MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012
Re: MCsidens vårslipp 1 - 3. juni 2012 bookingfrist Hotel D
Dette blir en kjempetur,håper været er medgjørlig.
Et lite "tips" til noen som av en eller annen grunn ikke kommer seg på ferga: Å splitte lag på Bryne og så kjøre til Ålgård,ta riksvei 45 forbi Dirdal og Byrkjedal,for så å møte fergefolket i Lysebotn,må ikke ses på som et nederlag.
Fantastiske veier og natur fra Ålgård-Lysebotn. Jeg ble ihvertfall positivt overrasket første gangen jeg kjørte der.
Et lite "tips" til noen som av en eller annen grunn ikke kommer seg på ferga: Å splitte lag på Bryne og så kjøre til Ålgård,ta riksvei 45 forbi Dirdal og Byrkjedal,for så å møte fergefolket i Lysebotn,må ikke ses på som et nederlag.
Fantastiske veier og natur fra Ålgård-Lysebotn. Jeg ble ihvertfall positivt overrasket første gangen jeg kjørte der.
ikkebike.norwegianforum.net
Det er en fin tur det også og derfor har ikke jeg bestilt ferje - jeg tror jeg kommer til å kjøre den veien men er ikke 100% sikker siden det nok kommer til å bli heftig mye kjøring den helga og sikkert godt med en (ferje)pause......Kawasaki skrev:Dette blir en kjempetur,håper været er medgjørlig.
Mulig at dagsform og ferjebillett og kanskje værforhold kommer til å spille inn....
Tusen takkNorthman skrev:![]()
Liker virkelig oppsettet ditt her, og jobben du har lagt i det. Skulle virkelig ønske jeg fikk vridd til dette!

Jeg gleder meg som en unge, både til turen og de videre justering/planlegging av detaljer frem til turstart...

PS: Vi står nå også oppført m/lenke til vår nettside på NMCU-kalenderen

skulle gjerne vært med opp til Dalen igjen... men derfra er det ca 5t hjem...så...få se 

one wheel up??
Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;
Dette blir en tur med svært mange "omveier"
. Turen blir jo å oppsøke de fine MCveien vi kan finne. Hvis enkelte da ønsker å kjøre shortcut på enkelte strekk så er jo dette også fullt mulig å legge inn for så å møtes senere på oppsatte møteplasser.... Det er jo fullt mulig å kjøre krøtterstien (E39) når vi andre kjører om Tregde og de fine veiene der ute. Møteplass i Lindesnes kommune for så å kjøre sammen ut til Lindesnes.
Dette gjør jo at de fleste kan være med selv om det totalt er en lang tur....

Dette gjør jo at de fleste kan være med selv om det totalt er en lang tur....
5 timer?? - kor bo du da? I følge Google kan du komme helt til svenskegrensa på den tida - med bil....Mysterion skrev:skulle gjerne vært med opp til Dalen igjen... men derfra er det ca 5t hjem...så...få se
Jeg har nå sett på NMCU-kalenderen at vi starter turen på Motorsykkelens Dag - kan det treffe bedre?
Den dagen pleier å bli godt markert på torvet i Kristiansand. Så her har du Crinos, en stor oppgave, mens du venter på å koble deg på. Hvor mange av alle de som møter på torvet klarer du å få med deg videre på turen vår?
Må vi kopiere et flygeblad til deg....
Den dagen pleier å bli godt markert på torvet i Kristiansand. Så her har du Crinos, en stor oppgave, mens du venter på å koble deg på. Hvor mange av alle de som møter på torvet klarer du å få med deg videre på turen vår?

Må vi kopiere et flygeblad til deg....

Sist redigert av Godtvoksen den 11 feb 2012, 17:24, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
All grunn til å ønske lykke til med dette treffet. Ser veldig lovende og velorganisert ut. Dessverre er jeg opptatt med et årsmøte samme helg, men hadde jeg ikke hatt den forpliktelsen hadde jeg definitivt slengt meg med på Vårslipp-turen 

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
tok bare sånn ca tid...og ja...bor ved svenskegrensaDuville skrev:5 timer?? - kor bo du da? I følge Google kan du komme helt til svenskegrensa på den tida - med bil....Mysterion skrev:skulle gjerne vært med opp til Dalen igjen... men derfra er det ca 5t hjem...så...få se

one wheel up??
-
- Motorsykkelen din: Yamaha
Det ser ut til å bli en lang tur på Søndagen for de av oss som skal tilbake til Østlandet.
En alternativ hjemtur er:Brokke- Evje- Åmli- Treungen- Drangedal- Skien-Siljan-Sande-Drammen-Oslo osv.
Det er vel ikke noe kortere, men det er fine mc-veier der også :-)
En alternativ hjemtur er:Brokke- Evje- Åmli- Treungen- Drangedal- Skien-Siljan-Sande-Drammen-Oslo osv.
Veien er viktigere enn målet.
Dette er fine veier men det er jo vesentlig lengre enn over Dalen....Rottenikken skrev:Det ser ut til å bli en lang tur på Søndagen for de av oss som skal tilbake til Østlandet.
Kanskje vel så langt - jeg vet ikke - men det er kansje derfor det er en fordel å fristille seg fra ferja og heller kanskje tjene en time eller to på å komme tidligere frem. Det kunne jo vært greit kanskje å sett litt på hvor turen offisiellt skal ende. Det vil jo være den korteste veien til østlandet via Dalen når man kommer fra heieveien til Brokke / Nomeland i Setesdal.
Men kanskje Setesdal er riktig punkt for oppsplitting i de forskjelige retningene.
Man kan vel ikke si at dette er ett ordinært MCtreff vel???.....

-
- Motorsykkelen din: Yamaha
Regner med å droppe den fergeturen.Duville skrev:men det er kansje derfor det er en fordel å fristille seg fra ferja
Å avslutte i Setesdal passer antagelig bra for de som skal sørover vil jeg tro.
De det gjelder har kanskje kjørt den veien for å komme til Dalen(turstart)
Veien er viktigere enn målet.
Du har både sørover vestover og nord.... de som skal øst skal vel innom dalen uansettRottenikken skrev:Regner med å droppe den fergeturen.Duville skrev:men det er kansje derfor det er en fordel å fristille seg fra ferja
Å avslutte i Setesdal passer antagelig bra for de som skal sørover vil jeg tro.
De det gjelder har kanskje kjørt den veien for å komme til Dalen(turstart)
I dag har jeg vært å sjekket opp Fosseland Vandrerhjem med egne øyne. Jeg kan derfor nå anbefale det som overnattingsplass. Det så veldig greit ut. Riktig nok har jeg ikke sett det på innsiden, men alt så velstelt og fint ut på utsiden. Tror vi kan få til en hyggelig lørdagskveld der.
se flere bilder
se flere bilder
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.