MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Svar
Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

mekkern skrev:Men dere skal vel ikke ha disse ville potensielt livsfarlige forbikjørslene som vist på videoen? Holde plassen sin...
:P :p
Jeg hadde ventet på den, og lurt veldig på hvorfor ikke dette har kommet tidligere.. :knegg

Nå er det slik at vi kommer til å lage to puljer, en for de som kjører aktivt :mc1 og en pulje for oss som er litt "laid back" :b_c:

I tillegg vil det også bli laget en detaljert kjørerute med intervaller på ca en times kjøring. Alle planlagte stopp vil bli avmerket på kart. Alle skal kunne kose seg. :cheers

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:Men dere skal vel ikke ha disse ville potensielt livsfarlige forbikjørslene som vist på videoen? Holde plassen sin...
:P :p
Først og fremst skal vi vel forsøke å ha det trivelig på tur - om noen kjører forbi stille og rolig så justerer vi bare litt og om noen vil vise seg med å blåse forbi i 200 fordi han kan og vil vise seg, så går sikkert det også helt greit, Jeg har ikke for vane å dra med meg diskusjoner ut av diskusjonen. Enkelte ganger kan jeg til og med gjøre ting tvert i mot det jeg sier i diskusjonene her inne.

Det jeg imidlertid virkelig forsøker på er å la de enkelte diskusjonen være der de er og ikke trekke andres meninger inn i andre diskusjoner, selv om diskusjonen har gått en kule hett for seg og det håper jeg flere kan tenke på både den ene og den andre, diskusjon er diskusjon, motparten kan være en ok person om man er uenig i enkelte saker....

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av mekkern »

Duville skrev:
mekkern skrev:Men dere skal vel ikke ha disse ville potensielt livsfarlige forbikjørslene som vist på videoen? Holde plassen sin...
:P :p
Først og fremst skal vi vel forsøke å ha det trivelig på tur - om noen kjører forbi stille og rolig så justerer vi bare litt og om noen vil vise seg med å blåse forbi i 200 fordi han kan og vil vise seg, så går sikkert det også helt greit, Jeg har ikke for vane å dra med meg diskusjoner ut av diskusjonen. Enkelte ganger kan jeg til og med gjøre ting tvert i mot det jeg sier i diskusjonene her inne.

Det jeg imidlertid virkelig forsøker på er å la de enkelte diskusjonen være der de er og ikke trekke andres meninger inn i andre diskusjoner, selv om diskusjonen har gått en kule hett for seg og det håper jeg flere kan tenke på både den ene og den andre, diskusjon er diskusjon, motparten kan være en ok person om man er uenig i enkelte saker....

muggen du var i dag da...det var en ironiskfleip...---BEKLAGER SÅ MEGET!
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:
Duville skrev:
mekkern skrev:Men dere skal vel ikke ha disse ville potensielt livsfarlige forbikjørslene som vist på videoen? Holde plassen sin...
:P :p
Først og fremst skal vi vel forsøke å ha det trivelig på tur - om noen kjører forbi stille og rolig så justerer vi bare litt og om noen vil vise seg med å blåse forbi i 200 fordi han kan og vil vise seg, så går sikkert det også helt greit, Jeg har ikke for vane å dra med meg diskusjoner ut av diskusjonen. Enkelte ganger kan jeg til og med gjøre ting tvert i mot det jeg sier i diskusjonene her inne.

Det jeg imidlertid virkelig forsøker på er å la de enkelte diskusjonen være der de er og ikke trekke andres meninger inn i andre diskusjoner, selv om diskusjonen har gått en kule hett for seg og det håper jeg flere kan tenke på både den ene og den andre, diskusjon er diskusjon, motparten kan være en ok person om man er uenig i enkelte saker....


muggen du var i dag da...det var en ironiskfleip...---BEKLAGER SÅ MEGET!
Sitter her med en liten influensa med dorullen halvbrukt og bærepose med brukt papir ved stolen og synes synd på meg sjøl - kan du vente noe annet - men nå fikk jeg jo en gylden anledning til å dra den. Sånn rent generellt så er jo saken viktig, Jeg har jo ikke erfart deg på den måten heller, beklager! :sorry igjen og igjen

Nå måtte jeg endre gyllen til gylden - litt forskjell på de to der tror jeg :\m/: :lol
Sist redigert av Duville den 10 feb 2012, 12:59, redigert 2 ganger totalt.

mekkern
Innlegg: 7656
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av mekkern »

Som sagt så var det et humoristisk sleivspark og ikke for å starte diskusjon om saken i en annen tråd..no prob og god bedring i snørrtørkingen. :~|

sånn bortsett fra det så stiller jeg meg ofte tilgjenglig for hugg og må tåle litt "gaum" tilbake. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Duville »

mekkern skrev:Som sagt så var det et humoristisk sleivspark og ikke for å starte diskusjon om saken i en annen tråd..no prob og god bedring i snørrtørkingen. :~|

sånn bortsett fra det så stiller jeg meg ofte tilgjenglig for hugg og må tåle litt "gaum" tilbake. :thumleft

Der tror jeg vi er flere :thumleft - "vi snakkes" :knegg

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Rottenikken »

Dette kommer til å bli en knalltur, tror jeg......
Suleskaret, Lysebotten, Kjærag, Nordsjøveien etc.
Kan ikke bli annet enn bra! :thumleft :bananas :bananas
Veien er viktigere enn målet.

Rottenikken
Innlegg: 924
Registrert: 25 feb 2010, 16:16
Motorsykkelen din: Yamaha
Sted: I svingen, ellers i Drammen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Rottenikken »

Men det er en ting jeg lurer på?
Åssen ØL er det å få tak i?
CB er det bra?
AAss som jeg er vant til, får man tak i det?
Altså det er tusen veldig seriøse spørsmål å svare på
Veien er viktigere enn målet.

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Rottenikken skrev:Dette kommer til å bli en knalltur, tror jeg......
Suleskaret, Lysebotten, Kjærag, Nordsjøveien etc.
Kan ikke bli annet enn bra! :thumleft :bananas :bananas

Dette skal bli bra, husk å registrer deg her

Når det gjelder øl mv. så planlegger jeg å få til ett eller annet når vi kommer til Lyngdal/Kvinesdal. Tenker jeg kommer til å lage til en bestillingsliste evt. bestille via PM, så skal nok jeg få ordnet med frakt og levering på lørdags kveld. Vi er jo da på mine hjemtrakter.. :thumleft

Brukeravatar
JRO
Innlegg: 642
Registrert: 31 mai 2011, 21:03
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada GT 2013
Sted: Kongsberg

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av JRO »

Godtvoksen skrev:
kz1300 skrev:Jeg har meldt meg på til vårmønstringen, har bestilt rom på Dalen hotell.
Ronnie

Når du bestilte hotell, nevnte du at det er i forbindelse med Vårslippet ?
Yes, og fikk en hyggelig Mail tilbake av Dalen at jeg var registrert med rom og tre retters middag.
13 - , Ducati Multistrada 1200 Grantourismo 2013
07 - 13, Kawasaki KZ 1300 1981
87 - 88, Suzuki GS1000ES 1980
72 - 74, Honda CB100

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012

Legg inn av Godtvoksen »

Vi har mottatt epost fra Dalen Hotel om at de holder av noen få rom til oss frem til 31. mars 2012. Husk å vise til denne invitasjonen.

Etter denne dato vil rommene være åpent og booke også for andre gjester.


Bilde

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012 bookingfrist Hotel D

Legg inn av Mysterion »

har det blitt avklart no overnatting nr to? lørdag - søndag? med tanke på å måtte komme oss hjem søndagen blir vi neppe med tilbake til Dalen, men hopper at ett eller annet sted.
men hvor er den fergen det er snakk om må bestilles?
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012 bookingfrist Hotel D

Legg inn av Duville »

Mysterion skrev:har det blitt avklart no overnatting nr to? lørdag - søndag? med tanke på å måtte komme oss hjem søndagen blir vi neppe med tilbake til Dalen, men hopper at ett eller annet sted.
men hvor er den fergen det er snakk om må bestilles?

Overnatting blir i Farsund - Lyngdal Kvinesdalsområdet.

Tror dere skal til østlandet noe sted..... i så fall har dere 2 valg.
Enten kjøre hjemover via indre veier om Evje og videre oppover til .... hjem. Dette er en kjempe tur dette også men da blir det utenom "turen".

eller
dere kan kjøre med oss andre den fastlagte ruta som ender opp i Setesdal / Dalen og hem derfra. Dette blir en like lang tur som det blir for oss gamlinger som skal ned igjen til sørlandet, men vi kan jo ikke vente at dere ungdommer skal holde ut sånt så det ser dere jo selv 8) :-# \:D/

- dette BLIR jo en lang tur og vel hjemme så blir det neppe så mye igjen regner jeg med....

Godtvoksen

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012 bookingfrist Hotel D

Legg inn av Godtvoksen »

Mysterion skrev: men hvor er den fergen det er snakk om må bestilles?
Det bestilles via denne nettsiden. Du bestiller da fergen til søndag 3. juni fra Lauvvik kl 11.25.... :thumleft

Lauvvik kai finner du avmerket på dette kartet

Brukeravatar
Northman
Innlegg: 449
Registrert: 28 des 2011, 13:47
Motorsykkelen din: 99 mod R1

Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012 bookingfrist Hotel D

Legg inn av Northman »

:thumleft

Liker virkelig oppsettet ditt her, og jobben du har lagt i det. Skulle virkelig ønske jeg fikk vridd til dette! :(
It is better to exist unknown to the law.

Svar