Huseiere kan være no drit!

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Svar
Brukeravatar
Bjønnavind
Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom

Huseiere kan være no drit!

Legg inn av Bjønnavind »

Da vår økonomi ikke er av den sterkeste, så er sambo og jeg leietakere i et hyggelig strøk her i byen. Vi har vært heldige med leiligheten, da den er billig, i meget bra stand, stor, inkludert strøm, tv og internett + at jeg kan ha Goldwingen i garasjen! Dette har fungert finfint i alle år fram til huseierene installerte elektriske garasjeporter uten manuelle åpningsmuligheter... :sk?

Og etter den installasjonen har jeg store utfordringer med å få de til å åpne opp for meg hver gang jeg trenger å være der inne! Det er jo ikke mulig å gi meg min egen portåpner for å slippe maset. De har 2. (vet ikke om det er mangel på tillitt eller hva det er for noe.. HAN er kjempeålreit og låner meg åpneren i hemmelighet - HUN vokter de med livet som innsats). =;

Så hva skal jeg gjøre? Jeg er utrolig nok IKKE interressert i å stå ute på gata for å skru, men siden de alltid har en unnskyldning for at jeg ikke slipper inn i garasjen, hva gjenstår som alternativ? Flytte?

Jeg vil jo ikke flytte heller, for HAN er kjempetrivelig, og vi bor generellt veldig bra her! Vi blir invitert på fest så fort HUN er ute av huset også! (Det er ingen tvil om hvem som er sjefen :orefk )
OM vi måtte bestemme oss for å flytte også så må vi spare opp til nytt depositum, og det tar jo 100 år. Det er ikke depositumsavtale her vi bor nå, så vi brukte pengene på sårt tiltrengt vaskemaskin og bil :P :p

Jeg har stadig kikket etter en garasje å leie (spesielt om vinteren så jeg kan skru), men det er jo jævla tungvint å først måtte kjøre et stykke med bil for så og kunne kjøre sykkel!

Noen som har vært i lignende situasjoner? Tips mottas med takk!

Brukeravatar
cheron
Motorsykkelen din: Kjører ikke sykkel

Re: Huseiere kan være no drit!

Legg inn av cheron »

Flytt eller lei deg verksted.
You'll never walk alone

http://www.telehiv-jumpers.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Bjønnavind

Legg inn av Bjønnavind »

Stor fare for at det blir flytting. Akkurat nå er det lite å få tak i som er interressant også. Jeg vil leie med garasje på gårdsplassen!

Denne kunne kanskje vært fin å kikke på, men må jo uansett spare opp til nytt depositum! :doh

http://www.finn.no/finn/realestate/lett ... e=32988010

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Den første tanken som slo mæ var, håper ikke den dama har noen venner som vanker på Mc-siden, da kan det vel bli enda vanskeligere å få lånt portåpneren i fremtiden :knegg
Det går ikke an å kjøpe en egen åpner selv?

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Kjedelig situasjon det der ja, og ikke minst en litt rar situasjon.
Siden du kunne komme å gå da det var manuell port, men nå som den er automatisk så er du fubar....
Det er jo fult mulig å kjøpe en ekstra åpner, og stille den inn på rette frekvensen. Så det kan jo være at du kan ta for deg mannen i huset, spørre pent om du kan få koden på åpneren, slik at du kan kjøpe din egen åpner.

Om avtalen er at du får lov til å disponere garasjen, må du selvsagt kunne komme å gå som du vil. Men de kan jo fort snu og si at det er slutt på garasjebruket... Så... Jeg ville nok prøvd å kjøpt meg en ekstra åpner, og spurt pent om kodene når fruen av huset var ute...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Bjønnavind

Legg inn av Bjønnavind »

Jeg er rimelig trygg (men kan aldri være sikker) på at de ikke finner ut om disse innleggene. Og jeg har jo heller ikke skrevet noe nedsettende. Bare sannhet som jeg kan stå for :)

Jeg har pent fortalt de begge hva jeg føler om dette, men ikke at jeg vurderer å flytte - enda.
Jeg har også foreslått å kjøpe en ekstra åpner, men får bare lett mumling til svar fra HAN, og hun sier at de 2 må diskutere det. :roll

Hadde jeg bare fått et skikkelig svar så hadde det vært mye lettere å komme fram til en løsning. Det er jo ikke mye jeg ber om! Jeg hadde fri tilgang til garasjen i lang tid, så de burde jo ha skjønt at jeg ikke plukker på deres private ting! Hvis det er her problemet ligger da..

Æsj detta suger! :scratch

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Har du kontraktfestet rett til å bruke garasjen? Isåfall er jo saken klar. Da må du kunne disponere en portåpner.
Hvis ikke, så er jo garasjetilgang bare på goodwill fra huseierne.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Crinos
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Kontakt:

Legg inn av Crinos »

Snikkeren skrev:Har du kontraktfestet rett til å bruke garasjen? Isåfall er jo saken klar. Da må du kunne disponere en portåpner.
Hvis ikke, så er jo garasjetilgang bare på goodwill fra huseierne.
Ville tippet at noe slikt ikke er kontraktfestet... Jeg ville i alle fall aldri nevnt noe om dette i en leiekontrakt i mitt hus, og jeg leier ut underetasjen.

Men. Nå ville jeg ikke ha gitt disp til garasjen heller siden sykkelen min står der, pluss verktøy og en hel anna rot og skrot :)
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Legg inn av Snikkeren »

Vi også har utleieleilighet, men garasjen har ikke leieboer tilgang til.

Men hvis det ble avtalt før innflytting, så ville jeg som leieboer sørget for å få det med i leiekontrakten.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Jeg føler med deg. MEN... Var mye for snill med leieboere og det kostet med sånn ca 240K for å rette opp og modernisere etter at vi kastet de ut. Litt amok gikk vi og dro oppussingen mye lengre enn hva som var nødvendig. Med 10 000 i depostium , 5000 i leie og gratis strøm og internet og fullt møblert med firtinire satelutt kanaler ble taps bombe.Kostet meg nok minst 120 000 det. Gadd ikke å saksøke de og kreve erstatning fordi vi ikke sa ifra om mulige problemer. Vi hadde ikke vårt på det tørre heller som ikke sa fra om ting vi så i skriftelig form før var for sent. Kan jo være at kona eller samboeren hans har gått i den fella før ? Trenger du vinteropplag for mopeden din så er det mulig jeg kan hjelpe deg med gratis lagring og verktøy bare du flytter Alfaen ut i snøhølvete og rygger den pent inn når du er ferdig om kvelden. Kyss,klemz og kozemose med bilen tar jeg meg av bare så det er sagt. :lol
Forløbig så er hybelen opptatt men litt ekstra garasjeplass har vi tror jeg. Hybelen blir nok ikke lagt ut i markedet mere og ihvertfall ikke før i 2014 eller 2015. Og da skal vi ha sabla greie leieboere så alle blir lykkelige.

Brukeravatar
Bjønnavind

Legg inn av Bjønnavind »

Vi skrev avtale om mc i garasje i husleiekontrakten da vi flyttet inn. Fornyet husleiekontrakten etter 1 år, og da glemte både huseieren og jeg å nevne garasjen! :doh Så i værste fall er dette et ledd i å få meg ut av garasjen, og jeg har jo strengt tatt ikkeno jeg skulle sagt om de drar DET kortet :-k Meg jeg kan bare ikke fatte hva jeg har gjort gæærnt. Goldwingen bråker ikke, jeg har det ryddig der inne, aldri sen med leia, aldri rørt deres ting, stiller opp på alt de trenger hjelp til og er ellers stille og rolig...

Alt av møbler har vi selv, så det er bare strøm, tv og internett som er inkludert her. Kjerringa og jeg er også påpasselige med å ikke bruke mer strøm enn høyst nødvendig. Er det kaldt inne kler vi heller på oss enn å guffe på med varmen.

Tror nok ikke de er redde for at vi har ødelagt no i leiligheten heller.. De har jo vært på besøk her, og med egne øyne sett at alt er like fint som da vi flytta inn! :)

Jeg blir tussete av å gå sånn uten svar.. Jeg får bare ta skikkelig tak i dem en dag og be om grunner. Til nå har jeg vært snill og ikke gravd mere når jeg har skjønt de ikke vil svare på det. Vil de ha meg ut av garasjen er det jo bare å si det så begynner jeg letingen etter ny kåk umiddelbart! :)

Brukeravatar
Bjønnavind

Legg inn av Bjønnavind »

Til de som lurer har jeg nå fått tatt en alvorsprat med huseierne her.. Det eneste de ville var å ha mer leie siden jeg brukte garasjen! Hvorfor kunne de ikke bare sagt det med en gang! :doh

Hvor mye de ville ha var ikke sikkert da.. Men da får jeg isåfall tilgang til hele garasjen, så håper det er noe jeg kan ha råd til :prf

Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Legg inn av Tysnes »

Bjoennavind skrev:Til de som lurer har jeg nå fått tatt en alvorsprat med huseierne her.. Det eneste de ville var å ha mer leie siden jeg brukte garasjen! Hvorfor kunne de ikke bare sagt det med en gang! :doh

Hvor mye de ville ha var ikke sikkert da.. Men da får jeg isåfall tilgang til hele garasjen, så håper det er noe jeg kan ha råd til :prf
Kjekt att ting ser ut til å ordne seg. å gå i uvisse, e pyton.

Svar