Siden jeg er ny her, får jeg vel gjerne begynne å fortelle litt om meg selv.
Er en kjekk og grei gutt/mann (stryk det som ikke passer) på snart 42. Gift med to barn. En datter på nesten 12, og en gutt på 2. Tok lappen på lett MC sommeren 1986. Men i 88 ble det bil, for den hadde bedre varmeapparat..

Etter å ha flyttet/jobbet litt rundt omkring i landet, kom jeg omsider hjem til Oslo høsten 2008, og ikke lenge etter meldte MC-lysten seg igjen (svakt begynnende 40 års krise?). Sommeren 2009 tok jeg lappen på tung MC. Slapp billig unna, siden jeg hadde på lett fra før. 4 timer kjøring, veltet noen kjegler, og dett var dett.. Det kostet nok allikevel nærmere 10000 kr. Lykkelig vitende om at jeg nå hadde tillatelse til å kjøre ALT som har to hjul og motor, bare vokste lysten på motorsykkel. Men et ganske stramt familiebudsjett tillot ikke all verdens investeringer på denne fronten, så jeg fant en billig og pent brukt Yamaha XJ 700 Maxim på finn.no, og slo til. Har ikke angret på det. Den har tatt meg trofast rundt omkring i byen. En og annen litt lengre dagstur har det også blitt.
I det jeg er i ferd med å begynne på sesong nr 4, føler jeg meg fortsatt fersk, men jeg lærer..
I skrivende stund er sesongen for meg akkurat begynt. Siste helgen i februar, pakket jeg ut Yamahaen, pusset og gnikket, skiftet olje osv. Torsdag 1. mars, fant jeg frem ullundertøy, kjøredress og solbriller, og kjørte ut av garasjen, og klarte å dra på meg 20 mil i den ikke så varme solen. Herregud det var koselig...

Som nevnt i en annen tråd, blir det flytting og pendling, og kommer til å oppgradere "utstyret" i løpet av sommeren (trur eg..)
Ellers har jeg to store våte MC-drømmer: Det er først og fremst den "vanlige", å krysse USA fra øst til vest. Den andre er langtur i Australia.