Deler til Kawasaki Ninja 250 R
- Absalon
- Innlegg: 14
- Registrert: 01 mai 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250 R 2009
- Bosted: Oslo
Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Hei!
Som tidligere nevnt i diverse tråder her inne så har jeg akkurat kjøpt meg en Kawasaki Ninja 250 R, og det er denne jeg nå lurer på om jeg skal pynte litt på!
Da jeg ikke har videre erfaring med MC utover å ha hatt lappen i en del år og lest litt blader i enkelte tilfeller, så trenger jeg litt tips og råd.
Jeg har hørt om folk som har byttet ut skiltbraketten, har dere noen tips og hint om hvor man finner slikt?
Samtidig så vurderer jeg å investere i en slip-on, men vet ikke om det har noen nytteverdi utover bedre/tøffere lyd? Gir det noen økning i effekt?
Som tidligere nevnt i diverse tråder her inne så har jeg akkurat kjøpt meg en Kawasaki Ninja 250 R, og det er denne jeg nå lurer på om jeg skal pynte litt på!
Da jeg ikke har videre erfaring med MC utover å ha hatt lappen i en del år og lest litt blader i enkelte tilfeller, så trenger jeg litt tips og råd.
Jeg har hørt om folk som har byttet ut skiltbraketten, har dere noen tips og hint om hvor man finner slikt?
Samtidig så vurderer jeg å investere i en slip-on, men vet ikke om det har noen nytteverdi utover bedre/tøffere lyd? Gir det noen økning i effekt?
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39731
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Nytteverdien av slip-om potte(r) er først og fremst vektreduksjon i de aller fleste tilfellene. I tillegg mener mange at sykkelen bli penere med slip-on. Jeg er en av de når det gjelder Triumph Tiger MC'en jeg har nå: ARROW-potta gjør seg meget bra på denne og ser mye bedre enn en den originale "dust bin" potta.Absalon skrev:Hei!
Samtidig så vurderer jeg å investere i en slip-on, men vet ikke om det har noen nytteverdi utover bedre/tøffere lyd? Gir det noen økning i effekt?
På TDM'en jeg hadde var nok originalpottene penere enn Laser Duo-Tech jeg satte på. Så her var det vektreduksjonen som betydde mest.
Hva effekt angår så reklamerer de fleste produsentene med en effektøkning og i mange tilfeller er det nok også slik. Men noen voldsom økning er det aldri snakk om.
En annen side ved slip-ons er selvfølgelig lyden


Blirt som regel alltid bedre (les: høyere og grommere

Men om disse tingene forsvarer den høye prisen på mange slip-ons er noe hver enkelt for ta en runde meg seg selv på...
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Absalon
- Innlegg: 14
- Registrert: 01 mai 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250 R 2009
- Bosted: Oslo
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Her var det jo en del gode tips! Får se om jeg investerer i en slip-on eller ikke, foreløpig er jeg ganske så fornøyd med lyden (sikkert fordi jeg ikke vet bedre, hehe).
Er det forresten noen her som har kjørt både kawa 250r og en vfr800 som vet om sittestillingen er noe tilsvarende lik? Vurderer en nyere vfr som min neste sykkel!
Er det forresten noen her som har kjørt både kawa 250r og en vfr800 som vet om sittestillingen er noe tilsvarende lik? Vurderer en nyere vfr som min neste sykkel!
-
- Innlegg: 152
- Registrert: 30 mar 2010, 09:10
- Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
- Bosted: Ridabu
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Sittestillingen på Ninja 250r er preget av sykkelens størrelse. Knevinkelen er ganske skarp. Bruk kjørebukse som ikke har så mye polstring på baksiden av knærne. Da vil vinkelen være lettere å leve med. Har du lange bein vil du også merke at knærne går på utsiden av innskjæringen i bensintanken. Kjøp tanktrekk fra TopSellerie om dette skulle være noe problem. En skikkelig skinnsal fra Corbin kan løse deg fra den grusomme svampdotten som leveres orginalt. Styreholkene er høyt plassert og gir en kjørestilling i overkroppen som er nesten identisk med Honda VFR800. Den er kjempegod. For å redusere turbulens, bør std. vindskjerm erstattes med høyere vindskjerm. Orginal, sotet versjon er virkelig god!
Dersom du vil se mer enn dine egne albuer når du prøver å få oversikt over trafikken bak deg, bør orginale forlengere på speilarmene monteres.
Det som ikke berører sittestilling, men praktisk nytteverdi, er ettermontert hugger. Den får kontroll over spruten mot bakdemperen. Orginalt går skiten fra bakhjulet rett inn mot simmerringen på bakdemperen. (!) Dessuten holdes kjede og tannhjul mye renere og penere. Anbefales.
Slip-On eksos og nytt skiltfeste er etter min mening mindre viktig.
Dersom du vil se mer enn dine egne albuer når du prøver å få oversikt over trafikken bak deg, bør orginale forlengere på speilarmene monteres.
Det som ikke berører sittestilling, men praktisk nytteverdi, er ettermontert hugger. Den får kontroll over spruten mot bakdemperen. Orginalt går skiten fra bakhjulet rett inn mot simmerringen på bakdemperen. (!) Dessuten holdes kjede og tannhjul mye renere og penere. Anbefales.
Slip-On eksos og nytt skiltfeste er etter min mening mindre viktig.
- Absalon
- Innlegg: 14
- Registrert: 01 mai 2011, 20:01
- Motorsykkelen din: Kawasaki Ninja 250 R 2009
- Bosted: Oslo
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Takk for gode råd, kan være jeg nå begynner å pynte litt på pendlerverktøyet mitt!!
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Hei Jeg vurderer å anskaffe en slik sykkel selv, da jeg pendler omkring 8 mil hver dag (tur/retur).Absalon skrev:Takk for gode råd, kan være jeg nå begynner å pynte litt på pendlerverktøyet mitt!!
Er det noen spesielle erfaringer du kunne tenke deg å formidle? Kjøringen foregår på motorveg (bomveg), slik
at trafikken flyter i 85-100 km/t, stort sett. Kan man regne med å komme under 0.4 liter per mil?
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Eg må berreAbsalon skrev:Her var det jo en del gode tips! Får se om jeg investerer i en slip-on eller ikke, foreløpig er jeg ganske så fornøyd med lyden (sikkert fordi jeg ikke vet bedre, hehe).
Er det forresten noen her som har kjørt både kawa 250r og en vfr800 som vet om sittestillingen er noe tilsvarende lik? Vurderer en nyere vfr som min neste sykkel!

Før du fer på en VFR800 i fremtiden så prøv en Triumph Sprint ST1050. Ny pris er tilsvarande og forsikring muligens bedre, men du får 15hk og 25nm meir i en fantastisk motor som lager en lækker lyd

Minuset med den er at den er vanskligare å få taki en VFR`n.
Her har du eit forum som du kan kose deg med i vinter http://www.kawiforums.com/ninja-250r/
Ellers er ebay.com full av deler og stasj. Kawaspesialisten her i Norge gjer skikelige gode priser og servic.
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Takk for informasjonen, og tips. Jeg kjøper Ninja 250 (overligger) nå i vår..Elolz skrev:Er en fin sykkel på motorveien, sammenlagt i år har jeg ligget på 0.28l/mil, dette med blanding av 10-15min småkjøring og halvtimes pendling hver vei. Har da kjørt med åpen slip-on. Har nå også montert KN filter, og da går det litt for magert, så de skulle ta en liten remap under vinterlagringen så regner med forbruket vil øke litt da.gsx750_80 skrev:Hei Jeg vurderer å anskaffe en slik sykkel selv, da jeg pendler omkring 8 mil hver dag (tur/retur).
Er det noen spesielle erfaringer du kunne tenke deg å formidle? Kjøringen foregår på motorveg (bomveg), slik
at trafikken flyter i 85-100 km/t, stort sett. Kan man regne med å komme under 0.4 liter per mil?
Eneste virkelige minus er IRC Roadwinner dekkene, som min sykkel ihvertfall ble levert med. Dette er diagonaldekk som sporet og føltes ikke noe særlig stabile, i tillegg til såpeglatte på vått føre. Så disse byttet jeg etter få måneder, trist å kaste nesten nye dekk, men de der følte jeg meg absolutt ikke trygg på.
For meg var det ihvertfall et must med double bubble vindskjerm med tanke på motorveikjøring, er 184. Den originale skjermen hjalp meg fint lite.
En an ting jeg har lagt merke til er at det er viktig å justere girpedalen skikkelig slik at den passer for deg. Ellers er det lett at den detter ned i fri når en skal opp i 2.gir. Er en kjent ting å være litt obs på med denne sykkelen, men er altså bare å justere pedalen skikkelig, så er det ordnet
Jeg har hatt sykkelen nå i 2 sesonger og er meget fornøyd!
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- geiroc
- Innlegg: 5
- Registrert: 03 mar 2012, 01:49
- Motorsykkelen din: Kawasaki zx6r 98mod
- Bosted: Bergen
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Hei
Nå har eg ikke 250 da, men eg vurderte å bygge opp igjen en skadesykkel. Fant veldig mye deler på e-bay. Når sant skal sies, kommer vel mesteparten av zx6r en min fra ebay.
Apropo potter.
Eg har en Kerker screw on potte på min. Fant den brukt for en tusing i statene.
Tror de er produsert for 250 og.
Lyden er helt fantastisk.
Hadde en på en gpz600r , det var bare knallrått.
Du kan jo høre den på min kasse her hveffal:
http://www.youtube.com/watch?v=oGSXHXRb1nI" onclick="window.open(this.href);return false;
(Lyden forsvinner kansje litt pga musikken)
Kerker var brukt en del i racing i statene.
Nå har eg ikke 250 da, men eg vurderte å bygge opp igjen en skadesykkel. Fant veldig mye deler på e-bay. Når sant skal sies, kommer vel mesteparten av zx6r en min fra ebay.
Apropo potter.
Eg har en Kerker screw on potte på min. Fant den brukt for en tusing i statene.
Tror de er produsert for 250 og.
Lyden er helt fantastisk.
Hadde en på en gpz600r , det var bare knallrått.
Du kan jo høre den på min kasse her hveffal:
http://www.youtube.com/watch?v=oGSXHXRb1nI" onclick="window.open(this.href);return false;
(Lyden forsvinner kansje litt pga musikken)
Kerker var brukt en del i racing i statene.
Nå: Kawasaki zx6r 1998
Suzuki Ls 650 Savage 1987
x-Tempo sprint 1967
x- Kawasaki z400 custom 1981
x- Kawasaki gpz600r 1986
x-Kawasaki z500 1983
'Oh Shit!' is usually the moment when your plan parts ways with reality!
Suzuki Ls 650 Savage 1987
x-Tempo sprint 1967
x- Kawasaki z400 custom 1981
x- Kawasaki gpz600r 1986
x-Kawasaki z500 1983
'Oh Shit!' is usually the moment when your plan parts ways with reality!
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Jeg kjørte min første tur med Ninja 250 i dag, ca 4 mil. Kjørestillingen var god. (Jeg er 183 cm) Jeg holdt denTrondA skrev:Sittestillingen på Ninja 250r er preget av sykkelens størrelse. Knevinkelen er ganske skarp. Bruk kjørebukse som ikke har så mye polstring på baksiden av knærne. Da vil vinkelen være lettere å leve med. Har du lange bein vil du også merke at knærne går på utsiden av innskjæringen i bensintanken. Kjøp tanktrekk fra TopSellerie om dette skulle være noe problem. En skikkelig skinnsal fra Corbin kan løse deg fra den grusomme svampdotten som leveres orginalt. Styreholkene er høyt plassert og gir en kjørestilling i overkroppen som er nesten identisk med Honda VFR800. Den er kjempegod. For å redusere turbulens, bør std. vindskjerm erstattes med høyere vindskjerm. Orginal, sotet versjon er virkelig god!
Dersom du vil se mer enn dine egne albuer når du prøver å få oversikt over trafikken bak deg, bør orginale forlengere på speilarmene monteres.
Det som ikke berører sittestilling, men praktisk nytteverdi, er ettermontert hugger. Den får kontroll over spruten mot bakdemperen. Orginalt går skiten fra bakhjulet rett inn mot simmerringen på bakdemperen. (!) Dessuten holdes kjede og tannhjul mye renere og penere. Anbefales.
Slip-On eksos og nytt skiltfeste er etter min mening mindre viktig.
under 4000 omdr/ min., dvs 55-60 km/t, og merket ikke begrensinger i kåpen i slike hastigheter. Antakelig
vil jeg kunne erfare det senere..
Dersom du har ettermontert hugger, er det noen bestemt du vil anbefale?
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
- gsx750_80
- Innlegg: 2212
- Registrert: 24 apr 2010, 19:34
- Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
- Bosted: Trøndelag
- Kontakt:
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Fin film, og flott natur! Jeg har hatt atskillig større sykler, feks ZX 11 og CB 1100 F, men tror jeggeiroc skrev:Hei
Nå har eg ikke 250 da, men eg vurderte å bygge opp igjen en skadesykkel. Fant veldig mye deler på e-bay. Når sant skal sies, kommer vel mesteparten av zx6r en min fra ebay.
Apropo potter.
Eg har en Kerker screw on potte på min. Fant den brukt for en tusing i statene.
Tror de er produsert for 250 og.
Lyden er helt fantastisk.
Hadde en på en gpz600r , det var bare knallrått.
Du kan jo høre den på min kasse her hveffal:
http://www.youtube.com/watch?v=oGSXHXRb1nI" onclick="window.open(this.href);return false;
(Lyden forsvinner kansje litt pga musikken)
Kerker var brukt en del i racing i statene.
vil trives utmerket med 250 R'en. Utrolig lettkjørt i alle fall. Ser fram til å få den innkjørt.
Akkurat nå er det mopedhastigheter.. ( < 4000 omdr/min de første 80 milene i følge boka..)
ZX 6 er sikkert en super sykkel!
mvh
-gsx750_80
-gsx750_80
-
- Innlegg: 845
- Registrert: 06 des 2009, 14:00
- Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
- Bosted: Tysnes
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Mange meninger om innkjøring, variert turtall e lurt som nevnt her. ville ikkje vert så redd om turtallet ble litt høyre til tider. dette med max 4000 rpm første 800 km, og etter det max 6000 rpm til 1600 km er det samme som det sto i instruksjonsboka til min 72 mod Kawasaki 90. Så her har det vert blåkopi i mange år, virker det somElolz skrev:Mange mener den innkjøringsmetoden som blir vedlagt denne sykkelen er veldig dårlig, og vil føre til at motoren ikke vil bli så spenstig som den burde om den metoden følges til punkt og prikke. Vil råde deg til å ta en titt på http://www.ninjette.org , de fleste pleier å kjøre denne inn endel hardere enn dette, for den skal jo kjøres inn til å bli vant til normalt bruk, ikke til mopedhastighetergsx750_80 skrev:Akkurat nå er det mopedhastigheter.. ( < 4000 omdr/min de første 80 milene i følge boka..)
ZX 6 er sikkert en super sykkel!4k rpm er jo helt usannsynlig på en sykkel som dette, med rødlinje på 13k rpm, en skal jo kunne holde følge med trafikken. Sykkelen begynner jo ikke å dra skikkelig før 7-8k rpm.
Det viktige er vel å variere turtallet litt og ikke ligge låst i samme turtall på motorvei hele tiden

Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Hummm... av en eller annen grunn har jeg fått for meg at innkjøring av motorer var noe fra gammelt av, at nye maskiner bil/mc er levert med motorer som alt er kjørt inn?
Meeeen ikke første gangen jeg tar feil :)
Meeeen ikke første gangen jeg tar feil :)
It is better to exist unknown to the law.
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
jeg må smile hver gang jeg leser inlegg som er stikk i strid med det som står i instruksjonsboka. Lurer på hvem som kan mest om disse motorene, de som lagde de eller de som kjører de...
Jeg tviler sterkt på at de har "glemt" å oppdatere håndboken sin. Jeg ville nå ha holdt meg til håndboken.
Jeg tviler sterkt på at de har "glemt" å oppdatere håndboken sin. Jeg ville nå ha holdt meg til håndboken.
Kjørelengde : 2010: 6000km , 2011: 13 000km , 2012: 16 000km, 2013: 9000km, 2014: 14 000
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
Banedager: 2010: 0 , 2011: 4 , 2012: 2, 2013: 2, 2014: 2 2014: 3
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Deler til Kawasaki Ninja 250 R
Alle som bygger motorer tester jo motorene på bånn gass samme hvem det er-kawasaki eller MC-xpress...
de har satt "turtallsgrenser" isteden for å prøve å lage en "belastningsgrense"..Noe som garantert kværker motorene er pressing på for lavt turtall...
litt pussig at en skal ha max 4000rpm etter fabrikken har dratt motoren til redline for å sjekke ytelsen før leveranse..
følger man vanlig trafikk de første 10-20 varmesyklusene kan man gradvis gi mer og mer turtall og last etter dette.. dette fungerer på både 2 og 4 takt..
de har satt "turtallsgrenser" isteden for å prøve å lage en "belastningsgrense"..Noe som garantert kværker motorene er pressing på for lavt turtall...
litt pussig at en skal ha max 4000rpm etter fabrikken har dratt motoren til redline for å sjekke ytelsen før leveranse..

følger man vanlig trafikk de første 10-20 varmesyklusene kan man gradvis gi mer og mer turtall og last etter dette.. dette fungerer på både 2 og 4 takt..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后