kom i litt ubalanse ikke rent sjelden og at den ble mer ømfintlig overfor vind og ujevnheter i veien når jeg kjørte med fullt bagasjesett.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dukka opp en liten pakke fra Britannia i dag :jada:

Av med kartongen...
Bilde

og av med plastikken...
Bilde

Ekte vare, ingen tvil om det, når man tar en kikk på baksiden \:D/
Bilde

Forskjermene på nye sykler ser ut til å bli kortere og kortere for hvert år, mens flere og flere blir utstyrt med større og større radiatorer og oljekjølere - som kan ta skade av steinsprut. Kanskje spesielt fra Michelin PR3 dekk som jeg har på Tiger. Småstein setter seg fast i dekkmønsteret den første tiden, har jeg lagt merke til...
Tenkte derfor at det kanskje er lurt å montere en skjermforlenger, som tar imot når småsteinen kastes av :-k
Og hvorfor ikke en i karbon siden jeg har karbon tanksbeskytter. Ting som står i stil er antakelig ikke det mest klønete man kan finne på... ;-) Den jeg har kjøpt ser veldig bra ut i hvert fall.

Så får jeg se hva jeg gjør når sykker'n hentes - en gang i slutten av mars - håper jeg... :8-[
Kanskje det blir en dag litt tigerkarbonisering... :knegg

Svar