Kjører rundt i Oslo på en gammel 85 Yamaha XJ 700 Maxim. Så skal familien brått flytte til Tønsberg-området, og jeg ser at det blir pendling til Oslo hver dag. Pendle med bil blir for dyrt, toget er for upålitelig, og da gjenstår så vidt jeg kan se bare en eneste skikkelig måte å komme seg på jobb på (det er ihvertfall dette jeg sier til kona), nemlig med motorsykkel. Men det går jo selvsagt ikke an å pendle med den gamle sykkelen jeg har i dag. Den er for det første for liten (jeg er 195 høy). Etter ett kvarter er jeg ødelagt i de fleste kroppsdeler. Den er også for gammel til at jeg tør satse på at den tåler 200 km pr dag (1000 km i uka), derfor har jeg et fantastisk argument til å kjøpe ny, noe kona etterhvert har akseptert..

Men her er da min hodepine: Hva skal jeg velge? Har brukt tiden fra November til nå på å tenke. Sitter og ser på finn.no på hva som er til salgs, og tråler mc-butikker på hele østlandet hvor jeg stiller samme spørsmål som jeg stiller her. Alle anbefaler de selvsagt "sin sykkel". Jeg har vært innom alt fra HD til Goldwing, BMW RT (og LT), og har nå endt opp med at jeg på bakgrunn av en lang kropp tror jeg vil ha det best på en offroad/adventure sykkel. Har derfor vært helt klar på at det skulle bli en GS, men det var før jeg var oppe hos AMD før helgen, og fikk vite litt om den nye Triumph'en... Jeg ser for meg at med den kjørelengden jeg legger opp til, vil jeg få mer enn nok tid til å prøve begge før jeg pensjonerer meg om en 20-25 år...