Norge som liksom skryter på seg å være en miljønasjon strør millioner av kilo med dritten rundt på veiene.
En ting er biler vi bruker halvparten av lønna på som ruster og blir ødelagt, en annen ting er hvor ødeleggende
det er for miljøet rundt veien. Se f.eks. på en hekk som står langs en vei eller på garasjegulvet av mur der bilen står.
Hvorfor er det ikke lov å salte ved drikkevannskilder og på jernbanespor ? Jo fordi det er farlig og fordi skinnene ruster.
Hvorfor salter de i skiløyper foran løp? Jo, for å bevare isen og friksjonen i snøen.
Ikke hjelper det å salte heller, på Østlandet med jevnt under -15gr legger det seg ei tynn ishinne
på veibanen som er dritglatt.
Takke meg til skikkelig vinterføre med god gammeldags is midt i veien og som man ser er glatt.
Takk for at jeg har noen å dele vinterfrustrasjonen med. Er det 6 mnd til påske?
](./images/smilies/grrr.gif)
http://www.nettavisen.no/motor/article3254300.ece" onclick="window.open(this.href);return false;