Elolz skrev:
Sittestillingen er faktisk overraskende oppreist, selv skulle jeg faktisk ønske den var litt mer foroverlent, så vil råde deg til å prøvesitte en ihvertfall om du er innom Ride eller Bergen MC Center :-) Når det gjelder dekkdimensjon er det 110/70-17 foran og 130/70-17 bak som er originalt, jeg kjører på Pirelli Diablo Rosso 120/60-17 og 150/60-17, siden det virker som minimum for greie radialdekk. Ser Diablo Rosso II nå har kommet ut i 110/70-17 og 140/70-17, så blir nok dette ved neste skift

Da vil jeg tro du faktisk kan hive på piggdekk. Originalt er det 110/70 x 17 framme og 150/60 x 17, og om jeg ikke husker helt feil (sykkelen er hos Doktoren vettu) så har jeg samme dim framme, men 140 bak, på piggdekkene. Og piggene stikker ikke noe videre ut, så kan du få lillefingeren mellom skjerm og dekk på din nå, så skal det gå fint :-) Om du vil da...

Det funker overraskende bra. De Heidenau-dekkene har utmerket gummiblanding til lav temp, visstnok mye silica i de. Selv på klink is er det helt kurant å kjøre med. Jeg har jo kjørt litt på vinteren med andre sykler, med gode "sommer"dekk (Bridgestone BT45, 90, 21, 20, samt noe Michelin og noe annet jeg ikke husker i farten, men merkevare iallfall), og de er alle 100% ubrukelige på glatten, etter min erfaring. Ikke er det skamdyrt heller med piggdekk. Tror jeg betalte rundt 2.000,- for begge dekkene hos Ride.
Jau, skal ta å prøvesitte en. Skjønt, jeg er en anelse skeptisk til typen sykkel. Ikke noe feil med den, for all del, men jeg har fått stor sans for motard/off-road-lignende sykler, med sin gaffelvinkel og lange fjæringsvei. Har kjørt litt forskjellige R-sykler, og har liksom aldri funnet noe "gale", annet enn at det ikke er helt "meg"