Heia forum lesere..
Min far har bilen sin på verksted... Orginal bil, på orginal verksted.
Han har måtte bytte dørhåndtaket på venstre bakdør pga en microchip som var gåen der som skapte kortslutninger i systemet.
Det er en ting at verkstedet har nå brukt 2 måneder på å "feilsøke" selv om min far har pekt på problemet hele tiden og sagt at det er dørhåndtaket som er problemet...
Men det at å bestille et dørhåndtak, pluss lakkering skal ta nærmere 2 uker. Det, forstår jeg rett og slett ikke.
Han fikk beskjed forrige onsdag (en uke siden) at dørhåndtaket var kommet, men at de ikke hadde tid til å lakkere det før dagen etter (torsdag). Han hadde selvsagt håp om å hente bilen torsdag ettermiddag, evt i verste fall fredag...
I dag er det onsdag uken etter, og han kan fremdeles ikke hente bilen sin.
Da jeg lakkerte M3 speilene på bilen min, leverte jeg dem på morgenen i 8 tiden og fikk en kammerat av meg til å hente dem ca kl 12. Da var de klare for å montere på bilen.
Forskjellen mellom mine speil og min far sitt dørhåndtak er at mine speil ble levert til et lakkeringsfirma, mens min far sitt dørhåndtak skal lakkers av orginal verksted. (regner dog med at de setter dette bort, men fremdeles... skal det ta en uke)...
Hele denne hendelsen, og et par hendelser med tidligere biler av samme merke. Har fått min far til å bli så lei og oppgitt. Fremdeles kjempe godt fornøyd med bilmerket, men pga totalt fraværende kundebehandling ser han nå på alternativet til å bytte bilmerke. Synd at det skal komme til det punktet.
Meeeeeen... Da er det mulig at han gir BMW et nytt forsøk igjen. (Klarte aldri helt å overtale min mor, som synes 7-serien er en alt for stor bil). hehe.
Vente i 1.5 uke på lakkering av et dørhåndtak.. Normalt?
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Vente i 1.5 uke på lakkering av et dørhåndtak.. Normalt?
“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Re: Vente i 1.5 uke på lakkering av et dørhåndtak.. Normalt?
Tja...har ofte hørt at de samler opp deler for lakkering så de ikke trenger skifte farge hele tiden.
Men " I know nothing " ..

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Crinos
- Kontakt:
Hum.. Ja.. Du sier noe der, men er det ikke vanlig å airbrushe små deler og ikke lakke dem på tradisjonell måte. Da er heller ikke behovet så stort for å blande opp riktig mengde lakk siden det er så små kvanta om gangen uansett.Intruder skrev:Tja...har ofte hørt at de samler opp deler for lakkering så de ikke trenger skifte farge hele tiden.![]()
Kan selvsagt være at de venter på "go ahead" fra øverste hold fra bilmerket her i Norge. Siden det er snakk om en garanti/reklamasjon sak som de ikke kan ta seg betalt for. (ergo lakkering er et tap om de setter det bort til et annet firma).
Men fremdeles... Synes det er lovlig sent å måtte vente over en uke på lakkering alene!
Bilen er totalt ubrukelig uten det nye dørhåndtaket... Så mye kortsluttning lager det... (ganske ironisk, men sant... Viking brukte 2 dager på å prøve å åpne bilen).
Så min far ratter rundt i en lånebil, som er den minste biltypen bilmerket har å tilby, og ikke er det automat heller. Så min mor har vegringer mot å kjøre den.
- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Helt normalt om du ikke betaler under bordet.
Lakkboksen er dyr i drift, så tviler på de fyrer den opp kun for ett usselt håndtak.
Om de ikke har somla den bort da
Eller har bestilt nytt håndtak ferdig lakkert fra produsenten.. Bilmerke var dette sa du? Høres ut som noe fransk..
Lakkboksen er dyr i drift, så tviler på de fyrer den opp kun for ett usselt håndtak.
Om de ikke har somla den bort da

You'll never walk alone
http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
trenger vel ikkje å fyre opp lakkboksen, har vel spesielle lys så herder små ting på kort tid. men så er det viljen eller pengene, eller begge deler 

- cheron
- Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel
Sant, glemte de infarøde lampene dems.. Sorry...Tysnes skrev:trenger vel ikkje å fyre opp lakkboksen, har vel spesielle lys så herder små ting på kort tid. men så er det viljen eller pengene, eller begge deler
You'll never walk alone
- Crinos
- Kontakt:
Et dørhåndtak er nok såpass liten at airbrushe det og varmelampe/infrarødlampe er beste, raskeste og rimeligste alternativ.
Vil tippe en selvkost på ca 200,- om det gjøres lokalt og kanskje 500,- om det gjøres eksternt.
Det er ikke en fransk bil, men de selger også franske biler der.
Vil tippe en selvkost på ca 200,- om det gjøres lokalt og kanskje 500,- om det gjøres eksternt.
Det er ikke en fransk bil, men de selger også franske biler der.
-
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
å herregud-B&S......helt normalt...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
Jøss!
På min bil brukte de 4 dager på å lakkere bakluka (de sa de lakkerte hele bakluka) selv om det kun var rustangrep på en liten del av bakluka, på størrelse med et dørhåndtak. Dette kunne sikkert også ordnet med airbrush. Dette er også en fix som ikke kostet meg en krone, selv om jeg skulle betale 50% av leiebil, så har jeg ikke sett fnurten av den regningen.
Kristian
På min bil brukte de 4 dager på å lakkere bakluka (de sa de lakkerte hele bakluka) selv om det kun var rustangrep på en liten del av bakluka, på størrelse med et dørhåndtak. Dette kunne sikkert også ordnet med airbrush. Dette er også en fix som ikke kostet meg en krone, selv om jeg skulle betale 50% av leiebil, så har jeg ikke sett fnurten av den regningen.

Kristian