Surrealistiske opplevelser på 2 hjul.

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Iron76
Motorsykkelen din: Harley Davidson Sportster 883 Iron

Re: Surrealistiske opplevelser på 2 hjul.

Legg inn av Iron76 »

elefantdritt_947054p.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

NEI! du greier ikke kjøre gjennom et dyr og kjøre videre..
på videoen med rådyret så smeller det bare borti sykkelen og river av litt plast.

motorsykkel og elg + høy hastighet = 3 døde-fører elg og sykkel...kom heller ikke helt gjennom... :[-(
de siste 30 åra har ikke laget bedre kniver av MC...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Skal vi gå tilbake til surrealistiske opplevelser på 2 hjul, så kan vi heller diskutere om det er mulig å filletere en elg med "kawa-ninja-ultra-skarp-suki" i en annen tråd ?
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Crinos skrev:Skal vi gå tilbake til surrealistiske opplevelser på 2 hjul, så kan vi heller diskutere om det er mulig å filletere en elg med "kawa-ninja-ultra-skarp-suki" i en annen tråd ?
Helt riktig,Crinos,vi ska`kke ha no`seksualproblemer på denna plata... :notlistening God helg
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Hehe,Ninja'en min kapper nok et par elger i fillebiter uten noe problem :lol :lol

Kommer ikke på noen egne fantastiske historier i farta som kan matche den med elgen,men en historie som ble fortalt meg av en kar fra Skårer for mange år siden dukket opp i bakhodet,historien var ifølge han selvopplevd:

Han og en kamerat var og kjørte villmann med bil på et grustaksområde(og sikkert på to hjul gjennom svingene) da de i en hellvettes fart pluselig kom til en bom i veien som de ikke klarte å stoppe for,så de for igjennom ihvertfall i 150. Bommen var akkurat så høy at den gikk klar panseret,men reiv taket og frontruten av bilen.

"Da var dere vel snare og dukket"?,spurte jeg.

"Å nei,det hadde vi ikke tid til", sa han og kikket rundt på oss ungguttene om vi ble imponert :lol
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
bikerdude73
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850

Legg inn av bikerdude73 »

Dette skjedde ikke med meg, men jeg var vitne til hele greia.

Jeg var i militæret på Evjemoen leir ca 6 mil nord for Kristiansand.
Selv kom jeg med buss fra togstasjonen på Snartemo etter helgeperm.
Desverre så ble vi hanket inn før vi kom til porten pga en kontroll etter dop/stoff.
Jeg ville jo helst bare legge meg siden kl var 02:00 og jeg skulle opp kl 06:00... men men. ](*,)

Det var en kar som kjørte sykkel som avtjente sin verneplikt og han kom og tilbake til leiren på
dette tidspunktet. Han kjørte en Suzuki GSXR 750 eller 1100. Dette var sommeren 1993 så er usikker på modell.
Men den gikk jo veldig bra. :-)

Siste strekka før leiren var en helt rett strekke som gikk paralellt med leiren som igjen lå prarelellt med elven Otra.
Her var det flere som gav på både hjemover og tilbake til leiren. ;e

Det var ikke noe lys langs veien...

Her kom da karen med Suzuki'en i en hylende fart. Hadde sikkert over 200km/t
Det var da han så 2 MP'er med 2 landrovere.. midt i veien!! Jeg var sikker på at nå ser jeg en som dør..
Men karen la sykkelen midt i veien på stripa og suste rett gjennom sperringa! :O
Han bremste så ned og kjørte inn i leiren for å parkere sykkelen.
MP'ene kom jo springende etter og skulle bruke sin såkalte makt. :knegg

De tok lappen fra ham. Men de hadde jo ikke noen måling eller bevis som kunne brukes.
MP har ingen som helst mulighet til å fungere som Politi i denne situasjonen.
Hvertfall ikke som jeg vet..?

Det som skjedde var at han gikk i leiren til helgen igjen kom.
Da fikk han lappen tilbake fra noen frustrerte MP'er som sårt ba han om å roe seg.
Karen forstod alvoret og kjørte ikke bånn pinne på den strekka mer.
Han forstod nok at han var enormt heldig som overlevde og for så vidt ikke havnet i fengsel.

Politiet var ikke der den natten. Det var bare noen med en hund som skulle sniffe etter stoff på oss
som kom hjem fra perm og bagasjen vår.
Jeg så ikke det selv, men hørte at 2-3 stk ble tatt med dop. :-k

Tenkte med meg selv at å se en R-sykkel suse gjennom en veisperring i 200+ var slikt som kun skjedde på film.
Lurer på hvordan karen på sykkelen selv følte det??!! :D :O

Han må nok ha takket høyere makter eller hva han nå takket. Adrenalinet måtte nok ha bruset gjennom kroppen hans
en god stund etterpå tenker jeg. ;-)
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

joo
Motorsykkelen din: '

Legg inn av joo »

Nest verste opplevelsen jeg har hatt på tohjuling inntraff på slutten av 80-tallet...

Var på tur til Harstad etter arbeidsuke i Vesterålen. Ei mil sør for Tjeldsundbrua er det ei ganske lang rettstrekke, jeg cruisa bare litt over fartsgrensa på GSX`en, trygg på at bilene som kom i mot ser en MC uten problemer. Men, to biler kommer i mot, på rekke. Og den hjernedøde typen i bakerste bilen bestemmer seg brått for at han skal være typen i bilen som ligger først. Med andre ord skal han kjøre forbi. Noe han også gjør. Da er dem vel 80-100 meter fra meg.
Aner ikke hva slags tanker jeg gjorde meg, hvilke gjønomgånger jeg hadde rundt problematikken, reaksjonstid eller om det burde settes ned et utvalg for å analysere situasjonen. Men jeg så i alle fall ei løsning, heldigvis. Og på MC kjører man som kjent dit man ser! Jeg så nemlig et mellomrom mellom de to bilene som kom i mot og den vegen valgte jeg.
Så der kom jeg i rundt 100, med to biler i bredden i mot, de holdt vel minst 80 begge to... Følte at knea subba hver sin bil en brøkdel av et sekund før jeg hadde vegen for meg selv igjen. Samtidig hadde jeg tydeligvis tatt sats for å prøve å komme over den bilen jeg måtte treffe, så jeg hadde kroppen høyt over sykkelen men fremdeles tak i hendlene. Dumpa ned på sykkelen igjen og fikk kontroll, titta i speilet og der dro typen i den bilen som til å begynne med hadde vært bakerst men var på tur til å komme framst ut i grøfta. Han hadde tydeligvis oppdaga meg i samme øyeblikk som jeg passerte dem.

Kjørte tilbake og snakka med føreren. Hadde gått bra med fyren, han beklaga, vi fikk bilen på asfalten og kjørte videre hver vår veg.
Jeg kjørte vel ei mil før skjelven kom. Da var det bare å få stoppa og sitte i grøfta og skjelve et kvarter før jeg klarte å kjøre videre.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

joo skrev:Nest verste opplevelsen jeg har hatt på tohjuling inntraff på slutten av 80-tallet...

Var på tur til Harstad etter arbeidsuke i Vesterålen. Ei mil sør for Tjeldsundbrua er det ei ganske lang rettstrekke, jeg cruisa bare litt over fartsgrensa på GSX`en, trygg på at bilene som kom i mot ser en MC uten problemer. Men, to biler kommer i mot, på rekke. Og den hjernedøde typen i bakerste bilen bestemmer seg brått for at han skal være typen i bilen som ligger først. Med andre ord skal han kjøre forbi. Noe han også gjør. Da er dem vel 80-100 meter fra meg.
Aner ikke hva slags tanker jeg gjorde meg, hvilke gjønomgånger jeg hadde rundt problematikken, reaksjonstid eller om det burde settes ned et utvalg for å analysere situasjonen. Men jeg så i alle fall ei løsning, heldigvis. Og på MC kjører man som kjent dit man ser! Jeg så nemlig et mellomrom mellom de to bilene som kom i mot og den vegen valgte jeg.
Så der kom jeg i rundt 100, med to biler i bredden i mot, de holdt vel minst 80 begge to... Følte at knea subba hver sin bil en brøkdel av et sekund før jeg hadde vegen for meg selv igjen. Samtidig hadde jeg tydeligvis tatt sats for å prøve å komme over den bilen jeg måtte treffe, så jeg hadde kroppen høyt over sykkelen men fremdeles tak i hendlene. Dumpa ned på sykkelen igjen og fikk kontroll, titta i speilet og der dro typen i den bilen som til å begynne med hadde vært bakerst men var på tur til å komme framst ut i grøfta. Han hadde tydeligvis oppdaga meg i samme øyeblikk som jeg passerte dem.

Kjørte tilbake og snakka med føreren. Hadde gått bra med fyren, han beklaga, vi fikk bilen på asfalten og kjørte videre hver vår veg.
Jeg kjørte vel ei mil før skjelven kom. Da var det bare å få stoppa og sitte i grøfta og skjelve et kvarter før jeg klarte å kjøre videre.
Fantastisk :thumleft
Men hadde æ vært dæ, så hadde æ kjørt på bakhjulet, det hadde vært enda stiligere :knegg

Brukeravatar
Zotz
Motorsykkelen din: HD Electra Glide 1340 1994

Legg inn av Zotz »

Min historie skjedde også for noen år tilbake, rundt midt på nittitallet, på vei til Trollrally en stålende fredagsformiddag. Hadde en '83 Kawa Z1000R den gangen, men forskjellen på denne turen og tidligere var at jeg hadde en kamerat bakpå, med masse ekstra øl og bagasje. Hele ekvipasjen var TUNG. Merket ikke så mye til dette i den vanlige trafikken, men oppover mot Kongsberg etter Drammen, lå vi og trykket bak en billist som bremset før hver eneste sving og tro pedalen ned i matta på slettene. Morsom kødd. I hvertfall da, så skulle jeg plutselig foreta en av mine livs dummeste manøvrer. Var godt kjent oppover der, og vi nærmet oss et litt kort rettstrekk som jeg pleide å ta forbikjøringer på tidligere turer til Troll, og når vi runda siste høyresvingen tro jeg ned i 4, la meg ut og vrei til. Det skjedde ingenting! Trampa ned ett gir til og vrei til igjen. Turtallsnåla hadde jo krypi opp litt, men fortsatt ingen respons så jeg brågira ned i 2. Da våknet det til liv under oss, og min kjære nedlessede Kawa sparka i fra det en Z1000 er i stand til. Det var da de surrealistiske sekundene kom..Sletta var i ferd må å ta slutt, bilen havnet endelig bak oss da jeg hadde brukt opp 2 giret, og stupte inn i venstresvingen med fullt turtall på 3. Jeg forholdt meg merkelig kald. TROR jeg på en måte hadde resignert. "Dette går til hel..., men jeg må prøve" . Jeg husker bare at jeg la meg mot tankveska og prøvde å være myk, og at jeg hadde asfalt helt oppi venstre øyekrok og at det slo i venstre støvel så jeg dro til meg beinet. Etter økta med telt og bål (dere vet det fantastiske øyeblikket da baken plasseres og ølen jekkes og føres til munnen) ba jeg kompisen om unnskyldning og spurte om jeg hadde skremt vannet av'n. Han tok det heldigvis pent. Hadde lurt på om jeg skulle legga oss i asfalten, men han hadde regnet med at jeg visste hva jeg dreiv med.....

Svar