Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Busa Trond
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Busa Trond »

Desmo skrev:Det så jo ut som at det knapt gikk an å sykle på den, langt mindre rydde snø med den. Skal snøen vekk manuellt her i gården har jeg både skyffel og skuffe. Og i reserve for store snøfall; Hr.Honda
Bilde

Den der ser ut som den er den samme som jeg har. Har vært flittig brukt det siste døgnet. Hr. Honda gjorde en god jobb i helgen :thumleft . Samme som deg, en traktor som tar det værste, men veit jo ikke når den kommer.

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det var naboen på 85 som får traktorhjelp til rydding av innkjørsel. Jeg greier meg med eget utstyr enn så lenge. :D
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Måtte en tur til Byen på Mjøsas vestside på mandag etter arbeidet. Det er nemlig ikke å oppdrive urmaker her på Lena lenger. Det var ikke noe alvorlig, bare et par pinner i lenka som hadde gitt seg. Mens fagmannen ordnet saken tok jeg en liten tur rundt i sentrum. Der var det behagelig stille, noe som skyldes CC nede på Mjøsstranda. Jeg kom over en kamerabrakett på eBay som passer på Velte-petter her i vinter. Så da hadde jeg tenkt å håndkjøpe et videokamera for litt filming. Så jeg ruslet inn i Gjøvik Elektriske på Falkehjørnet og spurte om dem hadde videokameraer til salgs. Jeg fikk et litt ullent svar. Så jeg kikket litt spørrende på ekspeditøren, som forklarte at de skulle slutte å selge videokamera. "Vi har igjen to stykker",sa'n. Og gikk å hentet et JVC og et Sony fra utstillingsvinduet. Jeg tok en rask kikk på lagringskapasitet og optisk zoom, og kom fram til at Sony'et var "best". "Hvor mye byr du?" spurte ekspeditøren. Da jeg ikke kom med noe bud med en gang sjekket han opp prisen på data'n. "Det koster 5.500,- ordinært, men du skal få det for 3.500,-" kom det fra innsida av disken. "Et så godt tilbud kan jeg ikke la gå ifra meg" svarte jeg. Så da ble det videokamera på meg. Så nå er det bare å vente på våren og skru fast kamera på Velte-petter og filme i vei. Kameraet heter Sony DCR-SR36 og har 40 GB hardisk og 40x optisk zoom.
Pogo

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Ser fram til å se tørre veier ved Mjøsa Desmo ! \:D/

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jeg tenker vi får ha litt annen temperatur på asfalten også! Det er ganske mange tørre partier nå også, men det skyldes uvettig bruk av salt.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Måtte prøve å montere braketten og videokameraet på Velte-petter i dag. Slik ble det;
Bilde
Kan hende jeg skal ta og bøye den litt mer opp, for da vil ikke instrumentene synes i bildet.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det er utrolig hva som kommer i innboksen for e-post for tiden. Jeg skulle som vanlig sjekke den i dag. Der stod det at jeg hadde fått e-post fra ei berte som het noe som liknet på Shanel Greesly. Greit nok tenkte jeg og flyttet blikket mot rubrikken for emne. Der stod det klart og tydelig;Heil og sæl. Godt det går an å slette slike e-poster uten å få dem på maskina. Det er noe av det som er bra med å ha Telenor som nettoperatør. Hva som var innholdet av e-posten har jeg ingen interesse av å finne ut.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Nei,er nesten helt utrolig hva som kan ploppe ned i postkassa,prøver å vrake ALT jeg ikke er sikker på... :thumleft

Men alle antydninger om at jeg har vunnet eller kan vinne millioner MÅ jeg jo åpne...(Neida).. :lol

Og snart er det bart i Skreiafjella att,dit har jeg sett fra utrolig mange steder..

Er vel bilkirkegård på Mjøsbotnen og der... :b_c: :prop:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Det har vært "fisket" uti der flere ganger, men noen biler ligger vel så dypt at dem ikke er å få tak i. Sist gang så var den øverste bilen synlig fra 33'n på senvinteren når det var lav vannstand. Du veit, det er et ideelt sted for dumping. Det går nesten rett ned på utsiden av autovernet, ingen hus i nærheten og lite trafikert natterstider.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Kawa Bæiben kjører skuter og er lykkelig i dag :knegg 16 grader hjemme sier hun ?

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Ja, det ble nevnt på radioen i dag at det hadde vært mildt i Tønsbergområdet i går.
Pogo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Ligger dette punktet noen kilometer nord for Feiring,skulle vært artig å vite mer nøyaktig.. :thumleft
Og har kasko på bilen sjø... :skriver
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Pollti

Legg inn av Pollti »

Lagde du kamera braketten selv Desmo ?

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Pollti; Nei, jeg kjøpte den på eBay. Den var i ei liste med diverse deler til Ducati Monster.

Intruder; "Losseplassen" for biler ligger i Falken. Det er der er nesten rett opp og ned med nakent fjell på begge sider av veien på Opplandssia av fylkesgrensa. Altså helt sist eller først i Skreifjella alt etter som hvilken vei du kjører.
Pogo

Pollti

Legg inn av Pollti »

Driver å tar bilder når jeg kjører med mindre hell siden jeg er Sjefs Pyse og ikke liker å slippe styret i fart. Har du sett noen greier som gjør at kameraet kan svinges litt eller må jeg se etter andre løsninger tror du ?
Jeg har forresten dumpet en Mustang Cab utenfor Kommunebrygga i 1975. Skivebremsene foran delte seg i tusen biter og det var nedoverbakke og dårlig med skrubb generellt på den bilen så da ble vi tvunget til å flyteteste den. Gikk dårlig og den sank som et lodd :janikk Men jeg var ihvertfall lur nok til ikke å melde den stjålet så blir den fisket opp en dag så møter jeg til eventuellt avhør ved godt mot :knegg Sikkert ingen stor fare for det, kan vel ikke være mye igjen av den nå ?

Svar