Svein2 forbereder årets...............

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av Svein2 »

Nå går alt så meget bedre. :knegg

I morgen eller torsdag skal jeg forresten en tur oppi Nydalen å se på en rød CBF1000FA.
Det blir ikke noe prøvekjøring enda, men jeg får sitte på`n og ta på`n. De ringte å sa de
hadde hentet opp en fra Oslo.
Lurer på om jeg klarer å holde meg i skinnet å vente til jeg har prøvekjørt denne og ett par til,
eller om jeg bare hopper på tilbudet så alt er klart til sesongstart, jeg stoler ikke helt på meg sjøl i slike tilfeller.
Spontan bare jeg får tenkt meg om.
KawaSonja støtter meg fullt ut: Gjør som du vil du Svein, så det ikke blir noen forandringer her. :love
(Vet ho kommer til å lese dette :-J ).

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av Svein2 »

Har vært å sett på CBF`n i dag. Meget pen sykkel og god å sitte på.
Litt mer bøy i kneet i forhold til Transalp`n og litt mer foroverbøyd stilling. Men jeg satt kjempegodt
de 10 min. jeg satt på den, ingen problemer i det hele tatt. Den er tyngre enn den jeg har, men tyngdepunktet
kjentes mye lavere og bedre.
Men jeg holdt meg i skinnet (antagelig fordi det snør ute) og skal ta en prøvertur i neste uke før jeg bestemmer meg.
Førsteinntrykket uten prøvekjøring var ihvertfall topp. :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av Globe »

Spennende..Svein2...meget spennende. :thumleft

Har selv vært og prøvesittet en "potensiell-MC" noen ganger nå. Nå kan jeg nesten ikke gjøre det mer før været og føret tillater prøvekjøring.
Synes å ane at de i butikken tittet litt rart på meg, sist gang jeg prøvesatt den. :scratch

Kan selvfølgelig være fordi jeg lagde stigende høy motorlyd, med 3-4 lynkjappe gearskifte...og et par solide kneskrapinger i tenkt venstrekurve....det gikk greit siden den stod på sidestøtta......sykkelen bikka bare...nesten...Vrroooommmm ;-) :knegg

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av Intruder »

Globe skrev:Spennende..Svein2...meget spennende. :thumleft

Har selv vært og prøvesittet en "potensiell-MC" noen ganger nå. Nå kan jeg nesten ikke gjøre det mer før været og føret tillater prøvekjøring.
Synes å ane at de i butikken tittet litt rart på meg, sist gang jeg prøvesatt den. :scratch

Kan selvfølgelig være fordi jeg lagde stigende høy motorlyd, med 3-4 lynkjappe gearskifte...og et par solide kneskrapinger i tenkt venstrekurve....det gikk greit siden den stod på sidestøtta......sykkelen bikka bare...nesten...Vrroooommmm ;-) :knegg
Hmmmm... :scratch *mas =; :\m/:
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

KawaSonja
Innlegg: 29
Registrert: 30 des 2011, 01:40
Motorsykkelen din: Honda Deauville 650
Sted: Elverum

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av KawaSonja »

Oppdatering fra da Svein2 kom hjem i dag *mas
Han hadde de største øya jeg har sett på'n :yahoo
Hvis han hadde vært like positiv til alt annet som da han fortalte om den flotte, røde, stor og fantastisk sykkelen- ja da hadde livet hvert en dans på roser :love Flott sykkel er det- denne blir det mange flotte turer med :yahoo
Økonomiansvarlig sier derfor JAAAAAAAAAA til ny sykkel :mc7

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av ArcticTiger »

Detta høres låvende ut for sommerens mc-utflukter land og strand rundt, KawaSonja :thumleft
Og det var nok like bra han Svein2 ikke kom seg så langt atn fikk prøva en skikkelig Tiger, da hadde nok øya spretti helt ut pån :knegg

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38177
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av AJ »

KawaSonja skrev: Økonomiansvarlig sier derfor JAAAAAAAAAA til ny sykkel :mc7
:=D>
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av Svein2 »

ArcticTiger skrev:Detta høres låvende ut for sommerens mc-utflukter land og strand rundt, KawaSonja :thumleft
Og det var nok like bra han Svein2 ikke kom seg så langt atn fikk prøva en skikkelig Tiger, da hadde nok øya spretti helt ut pån :knegg
Jeg er litt gammaldags å støtter nærbutikken og er man fornøyd må man ta til takke med de tilbuda
nærbutikken har. Og i dette tilfellet er det mer enn bra nok. :D

Men hva som hadde skjedd hvis butikken hadde hatt andre tilbud? Tja, hvem vet.

Føler jeg blir fornøyd med denne, men skulle det mot all nåværende sansynlighet bli en Tiger,
hadde jeg sikkert blitt fornøyd da å.

Til Karlstad skal vi uansett, med eller uten Honda. :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av Intruder »

Uavhengig av sesong,jeg har tenkt å glede dølene ved mitt nærvær på Grundsetmarten i dag.Er du der har jeg grønn lue og bukse,i følge med en tometring som er utklekket i ei asp oppmed Glåma et sted. 8)
Erru ikke der får vi treffes en annen plass,hils fruen og ha en god dag... :rose :gk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av Svein2 »

Vælkømmin tell sentrale strøk i dag Intruder, drittvær og det snør litt enda men det er spådd bedre utover dagen.
Mart`n pleier jeg å holde meg unna hvis ikke kjærringa skal handle noe helt spesielt, mulig det blir en tur på lørdag.
Er redd det blir, (forhåpentligvis den siste i år), snømåking i dag etter arbe. Å etter slike fysiske utskeielser er jeg redd jeg flater ut på sofa`n.

God tur på mart`n Intruder og pass på lommeboka. :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av Intruder »

Svein2 skrev:Vælkømmin tell sentrale strøk i dag Intruder, drittvær og det snør litt enda men det er spådd bedre utover dagen.
Mart`n pleier jeg å holde meg unna hvis ikke kjærringa skal handle noe helt spesielt, mulig det blir en tur på lørdag.
Er redd det blir, (forhåpentligvis den siste i år), snømåking i dag etter arbe. Å etter slike fysiske utskeielser er jeg redd jeg flater ut på sofa`n.

God tur på mart`n Intruder og pass på lommeboka. :thumleft

Lommeboka er trygt forvarti regjeringskvartalet hjemme,får med lommepenger.. *mas

Gleder / gruer meg til vi skal fikse Sjusjøen... :=D> =;

Og lykke til om du velger den røde sykkelen,kjempebra å støtte den lokale og beste MCsjappa.. :b_c: :mc1
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av Svein2 »

Sjusjøen-turen blir bra den Intruder. Du har fikset overnatting, så blir det en kjøretur for de som vil på lørdag.
Resten går omtrent av seg sjøl. :vs

Brukeravatar
ojda
Innlegg: 5632
Registrert: 19 sep 2010, 02:06
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Sted: Oslo

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av ojda »

Dette ser veldig bra ut Svein, det blir mye ny lakk og glinsende krom på McSiden til sommern til sommeren :bananas
Du høres ut som om du har bestemt deg, men hviler litt på en bekreftende prøvekjøring akurat som meg.
Men med de testene som har vært på begge de respektive sykklene tar jeg sjansen på å gratulere å se fram imot at vi begge treffes med nye flotte kjøretøy til Karlstadtreffet :prf
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km


Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Svein2
Innlegg: 1923
Registrert: 02 aug 2010, 13:05
Motorsykkelen din: MC
Sted: Elverum

Re: Svein2`s første hele sesong på lang tid

Legg inn av Svein2 »

ojda skrev:Dette ser veldig bra ut Svein, det blir mye ny lakk og glinsende krom på McSiden til sommern til sommeren :bananas
Du høres ut som om du har bestemt deg, men hviler litt på en bekreftende prøvekjøring akurat som meg.
Men med de testene som har vært på begge de respektive sykklene tar jeg sjansen på å gratulere å se fram imot at vi begge treffes med nye flotte kjøretøy til Karlstadtreffet :prf
Det er vel omtrent der vi er begge to, at vi egentlig har bestemt oss, men venter på prøvekjøring. Gratulasjoner blir sendt
og moro blir det på Karlstadturen, med eller uten ny sykkel, bare AJ husker Sven-Ingvars kassetten sin. :\m/:


Svar