Hva har DU fått i hjelmen?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Hva har DU fått i hjelmen?

Legg inn av Misha »

Hjelmen min ligger på en hylle i kjelleren, så her en morgen i sommer var jeg på veg til jobben.
Men bare 2 minutter etter avgang kjente jeg noe svak kribling på høyre siden av hjelmen. Det klødde litt,
så jeg begynte å se etter et sted å stoppe. Men da kriblingen økte på, og jeg skimtet konturene av "noe" svært som kom krypende 2 millimeter fra øyet mitt, var det slutt på rasjonell tenking. Vrenge inn på et busstopp og vrenge av hjelmen fortere enn fxxn. :Oh
Etter litt krigsdans bortover vegen var jeg sikker på at fxxnskapet var forsvunnet, så etter grundig rekognosering i hjelmen kunne jeg tusle videre. :8-[

Jeg pleier normalt ikke å la meg pirke på nesen av småkryp, men etter den episoden pleier jeg ta en ekstra titt i hjelmen før jeg kjører. :lol
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Legg inn av mekkern »

ute på tur for noen år siden med åpent visir fikk jeg veps inn ved øret...DET ble bråstopp for meg også...rev hjelmen av og tråkket kødden til mos,,,kjørte en kveld på motorvei med litt glippe på visiret-STOR nattsvermer traff hakebeskytteren/nedre del under visir-den eksploderte i en sprut av gugge som sprutet opp i hele ansiktet... :redface

Pollti

Legg inn av Pollti »

Jeg pleier bare å ha hue i hjelmen jeg.... :O Selv om jeg tjukk i hue så får jeg presset den på fremdeles.

Brukeravatar
Misha
Innlegg: 1090
Registrert: 09 des 2005, 17:59
Motorsykkelen din: Ja, 4 stk...
Sted: Regnværsbyen

Legg inn av Misha »

mekkern skrev:ute på tur for noen år siden med åpent visir fikk jeg veps inn ved øret...DET ble bråstopp for meg også...rev hjelmen av og tråkket kødden til mos,,,kjørte en kveld på motorvei med litt glippe på visiret-STOR nattsvermer traff hakebeskytteren/nedre del under visir-den eksploderte i en sprut av gugge som sprutet opp i hele ansiktet... :redface
Problemet er vel løst når kreket kommer levert i trynet ferdig most, bare å sleike seg rundt kjeften, det. Ifølge våre venner i østen er vel guffa full av proteiner og vitaminer... :knegg
-10 Yamaha FZ1-S
-80 Moto Morini 500 Sport
-76 Kawasaki 650 Banesykkel

Live Before You Die
Bon Jovi

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Legg inn av Intruder »

Var borti en som slapp hjelmen sin i bakken!
"Er glad hodet mitt ikke var inni der ", sa han !
GODT NYTTÅR ! :-({|=
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Når jeg tenker meg om så hender det ofte at jeg har snørr i hjelmen og :O

Brukeravatar
hansraymond
Innlegg: 628
Registrert: 04 nov 2008, 09:29
Motorsykkelen din: 88-HD 66-BSA 85-VF1000 84-vf750s
Sted: Skedsmokorset
Kontakt:

Legg inn av hansraymond »

Dette er vel det som kan kalles for "Yrkesrisiko" for motorsyklister :knegg har svelgt unna veps, fluer, mygg etc på min vei, da jeg stort sett har brukt åpen hjelm sia 80-tallet bruker helhjelm kun når det er svært kaldt eller mye regn,
fant katta sovende inni hjelmen da den sto på gulvet en sommer hihi men den ble ikke med på tur,,, :lol :knegg
Hans Raymond ;-)
Live to Ride Ride to Live!

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Hva har DU fått i hjelmen?

Legg inn av Svolp »

Jeg har kjørt med visiert åpent langs nordsjøveien på jæren i rogaland og fått en saftig måkeklatt plassert midt på nesa.

fakta!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Hva har DU fått i hjelmen?

Legg inn av Intruder »

Med treskalle i hjelmen merker du ingenting......... :=D> :thumleft
Det har jeg erfart ! :mk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gammelgutt

Re: Hva har DU fått i hjelmen?

Legg inn av Gammelgutt »

Men treskaller kan også sprekke, så de bør også bruke hjelm.

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Hva har DU fått i hjelmen?

Legg inn av Cbr »

Noen små insekter. Komme mye av at jeg har latt hjelmen ligge ute i boda. Heldighvis ikke fått veps. Er litt artig å kjøre inn i en sverm med store innsekter, smeller godt. Kjøre aldri med visir annet en litt oppe, om jeg må, vil ikke bli blind.

Gammelgutt

Re: Hva har DU fått i hjelmen?

Legg inn av Gammelgutt »

Jeg fikk en veps inn i hjelmen mens visiret var lukket. Den kom inn under hakepartiet, fikk åpnet baugporten (Caberg åpningshjelm) :8-[ og da forsvant den.

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Hva har DU fått i hjelmen?

Legg inn av Snill Vaffel »

Misha skrev:Hjelmen min ligger på en hylle i kjelleren, så her en morgen i sommer var jeg på veg til jobben.
Men bare 2 minutter etter avgang kjente jeg noe svak kribling på høyre siden av hjelmen. Det klødde litt,
så jeg begynte å se etter et sted å stoppe. Men da kriblingen økte på, og jeg skimtet konturene av "noe" svært som kom krypende 2 millimeter fra øyet mitt, var det slutt på rasjonell tenking. Vrenge inn på et busstopp og vrenge av hjelmen fortere enn fxxn. :Oh
Etter litt krigsdans bortover vegen var jeg sikker på at fxxnskapet var forsvunnet, så etter grundig rekognosering i hjelmen kunne jeg tusle videre. :8-[

Jeg pleier normalt ikke å la meg pirke på nesen av småkryp, men etter den episoden pleier jeg ta en ekstra titt i hjelmen før jeg kjører. :lol

Var redd du hadde en mus som hadde laget i i foret eller noe :oh Jeg har pakket hjelmen min inn i posen den kom i og lagt den i kles skapet der burde den være trygg for udyr :mk
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Hva har DU fått i hjelmen?

Legg inn av FJZZR »

Har fått vepse stikk i halsen på E18 mellom Asker og Drammen. :oh

Har også opplevd ved et par anledninger å få se en veps "spasere" på innsiden av visiret i 80+.
Jeg skjønner bare ikke hvordan de kom dit!!

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Hva har DU fått i hjelmen?

Legg inn av Snill Vaffel »

FJZZR skrev:Har fått vepse stikk i halsen på E18 mellom Asker og Drammen. :oh

Har også opplevd ved et par anledninger å få se en veps "spasere" på innsiden av visiret i 80+.
Jeg skjønner bare ikke hvordan de kom dit!!

Slutt a... det vill jeg ikke ha altså.....
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Svar