Jompa skrev:Nei, Arctic Tiger og Mekkern, nå er dere på bærtur.
Man kan vel ha en hobby uten å søke mot det perfekte. Fascinasjon for spesielle løsninger og det som ikke er mainstream kan vel
være et godt motiv. Sykkelen min er heller ikke perfekt og det finnes jo tusenvis av mennesker som kjører HD.
Yamaha 650 Turbo og de andre turbosyklene er modeller som ble produsert ei kort stund, og noe lignende kommer kanskje aldri igjen.
Derfor er det også litt viktig at de blir tatt vare på.
Jeg er enig i dine betraktninger vedrørende hobby, og de "tusenvis av menneskers" manglende fornuft
Og sykkern er jo helt klart en kuriositet som kan være morsom å ha. Men det er jo ikke sånn at fordi om en ting er ukurrant, så blir den automatisk verdifull
Turbo er jo tingen det, når det er riktig gjort

Men her ser det ut som turbon er plassert for langt unna toppene, med temperaturtap på xsosen (trykktap) som gir lagg og mindre fart på proppellen. Og altså ikke den forventede effektøkning.
Designet(utsjånaden på sykkern) er vel litt inspirert av de store Venture modellene som var populære bl.a i USA på den tida?