AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
lasse_hansen
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020

Re: AJ Arena... Tiger klar for nye eventyr!!

Legg inn av lasse_hansen »

Da sier jeg takk for alle innspill, og takk til Aj for lån av tråden hans :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: AJ Arena... Tiger klar for nye eventyr!!

Legg inn av AJ »

Min noe tilårskomne NAD CD-spiller sa takk for seg her om dagen... Det samme gjorde NAD forsterkeren fra 1992 i fjor en gang. Og nå er NAD perioden over for en stund i hvert fall, erstattet av Harman/Kardon.
Forsterkeren jeg kjøpte i fjor har fungert upåklagelig. Nå spiller den sammen med budsjett CD-spilleren HK 980, som jeg har hatt et par dager.
Funker greit den også, men mangler nok (foreløpig...) noe av tyngden, varmen, detaljdefinisjonen og dynamikken til NAD-spilleren...
Kan være at dette endrer seg litt etter en tid med tilpasning til såvel forsterker som høyttalere, som også har sitt utspring fra USA.

Har alltid kjørt på budsjettprodukter eller noe i nærheten av mellomklasse, om man kan si det slik om stereokomponenter. HK980 som jeg nettopp kjøpte var satt ned til under tusenlappen hos Soundgarden. Ser og føles bra ut, men føles litt mangelfull lydmessig i forhold til NAD'en, men det kan muligens bare være en forbigående følelse som endrer seg så snart HK'en har tilpasset seg sine nye omgivelser.

Her er et bilde av "vidunderet"...:

Bilde

Og her en av de siste låtene jeg har spilt med spilleren nå i dag:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=qmR8nLsgtmo[/video] ;-)

Brukeravatar
Snikkeren
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015

Re: AJ Arena... Merns jeg venter på motorsykkelføre...

Legg inn av Snikkeren »

Og vi som har en dedikert Lyd&Bilde-tråd til sånt. ;e

Jeg vet at HK HD980 CD spilleren er ganske populær, så det skulle jo tilsi at lydkvaliteten er bra. Men alt kommer jo an på øret som lytter.

Grattis med ny CD spiller. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Globe
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Kontakt:

Legg inn av Globe »

FInnes det CD fortsatt?? :) :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:FInnes det CD fortsatt?? :) :knegg
:knegg
Javisst! Ække alle som streamer, eller hva man kaller'e for no' :roll
Speller til og med vinylplater fortsatt, jeg :janikk

Men 78-platene har jeg jeg rydda bort... :jada:

Brukeravatar
lasse_hansen

Re: AJ Arena... Mens jeg venter på motorsykkelføre...

Vinylplater? Er det de de kalte sånne gamle baderomsplater i gamledager? :lol
Har faktisk kassetter enda jeg, men ingennkassettspiller :oh
Nei uff, nå venter jeg på sykkelen min Aj, finnes det noen medisin for å korte ned ventetiden? Foruten å glo i veggen? Er nesten på kanten til å begynne å strikke eller starte på et broderi! :notlistening IKKE BRA, ikke med tanke på at jeg tross alt er gutt :lol

Edit:
Kanskje gå til innkjøp av en Pfaff Hobby 1122
http://www.symaskiner.no/subdet8.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Hehe :lol

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

lasse_hanssen

Se denne videoen, i fullskjermmodus, velg 720 HD-modus på filmen, skru opp lyden, strekk ut arma på hver side av skjermen..lat som du kjører.
Jeg filmet dette..på min TDM i forfjor sommer...Randsfjorden..men en samling her fra MCsiden.no :-)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=gsGiLAH0fKk[/video]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Baron von Waffel her inne er en racer på strikking, vet jeg :D
Men en stund siden jeg har sett ham... :-k
Er vel opptatt med sitt han også, tenker jeg... :-|

Nei... hva skal man finne på :scratch
Har fått beskjed om at Tiger er klar for ny sesong med nye fjæring foran og bak, nytt fordekk, nytt kjede og nye drev i tillegg til ny service...
Men føret tillater ikke kjøring her jeg bor, dessverre... '

Får trøste meg med at det er MC-messe til helga og at det blir mange go'saker å se og føle på i løpet av helga i Porsgrunn :P :p

Så får vi heller tute og kjøre så det holder senere :prop:

Brukeravatar
lasse_hansen

Der forsvant symaskin drømmen, og jeg kom på rett 'kjør' igjen :knegg
Nå ble savnet enda større, var som å sitte på sykkelen selv, bare at jeg hadde fått nye hansker, gps og ny stemme \:D/

Brukeravatar
lasse_hansen

AJ skrev:Baron von Waffel her inne er en racer på strikking, vet jeg :D
Men en stund siden jeg har sett ham... :-k
Er vel opptatt med sitt han også, tenker jeg... :-|

Nei... hva skal man finne på :scratch
Har fått beskjed om at Tiger er klar for ny sesong med nye fjæring foran og bak, nytt fordekk, nytt kjede og nye drev i tillegg til ny service...
Men føret tillater ikke kjøring her jeg bor, dessverre... '

Får trøste meg med at det er MC-messe til helga og at det blir mange go'saker å se og føle på i løpet av helga i Porsgrunn :P :p

Så får vi heller tute og kjøre så det holder senere :prop:
Hehe. Glad meldig å få det, at sykkelen er klar! Sånt liker man å høre :thumleft Her begynner faktisk været å tillate mc kjøring. Men selv synes jeg det er litt kaldt innimellom enda. Men har sett 3-4sykler rundt i distriktet her, så regner med å få tatt ut sykkelen i løpet av neste måned jeg da, ellervi slutten av denne måneden, om fin været holder seg

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

I går begynte veiene å bli noenlunde bare og tørre,med noen unntak.I dag er det snø og vind.
Det eneste som holder seg konstant er gang- og sykkelveiene som er isete og livsfarlige stand by... :mk
Slik er det i "småborgerlige småbyer" der det satses overdrevet på gågate til 35 millioner og rundkjøringsmonumenter til nærmere 10... :redface :ills
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Intruder skrev:I går begynte veiene å bli noenlunde bare og tørre,med noen unntak.I dag er det snø og vind.
Det eneste som holder seg konstant er gang- og sykkelveiene som er isete og livsfarlige stand by... :mk
Slik er det i "småborgerlige småbyer" der det satses overdrevet på gågate til 35 millioner og rundkjøringsmonumenter til nærmere 10... :redface :ills
....åsså tenker jeg trø-sykklista fåretrekker å sykkle utenom sykkelstia der nede og? Her er det en gjeng sykklopater som bruker E6 som treningsbane året rundt, det må vel være et av de største Undere at de fortsatt er i live :oh :8-[

Brukeravatar
Mompen
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Kontakt:

Legg inn av Mompen »

Globe skrev:lasse_hanssen

Se denne videoen, i fullskjermmodus, velg 720 HD-modus på filmen, skru opp lyden, strekk ut arma på hver side av skjermen..lat som du kjører.
Jeg filmet dette..på min TDM i forfjor sommer...Randsfjorden..men en samling her fra MCsiden.no :-)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=gsGiLAH0fKk[/video]
Må bare få lov å si at det var en herlig video.. Jeg gleder meg masse til mine første MC-treff selv :D
Brombrom

Brukeravatar
Mompen
Motorsykkelen din: BMW R1250GS, 2021
Kontakt:

Legg inn av Mompen »

Og har du vært ute på Hadelandsveiene enda AJ? Jeg henter min røde fare nå på Torsdagen hos MC og Fritid.. :prf
Brombrom

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Mompen skrev:Og har du vært ute på Hadelandsveiene enda AJ? Jeg henter min røde fare nå på Torsdagen hos MC og Fritid.. :prf
Jeg håper jeg kan hente Brennheite Tiger på GMS på fredag, men er langt fra sikker på om isen på veien helt fram til her jeg bor et tint til da... :[-(

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Mens jeg fortsatt venter på motorsykkelføre (er kun snakk om dager nå! :D ) tikker det inn en melding fra Globe som er på Østlandet med døtrene.
Noen tastetrykk og kaffebesøkavtalen er i boks :-)

Veldig hyggelig med besøk :thumleft
Så sees vi på sykkel om ikke altfor lenge :vs
:prop:

Brukeravatar
Globe
Kontakt:

Legg inn av Globe »

Mange takk for gjestfriheten, til dere begge. Vi treffes, neste gang, på motorsykkel :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Globe skrev:Mange takk for gjestfriheten, til dere begge. Vi treffes, neste gang, på motorsykkel :thumleft
Bare hyggelig! Du og resten av familien er alltid velkomne! Og Yes! Neste gang treffes vi på motorsykkel på jakt etter nye perfekte svinger :yahoo
Bare noen dager til Tiger tas ut av 'buret' nå \:D/

ArcticTiger

Ja nå skal det bli deilig å få hjul under ræva igjen AJ :thumleft Her nord er det bart på E6 akkurat nå, men jeg tviler på at det blir noen mc-kjøring her på en stund. Selv om tempraturn er gått opp, så er det vinterlig :roll
Så derfor må me juksa litte, til helga drar jeg en snartur til Andebu i Vestfold og tjuv-starter mc-sesongen min med en liten tur på Multistradan :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:Ja nå skal det bli deilig å få hjul under ræva igjen AJ :thumleft Her nord er det bart på E6 akkurat nå, men jeg tviler på at det blir noen mc-kjøring her på en stund. Selv om tempraturn er gått opp, så er det vinterlig :roll
Så derfor må me juksa litte, til helga drar jeg en snartur til Andebu i Vestfold og tjuv-starter mc-sesongen min med en liten tur på Multistradan :thumleft
Ja, te helga regner jeg med som brennsikkert at jeg er ute på veien! Håper jeg kan hente Tiger på tirsdag, men da bør temp'en heve seg noen hakk sånn at den aller siste betan med is på vægen her oppe forsvinner!

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

ArcticTiger skrev:
.... med en liten tur på Multistradan :thumleft
Ja, du, multistradaen ja, du har jo godt sammenligningsgrunnlag, hvordan e den sykkelen mot tiger'n?

ArcticTiger

jhn skrev:
ArcticTiger skrev:
.... med en liten tur på Multistradan :thumleft
Ja, du, multistradaen ja, du har jo godt sammenligningsgrunnlag, hvordan e den sykkelen mot tiger'n?
Multistradan jeg har er en "eldre" -06 modell 1000 S DS. 1000cc luftkjølt. Den er ikke helt standard, det er engine upgrade kit (kammer,remap på insp) og modifiserte bremser. "S" er en utgave med Øhlins fjæringskomponenter.
(Den kan ikke helt sammenlignes med dagens 1200 Multistrada, det har skjedd mye på de åra...)
I forhold til en 1050 Tiger er den Multistradan jeg har betydelig smalere over tank og motor, den har mye lavere tyngdepunkt, du har ikke følelsen av å sitte på en "stor" sykkel. Motorkarakteristikken er veldig forskjellig på den litt "rå" L-twinen, kontra en silkemyk Triple.
Begge har vært på dynobenken, det var 117 hk på bakhjulet på 1050 Tigern og 101 hk på Multistradan.
Fjæringskomponenter og bremser er ikke dårlig på Tigern, men Multistradans fullt justerbare Øhlins gaffel og -bakdemper og 320mm Brembo forbrems er nok hakket "værre", for den som greier å utnytte de ressursene dette gir. Jeg gjør det ikke :D .
Begge er veldig lettkjørte og smidige med gode kjøreegenskaper, med god, behagelig oppreist sittestilling. Også for meg på 196 cm. De duger for aktiv kjøring såvel som lengre turer.
Det er gode entusiast-sykkler som du blir i godt humør av, masse kjøreglede, du gliser godt i jælmen når du kjører 1050 Tiger, men gliset blir litt mer fårete på Multistradan, og du kjenner at det er noen små Horn i panna som presser på og vil ut :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Da er sesongen i gang \:D/
En uke tidligere enn i fjor :prf

Finfin tur fra Gjøvik og hjem i finværet.
Tok noen få bilder på Lygna. De kommer utpå kvelden.
Nå ut igjen på jobb; en H-D bruktimportør skal intervjues og salgslokalene hans inspireres.

Det handler om MC! Det er vår, folkens!! :skriver :yahoo

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:Da er sesongen i gang \:D/

Nå ut igjen på jobb; en H-D bruktimportør skal intervjues og salgslokalene hans inspireres.

Hadde jeg vært HD-importør hadde jeg jaga ei skravlebøtte som bare snakker Triumph fandenivold... :lol
I Hadelandsdistriktet kanskje ?
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Intruder skrev:
AJ skrev:Da er sesongen i gang \:D/

Hadde jeg vært HD-importør hadde jeg jaga ei skravlebøtte som bare snakker Triumph fandenivold... :lol
I Hadelandsdistriktet kanskje ?
He-he-he...
Kom "i skade" for å nevne Triumph i en bi-setning (eller fem... :roll ) da jeg snakket med Harley-importøren, ja... :skriver
Men ble ikke jaga på dør, nei... Bli'kke no' avisoppslag om journalisten jages på dør, vet jeg...
Eller kanskje det er nettopp da det blir stort oppslag :-k :dontknow

Hyggelig fyr i hvert fall og en lang rekke utrolig flotte klassiske H-D'er årgang 2003 og eldre i mint condition :prf :yeyeye

Svar