Min datter har, så vidt jeg kan skjønne, en viss peiling på foto... Hun har lært en del om dette på en folkehøyskole hvor hun var elev for et par års tid tilbake. Nå er det andre bilder det handler o,om for hennes del, nemlig radiografi (røntgen) på høgskolen i Oslo...
Bildet nedenfor synes jeg selv er nydelig! Fargekombinasjonen (rød og sort...) er helt etter min smak og her hjemme har vi bildet som skrivebordsbakgrunn på våre PC'er.
Ikke bare fordi vi synes bildet er godt, men også fordi det inneholder sterk symbolikk for oss her hjemme.
Vår datter Hedda, som har tatt bildet, har en søster, Hanna, og to brødre, Håvard og Håkon.
Håkon døde den 19.9.08... Han ble 24 år gammel. Bror og søstre mistet en kjær bror og min kone og jeg mistet en kjær og umistelig sønn...
De tre røde lysene i mørket symboliserer våre tre barns livskraft og minner oss om at det fjerde lyset dessverre sluknet så altfor tidlig...
Liker noen av dere bildet må dere gjerne bare laste det ned og bruke det som bakgrunnsbildet på PC'en...
Så håper jeg dere kan ha meg unnskyldt for min 'sentimentalitet', men minnet om Håkon har vært veldig sterkt denne julen...