Snø og Kulde på Avlinga er absolutt ikke å spøke med, det har jeg selv smertelig ærfart i løpet av mine 30 år som Plante-dyrker 30 mil nord for Polarsirkelen

Vi dyrket Poteter i ca 20 år, og ja, spenningen var i største laget noen høster da vi hadde mange ti-talls tonn med Ottar, Beate, Nr. 36 og Pimpernell stående høsteklar i jorda, mens høstregnet fosset ned i ukevis og gjorde det umulig å komme utpå jordet. For så å slå om fra regn, til sludd, snø og frost over natta

Selv har jeg nå avsluttet min "karriere" som Bonde, til fordel for Mc-kjøringen

Det nærmeste jeg har vært borti sitrus-frukt-dyrking, var da jeg en gang var på appelsin-slang i California

Men de appelsinene var fryktelig sure, så vi høstet de nok ikke på rett tidspunkt? Det hadde vært intrisant om du kunne dele litt med oss om sitrus-dyrkingens kunster, årssyklusen og annet viktig å vite.
Burt Munro fra New Zealand slapp jo morgen-vannet sitt hver morgen på Sitron-treet i hagen, og fikk nabogutten til å gjøre det samme mens Burt var på Bonneville Salt Flats i Utah, USA å kjørte gammal, hjemmesmidd Indian til den store Gullmedalje:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=02Yy1vihIKs[/video]
Later du også vannet på Sitron-treet ditt hver morgen