Høyde til å kjøre lettsykkel

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Brukeravatar
Kris
Innlegg: 124
Registrert: 10 aug 2010, 12:42
Motorsykkelen din: Triumph Daytona 675
Sted: Vikersund

Re: Høyde til å kjøre lettsykkel

Legg inn av Kris »

Madamen er 1.60, jeg senket hennes cbr 600 selv med et kit jeg fant på ebay, trenger ikke betale mange tusen for slikt på et verksted. Sikkert noen som kan hjelpe deg hvis du ikke vil gjøre det selv. :thumleft

Btw: Welcome to the dark side, we have cookies, plastic is fantastic :knegg

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Høyde til å kjøre lettsykkel

Legg inn av Steinkastar »

Sete høyde på en slik YZF 2008 mod er 818 mm i følge wikipedia

Så da får du måle fra hælen og opp til skrittet da. De fleste av disse sykklene kan senkes som de andre skriver her.

Lykkke til :)
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Høyde til å kjøre lettsykkel

Legg inn av evike »

å kjære vene. 818 - det var høyt det!!

Noe lettere å holde en lettsykkel enn tung når det blir mye vinkel pga. korte bein, men likevel da!

Jeg for min del har mer enn nok med salhøyde 71 cm på Diversion min. Rakk ned på VF1000 som forloveden hadde tidligere, men klarte jo ikke engang å få den av støtta pga. tyngden. Mange søte problemer med å være av den "litt mindre solide" typen..

Selv endte jeg med å kjøre Virago i 5 år pga. manglende selvtillit og manglende beinlengde. Begge deler er egentlig like korte fortsatt, men pga. kjøreglede og veskeløsninger har jeg likevel valgt å bytte til en "helt normal touringsykkel" - Diversion XJ600.

Har ingen råd å gi utover at du må reise og prøvesitte så mange som mulig, før du bestemmer deg!

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 7011
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Høyde til å kjøre lettsykkel

Legg inn av Jompa »

Æ måtte sjekke på finn.no for å se ka slags sykkel du var ute etter. Tøff sykkel, men en sånn finn du nok ikke hos mange forhandlere i finnmark.
Her e det mest terrengsykla det går i.
Uten å være helt sikker,trur æ nok at yzf,en sig ned ca 5cm når du setter deg på den.
Døtrene mine hadde en dt125x, og begge klarte seg fint med den, selv eldstejenta e omtrent samme lengda som deg. Og dt,en e høyere.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Høyde til å kjøre lettsykkel

Legg inn av Steinkastar »

evike skrev:å kjære vene. 818 - det var høyt det!!

Noe lettere å holde en lettsykkel enn tung når det blir mye vinkel pga. korte bein, men likevel da!

Jeg for min del har mer enn nok med salhøyde 71 cm på Diversion min. Rakk ned på VF1000 som forloveden hadde tidligere, men klarte jo ikke engang å få den av støtta pga. tyngden. Mange søte problemer med å være av den "litt mindre solide" typen..

Selv endte jeg med å kjøre Virago i 5 år pga. manglende selvtillit og manglende beinlengde. Begge deler er egentlig like korte fortsatt, men pga. kjøreglede og veskeløsninger har jeg likevel valgt å bytte til en "helt normal touringsykkel" - Diversion XJ600.

Har ingen råd å gi utover at du må reise og prøvesitte så mange som mulig, før du bestemmer deg!

Jepp, min R6 2001 mod har setehøyde 833 mm
Veritas Aequitas

LUHG

Pollti
Innlegg: 898
Registrert: 22 okt 2011, 20:11
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Høyde til å kjøre lettsykkel

Legg inn av Pollti »

Skjønner ikke mølet dere dra opp om setehøyder jeg ? Nå har jeg en datter som er nesten like lang i lortfallet som meg. Aldri problemer med henne. Datter nr 3 er like stutt som mora si i lortfallet og det går helt greit det og. HG klarer seg også fint selv med meg sittende bakpå. Ikke et vondt ord å høre om sittehøyde fra hun heller. For mye kunnskap er ikke bra. :P :p

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Høyde til å kjøre lettsykkel

Legg inn av evike »

Da vil jeg være med noen av disse for å lære!!

Svar