MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Duville »

Fosseland så greit ut. Her ser det ut som om vi er mer eller mindre for oss selv og kan sikkert gjøre som vi selv ønsker - vil noen ligge i telt så er det sikkert mulig det også - har faktisk aldi hørt om stedet som ligger 2,5 mil hjemmenfra - er det meg eller Fosseland det er noe galt med :-)

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av JRO »

Jeg har meldt meg på til vårmønstringen, har bestilt rom på Dalen hotell. Jeg blir med på en seng i en hytte for overnatting lørdag, hvis noen vil ha en ukjent overnattingsgjest.
Ronnie
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Duville skrev:Fosseland så greit ut. Her ser det ut som om vi er mer eller mindre for oss selv og kan sikkert gjøre som vi selv ønsker - vil noen ligge i telt så er det sikkert mulig det også - har faktisk aldi hørt om stedet som ligger 2,5 mil hjemmenfra - er det meg eller Fosseland det er noe galt med :-)
Jeg har aldri vært på stedet selv. Lurer på om det kan være det samme som Fosseland Jakt og hundesenter

Vi får vente et par/tre dager å se hva flere sier om hva vi skal gå for. Venter også på svar fra Kvavik Camping.

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

kz1300 skrev:Jeg har meldt meg på til vårmønstringen, har bestilt rom på Dalen hotell. Jeg blir med på en seng i en hytte for overnatting lørdag, hvis noen vil ha en ukjent overnattingsgjest.
Ronnie
Veldig bra, gleder meg til vi møtes - tror dette blir en kjempetur.. :thumleft :bananas :bananas

Brukeravatar
Bjørn
Innlegg: 54
Registrert: 22 aug 2010, 20:02
Motorsykkelen din: KAV. VN800A
Sted: Kvinesdal

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Bjørn »

Ja det er samme plass som Fosseland hundesenter.
En trivlig plass og kjekke folk

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Duville »

Bjørn skrev:Ja det er samme plass som Fosseland hundesenter.
En trivlig plass og kjekke folk

Det så jo ikke sånn ut her:

http://www.google.no/maps?f=q&hl=no&geo ... urce=embed" onclick="window.open(this.href);return false;

men du har sikkert rett du som vet mer enn oss andre :sk? ....

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av JRO »

Godtvoksen skrev:
kz1300 skrev:Jeg har meldt meg på til vårmønstringen, har bestilt rom på Dalen hotell. Jeg blir med på en seng i en hytte for overnatting lørdag, hvis noen vil ha en ukjent overnattingsgjest.
Ronnie
Veldig bra, gleder meg til vi møtes - tror dette blir en kjempetur.. :thumleft :bananas :bananas

Er litt sånn skrekkblandet fryd hos meg, føler meg fremdeles litt smårusten på langturer. Men håper og tror det skal bli en kjempeopplevelse. Må enten oppgradere veteranen min med utstyr for langtur eller bytte den ut med noe som er litt nyere og har vesker og vindskjerm. Men flere måneder framover til å planlegge og forberede seg.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

kz1300 skrev:
Er litt sånn skrekkblandet fryd hos meg, føler meg fremdeles litt smårusten på langturer. Men håper og tror det skal bli en kjempeopplevelse. Må enten oppgradere veteranen min med utstyr for langtur eller bytte den ut med noe som er litt nyere og har vesker og vindskjerm. Men flere måneder framover til å planlegge og forberede seg.
Du må ikke bytte ut veteranen....gleder meg til å se den live:

Bilde

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av ojda »

Det er greit å kjøpe seg en slik vanntett bag fra Biltema, og stroppe fast bakpå salen.


http://biltema.no/no/Bil---MC/MC/Bagasj ... -MC-82497/" onclick="window.open(this.href);return false;


60 liter holder ganske langt, og er desuten et deilig ryggstø. \:D/
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av JRO »

Se det, her får jeg oppmuntring til å beholde veteranen og et godt tips til en pakksekk og til en rimelig penge. Ja, det er godt å ha gode venner på MCsiden, har ikke endelig bestemt meg men da får jeg sjekke opp veteranen etter alle kunstens regler når sola varmer igjen og ta en beslutning etter noen prøveturer til våren.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Duville »

Eneste måten å finne ut om langtur er noe for deg er å ta en langtur for å sjekke dette ut :knegg har du først gjort det en gang så gjør du det igjen...... Da kan du like godt gjøre det på tur sammen med andre en helg først i juli :-J :-J :mk

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av JRO »

Duville skrev:Eneste måten å finne ut om langtur er noe for deg er å ta en langtur for å sjekke dette ut :knegg har du først gjort det en gang så gjør du det igjen...... Da kan du like godt gjøre det på tur sammen med andre en helg først i juli :-J :-J :mk
Ja, Duville har meldt meg på vårslipp turen en tidlig helg i juni. Skal bli morro å møte flere av dere fra MCsiden på tur. Så må nok herde baken med noen langturer før det.

GV hvor mange timer blir det i salen på lørdag?
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

kz1300 skrev:
GV hvor mange timer blir det i salen på lørdag?
Vi må vel regne ca 3-4 timer fra Dalen til Kristiansand, og ca 2-3 timer fra Kristiansand - Lyngdal eventuelt Fosseland. Vi skal komme tilbake med mer nøyaktig tidsplan senere, hvor vi legger inn planlagte stopp mv.

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

På forespørsel til Dalen Camping om pris og kapasitet de har natten mellom 1. og 2. juni har jeg i dag mottatt følgende hyggelige melding:
Hei Terje,

Vi har "Beverhuset" og "Trollehuset" med totalt 26 rom og 58 sengeplasser i totalt.
For grupper er de byggninger perfekt. Alt er i samme byggning, wc, dusj, kjøkken, oppholdsrom osv.
Også blir hele gruppe sammen med hverandere og ikke fordelt over hele campingen.

Du kan se hva vi har og hvordan det ser ut på vår hjemmeside.
http://www.dalencamping.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Se på "Beverhuset"
Total er i begge byggninger;
21 x 2-personsrom
2 x 1-personsrom
3 x 4-personsrom

Mvh.
Bob Slijkhuis
Buøy camping
Dalen

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Som kjent er det ingen bindene påmelding til denne turen, da alle selv står ansvarlig for å bestille overnatting, plass på ferge mv. Her har vi laget til en ny og helt enkel registrering for at vi skal få en noenlunde oversikt over hvor mange vi blir, og fra hvor folk blir med på turen.

[img]https://sites.google.com/site/mcsidensv ... revision=4[/img]

Klikk på logo. Ja, tagesk vi har laget ny logo... ;e

Svar